کشف کالای قاچاق در کشور ۹ برابر افزایش یافت

هورنیوز – سردار قاسم رضایی سه شنبه شب در حاشیه گشت زنی در مرز آبی اروند و خلیج فارس ایرنا اظهار کرد: در سال ۹۶ پس از هدفمند شدن واردات کالاهایی چون شکر، برنج، پوشاک، پارچه، دارو و وسایل برقی خانگی و با تلاش نیروهای مرزبانی کشفیات کالاهای قاچاق در این بخش ۹ برابر افزایش یافت.

فرمانده مرزبانی کشور گفت: تعداد پرونده های تشکیل شده قاچاق کالا با جریمه بالای یک میلیارد ریال در سال گذشته نسبت به سال ۹۵ یک و نیم برابر و پرونده های با بیش از جریمه ۱۰۰ میلیون ریال پنج برابر نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

سردار رضایی گفت: در راستای هدفمند کردن واردات کالاهای یادشده و با توجه به تجهیزات وارد شده در ناوگان دریایی، پیش بینی می شود امسال کشفیات کالای قاچاق افزایش مضاعفی داشته باشد.

وی با بیان اینکه امروز رفتار و اعمال مرزبانان مانند رزمندگان دوران دفاع مقدس است، گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و شعار مورد نظر ایشان برای امسال (حمایت از کالای ایرانی )،مرزبانان وظیفه مضاعفی در راستای مقابله با قاچاق کالا پیدا کرده اند.

سردار رضایی افزود: به منظور مبارزه با قاچاق کالا در سراسر مرزهای کشور به ویژه مناطقی که سابقه تردد غیرمجاز دارند، اقدامات مقابله ای و نظارتی مضاعفی خواهیم داشت.

وی تعامل دستگاههای مرتبط و مرزنشینان با مرزبانان را در بحث مبارزه با قاچاق کالا موثر دانست و گفت: اگر همه دستگاههای ذیربط و مردم مرزنشین برای مقابله با قاچاق کالا با مرزبانان تعامل داشته باشند قطعا قاچاق کالا کاهش می یابد.

سردار رضایی اظهار کرد: امروز در سفر به خوزستان علاوه بر نشست با مسئولان و فرماندهان مرزبانی در مرزهای آبی همچون اروندرود و خلیج فارس تا حوزه ماهشهر گشت زنی انجام شد.

**** ۱۰ هزار میلیارد ریال طرح تجهیز مرزبانی کشور به مجلس ارائه شد
فرمانده مرزبانی کشور تجهیز و اضافه شدن شناورها به ناوگان مرزبانی در اسفند ماه سال ۹۶ را ضروری دانست و گفت: بخشی از شناورهای جدید در نیمه اول امسال به ناوگان مرزبانی ملحق می شوند.

سردار رضایی گفت: برای تجهیز مرزهای خشکی ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در سطح ستاد کل نیروهای مسلح به تصویب رسیده که برای تایید نهایی به مجلس ارائه شد.

وی با بیان اینکه مرزبانی کشوردر حوزه ارتباطات در سال ۹۶ نسبت به سال قبل تحرک سه برابری داشته است گفت: در حوزه ارتباطات اپتیکی، الکترونیکی و حتی سیستم های پهپادی کارهای خوبی انجام شده و در کنار آن نیز خدمات دهی به مرزبانان افزایش یافته است.

وی از ساخت خانه های سازمانی نیروهای مرزبانی خبر داد و گفت: امسال نیز بنا داریم که برای خانواده های مرزبانان کشور خانه هایی در مرزها ساخته شود.

سردار رضایی افزود: برای حفظ امنیت در حوزه اروند علاوه بر نشست با مرزبانان و کلانتران مرز میدانی و استانی، نشستی با طرف عراقی انجام شد که در این نشست گشت مشترک و همزمان در ارتقای امنیت اروند مصوب شد.

وی ادامه داد: امروز اروند امن ترین رودخانه بین المللی است که برای تداوم این امنیت هماهنگی و همراهی بین مرزبانان ضروری است و از طرفی نقش مرزنشینان نیز در حفظ مرزهای کشور قابل توجه است.

وی همچنین به خدمات دهی به راهیان نور در مرزهای کشور اشاره کرد و گفت: این خدمات رسانی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، رزمندگان و کسانی استکه برای حفظ مرزهای ایران مقاومت کردند.

سردار رضایی افزود: آرامش و امنیت امروز مرهون ایثارگری شهدا و جانبازان است و مسئولان نظام در تبیین اندیشه شهدا مسئولیت خطیری بر دوش دارند.

سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا روز سه شنبه از ۱۱۰ کیلومتر از مرزهای آبی کشور در رودخانه بین المللی اروند و خلیج فارس تا حوزه ماهشهر و یادمان شهدای والفجر ۸گشت زنی کرد و به صورت میدانی نحوه فعالیت ها و کنترل شناورهای دریایی را دیدن کرد.

رضایی ضمن بازدید از یگان های مرزی ساحلی و ناوگروه ها و پاسگاه های شناور دریایی دستورات لازم را جهت ساماندهی و اقدامات امنیتی کنترلی صادر کرد.
در این بازدید فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی کشور با تعدادی از صیادان و مرزنشینان دیدار و گفت وگو کرد.

ایرنا

https://hoorkhabar.ir/671764کپی شد!
108