بارش تاثیرگذاری در خوزستان نداشتیم!!

هورنیوز هوشنگ حسونی زاده  اظهار کرد: با توجه به این‌که هنوز جمع‌بندی از میزان بارندگی‌ها در استان‌های دیگر کشور نداریم نمی‌توان در خصوص اثرگذاری این بارش‌ها بر روی منابع آبی استان نظر داد اما قطعا این بارش‌ها بر روی منابع آبی استان اثرگذار خواهد بود.

وی افزود: بارش برف و باران در روزهای اخیر در استان‌های مختلف کشور می‌توانند بر روی منابع آبی استان اثرگذار باشد اما این‌که تا چه میزان این بارش‌ها اثرگذار خواهند بود، پس از بررسی و تحلیل نقشه‌های هوایی می‌توان اظهارنظر کرد.

حسونی زاده با بیان این‌که امسال هیچ بارش تاثیرگذاری در استان نداشتیم، گفت: بارش باران و برف در استان‌های دیگر بر روی منابع آبی استان اثرگذار هستند اما این‌که این بارش‌ها می‌توانند مشکل آب را در استان حل کنند یا خیر، باید گفت که خیر.

وی عنوان کرد: باید دید که ماندگاری بارش برف و باران در استان‌های دیگر به چه میزان است و چقدر تولید آب کرده‌اند، سپس در خصوص اثرگذاری آن نظر داد؛ بارش باید حالت نرمال داشته باشد تا بتواند اثرگذار باشد.

حسونی زاده بیان کرد: بارش بارانی که در طول سال اتفاق می‌افتد، هم به ایجاد رطوبت و هم به تامین نیازهای آبی کمک می‌کند و به تدریج در مخازن ذخیره می‌شود. بارش برف نیز معمولا در ارتفاعات و مناطق سردسیر ذخیره می‌شود و در فصولی که هوا گرم است، به تدریج آب می‌شود و نیاز آبی تابستانه را تامین می‌کند.

وی اظهار کرد: بارش برفی که در این روزها شاهد آن بودیم، به میزان سرمای هوا در این روزها بستگی دارد. اگر هوا سرد باقی بماند و برف‌ها تبدیل به یخ شوند، دوام آن‌ها بیشتر می‌شود. وجود برف به علت این‌که به تدریج آب می‌شود، برای تامین آب تابستانه می‌تواند موثر باشد.

ایسنا

https://hoorkhabar.ir/670941کپی شد!
105