کدام نمایندگان خوزستانی در یک ماه گذشته دیر به مجلس رسیده اند

هورنیوز – هیئت‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی در آغاز هر جلسه علنی مجلس پیش از ورود به دستور کار قوه مقننّه، اسامی نمایندگانی که با تأخیر در جلسه حاضر شده‌اند را قرائت می‌کند.

طبق آئین‌نامه داخلی مجلس ساعت شروع به کار نشست علنی پارلمان، ساعت ۸ صبح است که ۲۹۰ نماینده پارلمان باید در این ساعت در جلسه حضور داشته باشند.

محاسبه ساعات غیبت در جلسات رسمى مجلس بر عهده هیئت رئیسه است؛ این هیئت موظف است غیبت و تأخیر غیرموجه نمایندگان را هر ماه به اطلاع نمایندگان مجلس برساند. همچنین غیبت و تأخیر غیرموجه نمایندگان پیش از پایان جلسه مجلس، اعلان و در مشروح مذاکرات مجلس ثبت می‌شود. نماینده‌‏اى که بیش از یکصد ساعت متوالى یا دویست و پنجاه ساعت غیرمتوالى از اوقات رسمى جلسات مجلس و کمیسیون را بدون عذر موجه طی یک سال غیبت داشته باشد، مستعفى شناخته خواهد شد.

در ۹ جلسه علنی اخیر مجلس که از تاریخ ۲۹ فروردین ماه تا ۵ اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد، طبق گفته احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت‌رئیسه مجلس جواد کاظم نسب الباجی از اهواز، قاسم ساعدی از دشت آزادگان و مجید ناصری نژاد از شادگان نمایندگان خوزستانی بودند که با تاخیر به صحن علنی پارلمان رسیده‌اند.

https://hoorkhabar.ir/672337کپی شد!
440