حیدری: به دنبال ایجاد پیوند عمیق بین جامعه ورزش و دانشگاه هستیم

هورنیوزافشین حیدری در آیین افتتاحیه همایش یافته‌های پژوهشی منطقه ۶ کشور که امروز (یکشنبه) در اهواز برگزار شد با بیان این‌که اهواز از دیرباز در یافته‌های علمی و پژوهشی، جایگاه خاصی داشته است، اظهارکرد: خوشحالم که خوزستان این فرصت را پیدا کرد که میزبان چنین همایشی باشد و از آقای فضلی، رییس مرکز مطالعات وزارت ورزش و جوانان نیز درخواست دارم که این ازستان را در برگزاری چنین همایش‌های علمی و پژوهشی بیشتر ببیند، زیرا این ظرفیت در استان خوزستان وجود دارد.

وی ادامه داد: آموزش و پژوهش دو امر بسیار مهم هستند و اگر سه دهه اخیر کشور را بررسی کنیم، متاسفانه  آن نگاه خوبی که باید به پژوهش شده باشد، وجود نداشته است و گاهی اوقات در جامعه به بن‌بست می‌رسیم و دلیل عمده نیز همین است.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان بیان کرد: اگر از پژوهش به عنوان چراغ و گشایش مسیر برای رسیدن به یک جامعه متعالی استفاده شود، آن جامعه می‌تواند به موفقیت برسد. در مجموعه وزارت ورزش نیز کارهای خوبی در این زمینه در حال انجام است که شروع خوبی می‌باشد.

وی بیان کرد: مجموعه اداره کل ورزش و جوانان خوزستان نیز علاقه‌مند است که نقش پررنگی در حوزه پژوهش داشته باشد. واقعیت این است، اگر نگاه علمی نداشته باشیم، نمی‌توانیم موفق شویم. به نظر من شورای پژوهش اداره‌کل می‌تواند یک فرصت برای مدیرکل باشد تا با سرعت و اطمینان بیشتر رو به جلو گام بردارد.

حیدری افزد: خوشبختانه در استان خوزستان ظرفیت‌های علمی خوبی وجود دارد و جامعه دانشگاهی استان کمک‌های خوبی به ما داشته‌اند. ما به عنوان دستگاه‌های اجرایی، نباید دانشگاه چمران را از خودمان جدا بدانیم و هدف ما این است که پیوند عمیقی بین جامعه ورزش و دانشگاه برقرار کنیم. تا به امروز نیز تفاهم‌نامه‌های بسیار خوبی منعقد کرده‌ایم و ان‌شاءالله اجرایی خواهند شد.

وی گفت: نکته‌ای که برای ما بسیار اهمیت دارد، این است که به سمتی برویم که تصمیم‌گیری‌های ما بر اساس یافته‌های علمی باشد، در حالیکه این خلاء در برخی هیات‌های ورزشی وجود دارد. ما از ندیدن پژوهش در برنامه‌ریزی‌ها ضربه‌های بسیار زیادی خورده‌ایم.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان بیان کرد: یکی از مواردی که خیلی به آن اعتقاد داریم و به دنبال آن هستیم، داشتن یک کتابخانه ارزشمند در محل اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان است تا مورد استفاده همه قرار بگیرد. خوشبختانه در بخش آموزش و پژوهش اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان، کارهای خوبی انجام شده است.

مراسم اختتامیه همایش یافته‌های پژوهشی منطقه ۶ کشور عصر امروز (یکشنبه) با حضور عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان برگزار می‌شود.

ایسنا

https://hoorkhabar.ir/670909کپی شد!
174