اعتراض و تجمع کارگران خوزستانی تمامی ندارد/سالی که نکوست از بهارش پیداست

هورنیوز – مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه روز چهارشنبه با صدور اطلاعیه ای تمام واحدهای این شرکت را با توجه به حوادث رخ داده تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام کرد.

در پی اعلام تعطیلی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه کارگران بخش های مختلف روز پنجشنبه با برپایی تجمع در محل این شرکت ضمن مطالبه حقوق ،عیدی و پاداش پایان سال خواستار پیگیری مطالبات صنفی خود از سوی مسئولان شهرستان و پاسخگویی مدیر عامل نیشکر هفت تپه شدند.

کارکنان معترض همچنین با خودرو و موتورسیکلت در قالب کاروان به سمت سه راهی هفت تپه – شوش – اهواز به حرکت در آمدند که از اجتماع آنها در این مسیر جلوگیری شد.

برخی منابع از اجتماع تعدادی از کارگران نیشکر هفت تپه در مقابل فرمانداری شهرستان شوش خبر دادند.

‘امید اسدبیک’ مدیر عامل کشت و صنعت نیشکر هفت تپه روز گذشته در اطلاعیه ای خطاب به کارکنان این شرکت اعلام کرد: تصمیم به تعطیلی کلیه واحدهای این شرکت برای جلوگیری از صدمه احتمالی غیر قابل جبران و تا تعیین تکلیف و تامین امنیت برای ادامه کار اتخاذ شده است.

تصمیم به تعطیلی واحدهای نیشکر هفت تپه در پی درگیری در این شرکت در چند روز گذشته و آسیب رساندن به ساختمان و اموال اداری آن اتخاذ شده است.

کارکنان کشت و صنعت نیشکر هفت تپه روز سه شنبه هفته جاری در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق ، عیدی ، پاداش و دیگر مطالبات صنفی خود با خاموش کردن کوره بخار و آسیاب نیشکر ، تولید شکر در این شرکت را متوقف کردند.

کشت و صنعت هفت تپه با حدود پنجهزار نفر نیروی کار در ۱۵ کیلومتری شهر شوش واقع است. این شرکت اواخر سال ۱۳۹۴ از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.

ایرنا

https://hoorkhabar.ir/671803کپی شد!
203