دولت تلاش کرده وابستگی در تامین کالاهای اساسی به حداقل برسد

هورنیوز -غلامرضا شریعتی در آیین افتتاحیه نمایشگاه هفته دولت در خوزستان که شبانگاه ۴ شهریورماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم در مسیر توسعه و پیشرفت گام برداریم.

وی افزود: در طول ۴۰ سال گذشته تاکنون به واسطه دستیابی به استقلال سیاسی، کشور با ناملایمات زیادی مواجه بوده است و در این مقطع نیز این ناملایمات شدت گرفته است.

 استاندار خوزستان تصریح کرد: در این مقطع آمریکا تلاش کرده شرایط را به شکلی رقم بزند که فضا برای ایران اسلامی سخت تر شود و در این وضعیت دولتمردان وظیفه دارند فضایی مالامال از امید و نشاط را در آینده ایجاد کنند.

شریعتی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه هایی مانند نمایشگاه هفته دولت، تلاش در راستای ایجاد امید و نشاط در کشور است.

وی بیان کرد: امسال دولت دوازدهم شعار خود را شفافیت، پاسخگویی و کارآندی قرار دارد و این شعار نیز در راستای پمپاژ امید به دورن جامعه برای حرکت در ادامه مسیر است.

استاندار خوزستان عنوان کرد: هرچه دولت، حکومت و نظام در مقابل مردم پاسخگوتر باشند، امید و نشاط در جامعه افزایش پیدا می کند و در این زمینه مردمی بودن دولت بیشتر شکل خواهد گرفت.

شریعتی ادامه داد: دولت کارهای بزرگ زیرساختی را در استان خوزستان آغاز کرده است. حق خوزستان بوده که این کارها زودتر این در استان آغاز شوند اما دولت یازدهم و دوازدهم با بررسی مشکلات خوزستان، وظیفه خود دانست تا در مسیر حل مشکلات استان گام بردارد.

وی افزود: دولت با وجود تمام سختی ها و مشکلاتی که در بودجه کشور وجود داشت، انجام کارهای زیرساختی را در استان خوزستان آغاز کرد که مصوبه دولت در سال ۹۶ برای حل مشکلات زیرساختی خوزستان یکی از مهمترین این اقدامات است.

استاندار خوزستان گفت: از مهمترین دستاوردهای نظام می توان به استقلال سیاسی کشور اشاره کرد. دولت در بحث تامین کالاهای اساسی و استراتژیک تلاش کرده است تا وابستگی به حداقل برسد و پیشرفت های قابل ملاحظه ای نیز در این زمینه رخ داده است.

شریعتی بیان کرد: همه باید در تولید علم و توسعه زیرساخت های کشور تلاش کنیم. همچنین باید تلاش کنیم بحث افزایش تولید ناخالص ملی و افزایش درآمد سرانه که همراه با رفاه است، در دستورکار قرار گیرد.

منبع: ایسنا

https://hoorkhabar.ir/675390کپی شد!
30