اطمینان دارم مترو اهواز سال آینده افتتاح نخواهد شد!

به گزارش هورنیوز، شنبه ۵ بهمن ماه وزیر کشور در اظهار نظری دور از واقعیت به رسانه ها گفت: سال ۹۷ متروی اهواز افتتاح خواهد شد! و پس از دقایقی این پایگاه خبری با نقدی بر مصاحبه وزیر کشور نوشت: بهره برداری از قطار شهری اهواز؛ توهم یا واقعیت؟! که مورد توجه مخاطبان در فضای رسانه استان هم قرار گرفت و کارشناسان هرکدام به طریقی در تائید این نقد اظهار نظرهایی هم ارسال کرده که از حوصله این گزارش خارج است.

حال پس از ۴۸ ساعت از آن نقد شهردار اهواز در مصاحبه با ایسنا خوزستان در همین خصوص گفت: مطمئن هستم که این اتفاق رخ نخواهد داد. برای راه‌اندازی بخشی از فاز اول خط یک مترو اهواز آن هم بدون ناوگان به ۶۰۰ میلیارد تومان پول نقد نیاز است.

وی ادامه داد: راه‌اندازی این بخش از مترو به طول ۶ کیلومتر هم به شرطی صورت می‌گیرد که این ۶۰۰ میلیارد تومان، نقدا داده شود تا بعد از آن کار این بخش از پروژه شروع شود. با این شرایط نیز رسیدن به مرحله بهره‌برداری از این بخش مترو اهواز حداقل ۲۰ ماه زمان می‌برد.

شهردار اهواز افزود: وزیر کشور فرمایش کرده است که زیرساخت‌های مترو اهواز در حال آماده شدن است، اما نمی‌دانم که منظور وزیر زیرساخت‌های کجا و کدام قسمت از مترو اهواز است و دقیقا چه کسی چنین گزارشی را به وزیر کشور ارائه کرده است.

کتانباف تصریح کرد: اگر من متولی پروژه مترو اهواز هستم، می‌دانم که قطعا پروژه مترو اهواز تا ۲۰ ماه آینده راه‌اندازی نخواهد شد، مگر اینکه ۶۰۰ میلیارد تومان پول به صورت نقد به پروژه تزریق شود که در این صورت هم حداکثر تنها ۶ کیلومتر از فاز اول این پروژه راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش هورنیوز، نه فقط اینکه این پروژه به لحاظ فیزیکی پیشرفت نداشته بلکه نیروی انسانی پیمانکار هم حدود یکسال به حقوق و مزایای خود نرسیده و مراجعی مثل اداره کل کار در این مقوله کم کاری کرده که خواهان رسیدگی مراجع ذیصلاح هستیم.

این رسانه از نماینده دولت در استان ضمن شفاف سازی در مورد افتتاح پروژه قطار شهری، می خواهد که عنوان کند کدام مرجع به وزیر کشور یک چنین اطلاعاتی را داده که مترو اهواز سال ۹۷ افتتاح می شود؟

https://hoorkhabar.ir/671271کپی شد!
183