دلیل عدم مطلوبیت آب شرب شرق اهواز چیست؟

هورنیوز – دکتر آرش یلالی در خصوص وضعیت مطلوبیت میکروبی آب در شرق اهواز، اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال جاری به دلیل ریزش قسمت کوچکی از کانال طرح آب‌رسانی غدیر، آورد شرکت آب و فاضلاب خوزستان از این طرح کاهش یافت. همچنین  در این مدت به دلیل  کاهش دبی رودخانه کارون، برداشت و تصفیه آب به صورت مناسب انجام نمی‌شد.

وی افزود: زمانی می‌توانیم از رودخانه کارون برداشت آب مناسب داشته باشیم که دبی آب بیش از ۲۰۰ متر مکعب بر ثانیه باشد در حالی که دبی رودخانه در خردادماه به ۱۰۰ مترمکعب بر ثانیه کاهش یافت. همچنین در خردادماه امسال به دلیل اختلال در مسیر طرح آب‌رسانی غدیر و قطع شدن برداشت آب از این طرح و از سوی دیگر کاهش میزان دبی رودخانه کارون برخی مشکلات ایجاد شد.
رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز تصریح کرد: در تیرماه سال جاری با باز کردن دریچه‌ها و بالا آمدن سطح  آب و دبی رودخانه کارون وضعیت مطلوب‌تر شد.
یلالی درخصوص وضعیت مطلوبیت میکروبی آب تصریح کرد: میزان مطلوبیت آب در مناطق شهری در خردادماه به ۹۴.۱۱ درصد و در تیرماه به ۹۸.۴۱ درصد رسیده بود.
وی افزود: مطلوبیت میکروبی آب شرب مناطق روستایی شرق اهواز امسال افت زیادی داشته است. میزان عدم مطلوبیت آب شرب در مناطق روستایی در دو ماهه نخست سال جاری به ۲۰ درصد، خرداد ماه ۸۹ درصد و در تیرماه به ۸۵ درصد رسید.
رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز تصریح کرد: به دلیل شکستگی و فرسودگی شبکه آب، آلودگی‌های آب رخ می‌دهد و معمولا هیچ‌ وقت میزان درصد مطلوبیت به ۱۰۰ درصد نرسیده است. در حالی که وقتی نمونه‌برداری انجام می‌شود انتظار داریم میزان مطلوبیت میکروبی آب به ۱۰۰ درصد برسد.

یلالی گفت: در روستاها از نظر کیفی و کمی آب شرب مشکل وجود دارد. در بسیاری از روستاها روزانه آب وجود ندارد اگر هم روزانه آب وجود داشته باشد، مدت آن بین سه تا شش ساعت است.

ایسنا

https://hoorkhabar.ir/675118کپی شد!
40