بخشی از حاشیه نشینی در اهواز هماهنگ شده است

هورنیوز – منصور کتانباف روز دوشنبه در حاشیه بازدید از پروژه های عمرانی شهر اهواز با اشاره به اینکه ۲۰محله حاشیه نشین وجود دارد در گفت و گو با خبرنگاران در اهواز افزود: از یکسو این محلات به خدمات نیاز دارند و ارایه نشدن خدمات شهری در آنها مشکلاتی را ایجاد می کند اما از سویی دیگر ارایه خدمات هم پیامدهایی در بردارد.

وی با بیان اینکه همه شهروندان برای جلوگیری از توسعه نامتوازن در شهر باید تلاش کنند گفت: ایجاد زیرساخت هایی نظیر آسفالت در حوزه شهرداری است اما این ساکنان مشکلات دیگری نظیر صدور سند دارند که در حیطه وظایف دولت است.

به گفته کتانباف شهرداری یک نهاد عمومی غیر دولتی است و برای تامین هزینه های خود به مردم متکی است و دولت در رفع مشکلات شهری کمکی نمی کند.

** ضرورت توسعه راه های ارتباطی و تکمیل ورودی های شهر
شهردار اهواز با اشاره به اینکه یکی از الزامات اهواز توسعه راه های ارتباطی و استفاده از ظرفیت رودخانه است گفت: هم اکنون تکمیل ورودی اهواز از سمت شیبان تا مسیر شهید بندر در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: تا پیش از این شهر اهواز از محدوده شیبان تنها یک خروجی داشت که برای رعایت مساله پدافند غیر عامل توسعه این مسیر در طرح جامع شهری دیده شد.

کتانباف یادآور شد: این پروژه دارای سه قطعه به طول ۱۴کیلومتر است که قطعه نخست از پارک شهروند تا کوریدور نفت ، قطعه دوم به دلیل وجود تجهیزات نفتی، تلمبه های آب، خطوط انتقال نفت و زمین های کشاورزی دارای پیچیدگی بیشتری است و قطعه سوم هم از کوی ملت تا شیبان است.

وی بیان کرد: با تکمیل این پروژه امکان تردد در سواحل رودخانه کارون از سمت ورودی شیبان تا خروجی آبادان فراهم می شود که ضمن کاهش ترافیک امکان استفاده از تفرجگاه های این حوزه را فراهم می کند.

شهردار اهواز در ادامه به کوی علی آباد اهواز اشاره و خاطر نشان کرد: بخش عمده ای از کوی علی آباد در تصرف شرکت نفت است و دستگاه ها و ماشین آلات نفت در این مسیر تردد بسیاری دارند. پروژه آسفالت و بهسازی معابر این منطقه ۶۰ میلیارد ریال هزینه دارد. قرار است ۴۰ میلیارد ریال توسط شهرداری، ۱۰ میلیارد ریال توسط شرکت ملی حفاری و ۱۰ میلیارد ریال توسط شرکت نفت پرداخت شود.

وی با بیان اینکه بخشی از لوله ها و تاسیسات گاز و نفت هم در این مسیر قرار دارند که باید ایمن سازی شوند گفت: اهالی این منطقه مطالبات دیگری نظیر روشنایی معابر هم دارند که در حیطه وظایف شهرداری نیست.

شهردار اهواز در حاشیه بازدید از پروژه پل ولایت اهواز نیز بیان کرد: پروژه پل ولایت با حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی تاکنون بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه در برداشته است.

وی با بیان اینکه این پروژه از سال ۹۰ کلنگ زنی شده اما در دوره ای به حالت نیمه تعطیل درآمد افزود: با تکمیل این مسیر فاصله کوی رمضان به کوی نفت حدود ۱۰ کیلومتر کاهش می یابد.

** فضای سبز ۲۱ هکتاری در کوی مهدیس
شهردار اهواز درخصوص توسعه زیرساخت های کوی مهدیس اهواز هم گفت: شهروندان درمعبر حدفاصل بین فاز پنج پادادشهر و کوی مهدیس دچار مشکلاتی نظیر تردد بودند که در طرح جامع شهری قرار شد این فاصله به فضای سبز به مساحت ۲۱ هکتار تبدیل شود.

وی با بیان اینکه ۱۹ هکتار فضای سبز و بقیه به پارک کودکان و پیاده رو اختصاص می یابد افزود:: ۲ خیابان ۳۵ متری نیز در این منطقه درحال ساخت است.

https://hoorkhabar.ir/675159کپی شد!
33