با باندهای ساماندهی متکدیان در خوزستان برخورد خواهد شد

هورنیوز – غلامرضا شریعتی در جلسه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان که امروز (اول مرداد ماه) برگزار شد، اظهار کرد: بحث متکدیان و چهره ای که برای خوزستان و اهواز ایجاد کرده اند از موضوعاتی که بنا است فرماندار اهواز در خصوص آن کارگروهی به صورت ویژه تشکیل دهد و به صورت جدی به این موضوع بپردازد و کارهای فرهنگی و تبلیغی و برخوردهای لازم را برای جمع آوری متکدیان انجام دهد تا متکدیان از سطح شهر اهواز جمع آوری شوند.

وی افزود: همچنین مقرر شده است که معتادین متجاهر از سطح استان خوزستان جمع‌آوری شوند.

استاندار خوزستان گفت: متاسفانه این مسائل چهره شهر را کثیف کرده و موجب نارضایتی بحق مردم شده است. متاسفانه ما بدون حساسیت از کنار این مسائل می گذشتیم که تذکر دادم مسئولان نسبت به دغدغه های مردم حساسیت داشته باشند. همچنین مقرر شد که در جلسه اجتماعی ماه آینده فرماندار اهواز گزارش کارهای انجام شده در این خصوص را ارائه دهد.

شریعتی بیان کرد: مقرر شده شهرداری که متولی کار است همکاری جدی داشته باشد و اقدامات اساسی انجام دهد و در این خصوص محور کار باشد. سایر دستگاه‌ها نیز باید در این زمینه همکاری داشته باشد تا اهواز بدون متکدی و معتاد متجاهر داشته باشیم.

وی با اشاره به کار گروهی برخی متکدیان تصریح کرد: همچنین مقرر شد که با باندهای متکدیان که این افراد را ساماندهی می‌کنند، برخورد شود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: اعتباراتی در حوزه‌های اجتماعی از وزارت کشور لحاظ شده و بین دستگاه‌ها ذیربط توزیع می شود. مقرر شده است که ۱۵ درصد اعتبارات هر دستگاه‌ها اجرایی کشور به خوزستان اختصاص یابد.

شریعتی ادامه داد: اما زمانی این اعتبارات اهمیت دارند که هدف گذاری کنیم و به اهدافمان برسیم نه اینکه منابع مالی را خرج کنیم و اثربخشی نداشته باشد. باید اعتباری که هزینه می‌شود اثربخش باشد و شاخص‌های خوزستان را ارتقا بخشد اگر این اثر بین بخشی ها انجام شد مشخص است که منابع مالی به درست و بجا هزینه شده اند.

وی افزود: هر کاری که انجام می شود باید خروجی داشته باشد. اقدامات و خروجی کار از دستگاه‌های ذیربط خواسته می‌شود و نظاره گر اقدامات دستگاه‌ها هستیم تا گام هایی برداشته شود و مردم رضایتمند شوند.

ایسنا

https://hoorkhabar.ir/674691کپی شد!
46