رییس حوزه هنری خوزستان: بدون بهره‌مندی از هنر نمی‌توان انقلاب اسلامی را صادر کرد

هورنیوز –  حجت‌الاسلام و المسلمین سید شهاب‌الدین طباطبایی در سمینار معاونان فرهنگی و کارشناسان هنری حوزه‌های هنری منطقه جنوب کشور با حضور مسوولان حوزه‌های هنری فارس، خوزستان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد به میزبانی شیراز اظهار داشت: من از مسئولیت ارجمند امامت جمعه به فضای هنر آمده‌ام چون این دغدغه همه دوران عمرم بوده است و در طول دوران تحصیل هرگز از هنر غافل نبوده‌ام. 

  وی فضای هنر را دغدغه همیشگی در طول عمر خویش خواند و گفت: بهترین فضایی که در آن تنفس کرده‌ام فضای الهی و انقلابی است. 
  
طباطبایی بیان کرد: هنر زبان همه فهم و عام فهم است. مثلا موسیقی هنری است که به کلام نیاز ندارد و می‌تواند حجم عظیم داشته‌های ما را به جغرافیایی که از زبان و فرهنگ ما شناختی ندارد منتقل کند و فهم موسیقی ما می‌تواند خاستگاه فخیم آن را نشان دهد. 
  
وی اضافه کرد: معتقدم اگر قرار بود پیامبری در روزگار ما ظهور کند معجزه‌اش سینما و رسانه بود. همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند هر اندیشه‌ای که در قاب هنر نگنجد ماندنی نیست. لذا همواره هم و غم من در کنار تحصیلات حوزوی و دانشگاهی حوزه هنر بوده است. البته هرگز به پذیرش مسئولیت شغلی فکر نمی‌کردم. 
  
رییس حوزه هنری خوزستان گفت: خود را خدمتگذار هر چهار استان منطقه می‌دانم و از هر راهی که پیش پای ما بگذارید که به توسعه هنر ارزشی و تحقق چارچوب‌هایی که مقام معظم رهبری برای حوزه هنری تعیین فرموده‌اند منجر شود استقبال می‌کنیم، به آن کمک می‌کنیم و سعی می کنیم تا ان‌شاءالله روسفید باشیم و در تخصیص اعتبار و میزبانی کوتاهی نخواهیم کرد. 
  
وی خاطرنشان کرد: تجربه‌های خوبی در استان داشته‌ایم. در شوشتر مرکزی با همراهی چهار مجموعه راه‌اندازی کرده‌ایم و در آن ۳۶۵ شب سال اجرای نمایش داریم. در دفتر آبادان و دزفول و اهواز نیز چنین کرده‌ایم و گفته‌ایم این نمایش‌ها به صورت چرخشی در استان گردش داشته باشند. حال اگر این جریان منطقه‌ای شود مایه افتخار است و جای خوشحالی دارد که بستری برای ارتباط بیشتر و ارایه هنر به گستره وسیع‌تری از مخاطبان فراهم شود. 
  
طباطبایی گفت: بیایید بنا بگذاریم که با حضرت امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه الشریف معامله کنیم و به حرف و حدیث‌های پشت سر توجه نکنیم. در نظامی کار می‌کنیم که رهبر آن نایب امام است. لذا کار کردن در آن کار برای امام زمان است خصوصا که تلاش‌های ما برای مردمی است که عاشق امام زمان (عج) و اهلت بیت و قرآن هستند. حال در این راه اگرچه حقوق‌مان کافی نیست اما ثوابی که به ما می دهند قطعا اجری عظیم است.
ایسنا

 

https://hoorkhabar.ir/670897کپی شد!
113