کلانتری سوار بر ماشین زمان!

هورنیوز – رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفته است آلودگی هوا به دهه ۴۰ و ۵۰ برمی‌گردد. بر همین اساس بهترین راهکار برای حل معضل آلودگی هوا، ایجاد معاونت دهه ۴۰ و ۵۰ در سازمان محیط زیست است که به امور مربوط به این دوره از تاریخ رسیدگی نماید. ضمن تاکید بر این نکته که معاونت مذکور حتماً باید با سایر معاونت‌ها و ارکان دولت که رسماً مسئولیت ارجاع مشکلات به گذشته را دارند هماهنگ باشد، به ارائه پیشنهادی برای رفع مشکلات دهه ۴۰ و ۵۰ می‌پردازیم که اگر عملیاتی شود شاهد گل و بلبل در عرصه محیط زیست به ویژه هوا خواهیم بود. در آن صورت مسئولان عزیز دیگر نیازی نیست کار خاصی در زمان حال یا آینده انجام دهند، بلکه فقط زوم کنند روی گذشته تا مشکلات از ریشه حل شود!

اختراع ماشین زمان در سازمان محیط زیست!

پیشنهاد ما این است که سازمان محیط زیست، همه کارهایش را تعطیل کند و تمرکزش را بگذارد روی اختراع ماشین زمان! خیلی کار سختی نیست، چون بیشتر راه را دانشمندانی مثل اینشتین رفته‌اند و فیلم‌های سینمایی متعددی هم در این رابطه ساخته شده است. فقط کافی است تیم تخصصی سازمان محیط زیست این اطلاعات را جمع‌آوری کند و کنار هم قرار دهد. مطمئناً با مدیریت قوی آقای کلانتری در مدت کوتاهی ماشین زمان ساخته می‌شود و سازمان می‌تواند هیئت بلندپایه‌ای را به دهه ۴۰ اعزام و مشکلات را از ریشه حل نماید!

سفر از دهه ۶۰ و ۷۰ به زمان حال!

اینکه آقای رئیس به دهه ۴۰ و ۵۰ اشاره کرد کمی کار را مشکل می‌کند. اگر یکی دو دهه جلوتر می‌آمدند عملاً انگار سفر در زمان اتفاق افتاده بود. چون خیلی از مسئولان کنونی، در آن زمان هم در رأس کار بودند!

البته این سؤال پیش می‌آید که چرا این عزیزان در همان دهه ۶۰ و ۷۰ که به ریشه مشکلات نزدیک‌تر بودند کاری برای رفع آلودگی هوا نکردند؟! شاید همان موقع هم راه حل را سفر در زمان می‌پنداشتند اما امکانات برای تولید ماشین زمان کافی نبوده! بخاطر همین تا دهه ۹۰ صبر کردند که بعد به طور ضربتی بزنند به قلب مشکلات!

تعیین ملیت دانه‌های خاک!

یکی از مسائلی که مسئولان در پاسخ به معضل گرد و خاک جنوب و غرب کشور همیشه مطرح کرده‌اند، وجود منشأ خارجی برای گرد و خاک بوده است. یعنی اظهار می‌کنند که گرد و خاک از عراق بلند می‌شود و چون ما آنجا نیستیم نمی‌توانیم منشأ مشکلات را از بین ببریم. در مقابل بسیاری از کارشناسان هم معتقدند که منشأ بخش عمده‌ای از گرد و خاک در داخل کشور قرار دارد. در اینجا به خاطر اینکه تشخیص گرد و خاک خارجی از گرد و خاک ایرانی آسان نیست، ما نمی‌توانیم قضاوتی کنیم مگر اینکه برویم یقه تک تک دانه‌های خاک را بگیریم و هویتشان را تعیین کنیم تا بفهمیم چقدرشان اجنبی و چقدرشان هموطن هستند!

البته علت اینکه مردم شریف خوزستان و استان‌های مجاورش این وضعیت را تحمل می‌کنند و دم برنمی‌آورند، همین است که به حرف کارشناسان اعتقاد بیشتری دارند، در نتیجه از اینکه خاک پاک وطن به گلویشان وارد شود گلایه‌ای ندارند! ما هم به دولتمردان توصیه می‌کنیم به آن قضیه منشأ خارجی زیاد اصرار نورزند!

مذاکره برای برجام خاکی!

