میراث فرهنگی موضوعی مغفول مانده است

هورنیوز – غلامرضا شریعتی در جلسه انجمن میراث فرهنگی استان که در سالن جلسات شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد با بیان این ‎ که انجمن میراث فرهنگی خوزستان می ‎ تواند با برجسته ساختن موضوعات مربوط مسئولان استان را به سرمایه‌گذاری در این حوزه قانع سازد گفت: در سایه تحقق این موضوع میراث فرهنگی استان مطابق با آن ‎ چه که هست به دنیا شناسانده می‌شود.

وی با تأکید بر تشکیل جلسات این انجمن به صورت مداوم افزود: میراث فرهنگی از جمله موضوعات مهم استان خوزستان است که تا حدودی مغفول مانده است.

شریعتی با بیان این که قدمت و میراثی که در استان خوزستان وجود دارد به همراه تمدن بین‌النهرین در کمتر جایی از کشور و دنیا یافت می‌شود گفت: امید می‌رود انجمن میراث فرهنگی خوزستان کمک و به عنوان یک راهنما عمل کند و در بحث‌های مطالعاتی و پژوهشی نقش مؤثر خود را ایفا کند.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: این انجمن می ‎ تواند با برجسته ساختن موضوعات مربوط به میراث فرهنگی، مسئولان استانی را نیز به سرمایه‌گذاری در این حوزه قانع سازد تا حوزه میراث فرهنگی استان را مطابق با آن ‎ چه هست و آن ‎ چه واقعیت دارد به کشور و دنیا بشناسانیم.

شریعتی خطاب به اعضای انجمن بیان کرد: تحقق این موضوع کمک همه شما را می‌طلبد و من انتظار دارم همگی در حد توان خودشان کمک لازم را انجام دهند.

او ادامه داد: اشخاص حقیقی و سازمان‌های مردم‌نهاد نیز در راستای حفظ و معرفی میراث فرهنگی استان قطعاً نقش ویژه‌ای دارند و باید تلاش کنند در این زمینه گام‌های مؤثر و بلندی را بردارند.
ایسنا

 

https://hoorkhabar.ir/670929کپی شد!
169