افزایش قیمت کالاهایی که ممنوعیت واردات آن‌ها تصویب شده، غیر قانونی است

هورنیوزعلی‌محمد رحمانی زاده با اشاره به جو روانی ایجاد شده در خصوص ممنوعیت واردات برخی از کالاها اظهار کرد: افزایش چند برابری قیمت محصولاتی که ممنوعیت واردات آن‌ها تصویب شده است، غیر قانونی است.

وی افزود: فروشندگان کالا نباید کالاهایی را که با قیمت گذشته خریداری و وارد کرده‌اند را به دلیل بحث مطرح شده در خصوص ممنوعیت واردات، خودسر گران کنند و با قیمت بیشتری به مردم بفروشند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خوزستان تصریح کرد: افزایش قیمت محصولاتی که واردات آن‌ها از سوی دولت ممنوع اعلام شده است، خلاف قانون و مقررات است و مردم در زمان خرید می‌توانند این موضوع را پیگیری کنند.

رحمانی زاده خاطرنشان کرد: کالاهای وارداتی و کالایی که قیمت مصرف کننده بر روی آن‌ها نصب نشده است، قیمت گذاری کالا بر اساس فاکتور خرید است و فروشندگان باید بر اساس فاکتوری که دارند، کالای خود را به فروش برسانند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به تاریخ سی‌ام خردادماه جدیدترین مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را برای اجرا به سازمان توسعه تجارت ابلاغ کرد. براساس این ابلاغیه، ثبت سفارش و واردات ۱۳۳۹ ردیف تعرفه‌ای کالا که شامل بیش از ۱۴۰۰ قلم کالا است ممنوع شد.

ایسنا

https://hoorkhabar.ir/673957کپی شد!
84