در خبرها آمده بود که دولت بودجه مبارزه با گرد و غبار را حذف کرده است. این خبر مردم را نگران کرد ولی به نظر ما جای نگرانی نیست. حتماً دولت محترم به این نتیجه رسیده که به جای مبارزه، با گرد و غبار مذاکره کند! پس اگر بودجه مبارزه با گرد و غبار حذف شده، حتماً یک جایی یک بودجه‌ای برای مذاکره با گرد و غبار اضافه شده است! پس حتماً به زودی شاهد یک «برجام خاکی» خواهیم بود که همه ریزگردها را رفع و همه طوفان‌های شن را به سمت اروپا و امریکا منحرف می‌کند!

انتقال بودجه آلودگی به دهه ۴۰

یک احتمال دیگر هم وجود دارد، اینکه دولت محترم بودجه مبارزه با گردو‌غبار را طی یک تصمیم منطقی، به دهه ۴۰ منتقل کرده باشد! خب وقتی معضل آلودگی هوا به دهه ۴۰ برمی‌گردد، بودجه مبارزه با آلودگی هوا هم باید به دهه ۴۰ برگردد دیگر! در دهه ۹۰ هر چقدر خرج آلودگی هوا و ریزگردها کنیم بی‌فایده است.

خاک خوشمزه و مقوی!

از دهه ۴۰ و ۵۰ تا الان مسئولان مربوطه در حال مالچ‌پاشی در بیابان‌های منطقه هستند! اما این کار کمکی به حل مشکل گرد و غبار نکرده است. ما در این رابطه با یکی از مسئولان با سابقه که از کودکی تا امروز مشغول مالچ‌پاشی بوده است، گفتگویی کوتاه انجام دادیم و هدف از این اقدام بی‌فایده را جویا شدیم.

آقای دکتر پاشنده گفت: من یک عمر مالچ پاشیده‌ام، خیلی از مردم تصور می‌کنند هدف از مالچ‌پاشی روی شن‌های روان، جلوگیری از طوفان شن و بلند شدن گرد و خاک است. در صورتی که سال‌هاست کارشناسان دارند فریاد می‌زنند که اثر مالچ موقتی است و ضمناً عوارض زیست محیطی هم دارد. بنابراین هدف ما از سال‌ها مالچ‌مالی موضوع گرد و غبار، چیز دیگری است.

وی افزودند: ما می‌خواهیم خاکی که مردم می‌خورند، طعم بهتری داشته باشد! به خاطر همین مالچ را روی خاک می‌ریزیم تا طعم و عطرش همراه خاک به حلق مردم برود و ذائقه هموطنان را عوض کند! متخصصان ما کشف کرده‌اند که مالچ خواص دارویی و درمانی هم دارد، به خاطر همین خاک را مالچ‌دار می‌کنیم که سلامتی مردم حفظ شود!

دکتر پاشنده در پاسخ به این سؤال که مالچ‌پاشی تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد گفتند: تا هر وقت که مردم عزیز از طعمش راضی باشند به این کار ادامه می‌دهیم. البته طعم دهنده‌ها و افزودنی‌های دیگری را هم در دست بررسی داریم که اگر درخواست شود می‌توانیم به خاک اضافه کنیم تا خاکی که مردم می‌خورند خوشمزه و مقوی شود.

این مسئول محترم اظهار کرد: ما در نظر داریم خاک‌های طعم‌دار را بسته‌بندی و به سایر مناطق کشور ارسال کنیم تا سایر هموطنانی که از نعمت با ارزش خاک در هوای شهر و دیارشان بی‌بهره هستند نیز بتوانند از آن استفاده کنند.

مسئولان آینده در راهند

در نهایت امیدواریم تلاش‌های مسئولان عزیز جواب بدهد و مردم در دهه ۱۴۴۰ و ۱۴۵۰ نگویند ریشه مشکلات در دهه ۱۳۹۰ بود! البته تا آن موقع حتماً ماشین زمان اختراع شده و مسئولان می‌توانند برگردند به دهه ۹۰ و مشکلات را حل کنند. شاید هم همین الان توی راه باشند! امیدواریم مسئولان آینده زودتر از راه برسند و ما را از شر مشکلات خلاص کنند!

https://hoorkhabar.ir/670878کپی شد!
258
۱
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

  • حسن سلام. آقای کلانتری باید ما رابه سخره بگیرد چون با وجود عظیم ترین منابع آبی در کشور ، زمین وخاک حاصلخیز،صنایع و معادن نفت و گاز، استانی شبیه به دوران حجر داریم.این نشان از توانایی و معلومات مدیرانی دارد که بیشتر به مترسک شباهت دارند تا آدمی که دارای عقل ،درایت وانسانیت باشد.این استان بهشت گمشده ای است که با ندانم کاری افرادی مثل کلانتری به جهنمی هویدا تبدیل شد.از کلانتری به خاطر این نبوغ و استعداد متشکریم. والبته افسوس.....
منتشر شده۱