برف تهران ۱۵ پرواز فرودگاه اهواز را لغو کرد

هورنیوز – مجید ملایانی روز یکشنبه  با اشاره به لغو ۹ پرواز خروجی فرودگاه اهواز در این روز اظهار کرد: پرواز شماره ۴۱۰ هواپیمایی ایران ایر، پرواز شماره ۴۵۸۷ هواپیمایی ماهان، پرواز ۴۰۱۶ هواپیمایی زاگرس، پرواز ۹۷۵ هواپیمایی ایران ایر تور، پرواز ۶۲۴۶ هواپیمایی تابان و پرواز ۸۳۱ هواپیمایی آسمان همگی به مقصد تهران به دلیل بارش برف شدید در تهران و مساعد نبودن شرایط جوی در شهر تهران لغو شده اند.
وی بیان کرد: صبح امروز یکشنبه همچنین سه پرواز این فرودگاه به دلیل عدم امکان پرواز هواپیما از شهر تهران، لغو شده است.
مدیر روابط عمومی فرودگاه بین المللی اهواز افزود: پرواز شماره ۸۳۶ هواپیمایی ماهان به مقصد مشهد، پرواز شماره ۴۵۶۵ هواپیمایی ماهان به مقصد عسلویه و پرواز شماره ۴۵۲۵ هواپیمایی ماهان به مقصد خارک نیز که قرار بود ۱۲:۴۵ دقیقه امروز پرواز کند، لغو شدند.
ملایانی از لغو چهار پرواز ورودی به شهراهواز خبر داد و گفت: دو پرواز ۴۰۱۷ هواپیمایی زاگرس و ۸۳۰ هواپیمایی آسمان از مبدا تهران، پرواز ۴۵۶۴ هواپیمایی ماهان از مبدا عسلویه و پرواز ۴۵۲۴ هواپیمایی ماهان از مبدا خارک نیز به دلیل شرایط جوی شهر تهران و عدم امکان پرواز لغو شده اند.
گفتنی است بارش برف از شامگاه شنبه در شهر تهران باعث بسته شدن فرودگاه مهرآباد و نیز فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) این شهر شده و پروازها در بسیاری از شهرها منجر به لغو یا تاخیر شده است.
فرودگاه بین المللی اهواز با مساحتی بالغ بر ۲۸۰ هکتار و یک باند پرواز در شهر اهواز در جنوب غربی ایران واقع شده‌ و میانگین پروازهای داخلی و خارجی – ورود خروج – این فرودگاه روزانه ۹۰ پرواز است.
هر سال بیش از ۳۲ هزار و ۸۵۰ پرواز در این فرودگاه انجام شده و در ۶ ماهه نخست امسال یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مسافر جابجا شده که پیش بینی شده تا پایان سال حدود سه میلیون نفر از طریق فرودگاه اهواز تردد کنند.
در سال ۲۰۱۵ نزدیک به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مسافر و در سال ۲۰۱۶، ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از طریق این فرودگاه جابجا شده که رتبه چهارم جابجایی در کشور است.
در حال حاضر مسافران ۱۸۰ کشور با ویزای فرودگاهی می‌توانند بدون ویزا وارد فرودگاه اهواز شده و مجوز ویزای ۹۰ روزه را در خوزستان بگیرند.

ایرنا

https://hoorkhabar.ir/670901کپی شد!
134