نقش واردات موز در کمپین فرزندت کجاست

هورنیوز – به نظر ما کمپین «فرزندت کجاست؟!» یکی از بهترین پویش‌های تاریخ ایران است. الان ما فهمیدیم که مدیران ارشد کشورمان در تربیت فرزندان‌شان به بدترین شکل ممکن عمل کرده‌اند. یعنی یک وزیر می‌آید و می‌گوید چهار-پنج فرزند و سه-چهار تا عروس و داماد دارد و همگی در حال ادامه تحصیلند. شما حساب کنید این همه آدم باید نان‌خور این وزیر زحمت‌کش باشند و با این تفاسیر واقعا وزرای ما حق دارند که اعصاب کار کردن نداشته باشند. حالا با توجه به اینکه این کمپین یکی از مشکلات کشور ما را شناسایی کرد، می‌خواهیم چند پویش دیگر را پیشنهاد دهیم تا همه معضلات کشور را ریشه کن کنیم:

الف) کمپین «بقیه بستگانت کجان؟!»: متاسفانه مدیران ارشد انقدر درگیر کار و گرفتاری شده‌اند که وقت نمی‌کنند حالی از اقوام خود بپرسند. همین باعث شده که خیلی از بستگان وزرا از آن‌ها ناراحت شوند و بروند یک موز برای خودشان بردارند. البته بعضی وقت‌ها حجمِ ناراحتی آنقدر زیاد است که باید بروند سراغ واردات موز تا شاید مرهمی باشد بر دل خسته‌شان. به نظرم اگر ما این کمپین را راه بیندازیم، به سنت حسنه صله رحم خیلی کمک می‌کنیم. مثلا بیاییم بگوییم وزرای محترم و نمایندگان عزیز مجلس برادرت، خواهرت، دایی‌ات، خاله‌ات، عمویت و عمه‌ات کجاست؟! تا کی باید این افراد را چشم انتظار یک احوال‌پرسی خشک و خالی بگذارید؟

ب) کمپین «چشمات اذیتت نمی‌کنه؟!»: چند صباحی است وقتی مدیران ارشد در صدا و سیما سخنرانی می‌کنند یا با آن‌ها مصاحبه‌ای انجام می‌شود، با یک پدیده روبه‌رو می‌شویم. آن‌ها یک جوری آدم را نگاه می‌کنند و می‌گویند «حال اقتصاد خوب است» که باید بگوییم «چشمات اذیتت نمی‌کنه؟!» و وقتی جواب دادند «نه» باید بگوییم «ولی پدر ما رو در آورده!». البته با توجه به خنده‌های دلبرانه مسئولان، می‌توان اسم این کمپین را «خنده‌هاش! لعنتی! خنده‌هاش!» هم گذاشت.

ج) کمپین «جواب دوستت دارم مرسی نیست!»: یکی از خوبی‌های کشور ما این است که تمام مسئولان دولتی و مجلسی‌مان با انتخابات، برگزیده می‌شوند. آن‌ها در انتخابات یک جوری وعده‌های عاشقانه می‌دهند که آدم با صدای بلند داد می‌زند «فلانی دوستت داریم». معمولا بعد از انتخابات، به خاطر مشغله‌ای که برای مدیران عزیز ما ایجاد می‌شود، جواب دوستت دارم‌ها را با فقط با یک لایک به معنای مرسی می‌دهند. ایرانی جماعت هم دل‌نازک! سریع ناراحت می‌شود. این کمپین باعث می‌شود مسئولان ما غیر از لایک، برای‌مان ایموجی قلب و بوس و این چیزها هم بفرستند، تا دل‌مان نشکند.

د) کمپین «پیرم و پیرم و پیرم و می‌لرزم، به صد جوون می‌ارزم!»: متاسفانه مجلسی‌ها جدیدا رفتند سراغ «قانون منع به‌کار گیری بازنشستگان». این جماعت، صرفا از غرب پیروی می‌کنند و هدف‌شان بی‌احترامی به بزرگ‌ترهای جامعه است. در این کمپین ما می‌خواهیم ثابت کنیم که سن فقط یک عدد است و جامعه ما امروز بیشتر از هر چیزی به تجربه نیاز دارد. خصوصا الان که داریم شرایط سخت گذشته را تجربه می‌کنیم. در این اوضاع حضور مدیرانی که در آن دوران هم دستی بر آتش دارند یا حتی آتش را خودشان کشف کرده‌اند، خیلی هم مفید است.

ه‍) کمپین «فازت چیه؟!»: این پویش خیلی هدف خاصی ندارد و فقط می‌خواهد کنجکاوی ما را رفع کند. بعضا مدیران ارشد ما یک چیزی می‌گویند که آدم خیلی دوست دارد بداند، فاز مسئول مربوطه در این شرایط چیست. مثلا رییس دفتر ریاست جمهوری می‌گوید: «دولت عذرخواهی از مردم را بد نمی‌داند» و ما خوشحال می‌شویم بالاخره یک‌نفر در تاریخ کشورمان همچین حرفی را زده است، بعد بلافاصله ادامه می‌دهد «ولی عذرخواهی دلیل می‌خواهد!». شما باشید، غیر از اینکه عاشق دکتر واعظی می‌شوید، دوست ندارید بدانید فازش چیست؟

منبع: روزنامه قانون

https://hoorkhabar.ir/675260کپی شد!
69