فروش کیسه های پلاستیک در نانواها ممنوع شد

هورنیوز – دکتر شکرالله سلمان‌زاده با اشاره به آثار سوء استفاده از پلاستیک در فصل گرما برای حمل مواد غذایی، اظهار کرد: در اثر حرارت دیدن پلاستیک رادیکال‌های شیمیایی آزاد می‌شوند و در صورت قرار گرفتن مواد غذایی در مجاورت آن موجب آلودگی مواد غذایی شده و در درازمدت خطر سرطان‌زایی نیز خواهد داشت.

وی با اشاره به استفاده از کیسه‌های پلاستیکی جهت حمل نان داغ درب نانوایی‌ها افزود: موضوع ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی در نانوایی‌ها در شورای سلامت خوزستان مطرح خواهد شد تا کیسه‌های نخی جایگزین پلاستیک شوند.
رئیس مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر در خصوص عرضه حلیم و آش اقدامات خوبی انجام شده و ظروف مورد استفاده در عرضه این مواد غذایی استاندارد هستند و اگر موردی خلاف استاندارد مشاهده شود برخورد لازم انجام خواهد شد.
سلمان‌زاده همچنین با اشاره به عرضه میوه و سبزی در کیسه‌های پلاستیکی گفت: اگر کیسه‌های پلاستیکی رنگی نباشند خطری نخواهند داشت اما در مجموع توصیه می‌شود عرضه پلاستیک محدود شود.

وی با بیان اینکه پلاستیک موجب آلودگی محیط زیست شده و حدود ۳۰۰ سال طول می‌کشد تا یک شیء پلاستیکی بازیافت شود، افزود: شاید در وهله اول پلاستیک خطری برای سلامت مردم نداشته باشد اما به دلیل اینکه در محیط باقی می‌ماند می‌تواند خطراتی ایجاد کند.

ایسنا

https://hoorkhabar.ir/674022کپی شد!
117