توقیف هشت فروند شناور حامل کالا قاچاق در سواحل خوزستان

هورنیوز – سردار عبدالله نظرپور یکشنبه  افزود ماموران دریابانی مستقر در پاسگاه های شناوری دهانه بهمنشیر و دهانه اروندرود در راستای طرح انسداد نوار مرزی، مبارزه با قاچاق کالا و کنترل آبهای ساحلی استان، در چند رشته عملیات جداگانه موفق شدند ۸ فروند شناور تجاری حامل کالای قاچاق را که از کشورهای حوزه خلیج همیشه فارس به مقصد بنادر آبادان و خرمشهر در حرکت بودند شناسایی و متوقف کنند.
فرمانده مرزبانی خوزستان بیان کرد ماموران در بازرسی از این شناورها، ۱۵هزار متر رول پتو، بیش از ۱۳ هزار قوطی انواع نوشیدنی، ۱۰ هزار بسته آدامس، ۲ هزار و ۳۵۲ کیلوگرم چای، ۳۰۰ قوطی کنسرو زیتون و تعدادی لوازم خانگی که با هدف عرضه در بازار داخلی کشور و به صورت قاچاق از کشورهای حوزه خلیج فارس تهیه و بارگیری شده کشف کردند.
نظرپور ارزش ریالی این کالاهای قاچاق را ۱۱ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: در این ارتباط ۵۰ متهم به قاچاق کالا نیز پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.
فرمانده مرزبانی خوزستان با اشاره به عزم جدی مرزبانان خوزستان در ریشه کنی پدیده شوم قاچاق خاطرنشان کرد: ماموران مرزبانی خوزستان با هرگونه ورود و خروج غیرقانونی کالا به کشور قاطعانه برخورد خواهند کرد و در مبارزه جدی با دانه درشت ها و پشتیبانی کننده های قاچاق از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.
در سال جاری دهها محموله کالای قاچاق که عموما’ از کشورهای حوزه خلیج فارس به خصوص امارات متحده عربی بارگیری شده بود در آبهای ساحلی خوزستان کشف و ضبط شده است.
امسال طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا با هدف کنترل و مهار پدیده قاچاق کالا ، در مرزهای زمینی و آبی خوزستان اجرا شده است.
به گفته کارشناسان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور ، ورود یک میلیارد دلار کالای قاچاق سبب از دست رفتن ۱۰۰هزار فرصت شغلی می شود.

ایرنا

https://hoorkhabar.ir/670920کپی شد!
168