ایران قهرمان کشتی جام تختی

هورنیوز در پایان سی و هشتمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی که در سالن بعثت شهر ماهشهر استان خوزستان و به مدت ۲ روز برگزار شد، نمایندگان ایران صاحب ۳ مدال طلا، یک نقره و ۸ برنز شدند.

محمد علی گرایی در وزن ۷۷کیلوگرم،سامان عزیزی در وزن ۸۷ کیلوگرم و بهنام مهدی زاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم صاحب ۳ مدال طلا برای ایران شدند و مهرداد مردانی نیز در وزن ۶۰ کیلوگرم صاحب مدال نقره شد.

همچنین مسلم نادری خادم و رضا خدری در وزن ۵۵،محمد نوربخش در ۶۳،محمد الیاسی در ۶۷،فرشاد بلفکه در ۷۲، برومند اصلان در ۷۷،علی اکبر حیدری در ۹۷ و شهاب قوره جیلی در سنگین وزن برای ایران صاحب ۸ مدال برنز شدند.

در وزن ۵۵ کیلوگرم مسلم نادری خادم در دیدار رده بندی با ضربه فنی برابر ابراهیم نورالیف از آذربایجان پیروز شد و به مدال برنز رسید.

رضا خدری نیز در دیگر دیدار رده بندی این وزن با حساب ۹ بر صفر از سد زیاد زینالوف از آذربایجان گذشت و وی نیز دیگر مدال برنز این وزن را برای ایران بدست آورد.مدال طلای این وزن به اکرم اوزترک از ترکیه رسید که قاطعانه با نتیجه ۹ بر صفر کارادزه از گرجستان را برد.

در دیدار رده بندی وزن ۶۳ کیلوگرم محمد نوربخش برابر دیمیتری کاسنک از اوکراین با نتیجه ۵ بر یک به برتری رسید و گردن آویز برنز را از آن خود کرد.دیگر مدال برنز این وزن به  قرقیزستان رسید.

اما در جریان دیدار رده بندی وزن ۶۷ کیلوگرم محمد الیاسی نفر پنجم مسابقات جهانی پاریس، در مبارزه ای سخت مقابل اسماعیل بوررو مولینا قهرمان جهان و المپیک به روی تشک رفت و در پایان در دیداری سخت و مهیج با نتیجه ۷ بر ۵ پیروز شد و با کسب این پیروزی ارزشمند مدال برنز این رقابت ها را برگردن آویخت.مدال طلای این وزن به المات کبیسپایف قزاق رسید.

در دو دیدار رده بندی وزن ۷۲ کیلوگرم فرشاد بلفکه برابر گوبا گوگیراشویلی از گرجستان با نتیجه یک بر صفر پیروز شد و دیگر مدال برنز جام تختی را برای ایران بدست آورد.

اما افشین بیابانگرد دارنده مدال برنز جهان در سال ۲۰۱۴ در ادامه نمایش ضعیف خود مقابل ابراهیم ماگمدوف از قزاقستان در مدت زمان ۳ دقیقه و ۲۰ ثانیه با نتیجه ۸ بر صفر شکست خورد و به عنوان پنجمی رسید .مدال طلا و نقره وزن ۷۲ کیلوگرم نیز به ترتیب به کشتی گیران قزاقستان و ترکیه رسید.

در دیدارهای رده بندی وزن ۷۷ کیلوگرم نیز برومند اصلان ۲ بر یک بکوری گوگولی از گرجستان را شکست داد و به مدال برنز رسید اما پژمان پشتام با حساب ۹ بر صفر برابر فاتح چنگیز از ترکیه شکست خورد و به عنوان پنجمی بسنده کرد.

در دیدار رده بندی وزن ۸۲ کیلوگرم کیوان رضایی برابر برهان آکبوداک از ترکیه ۸ بر صفر شکست خورد و به عنوان پنجمی بسنده کرد. مدال های طلا و نقره این وزن به کشتی گیران ترکیه و بلغارستان رسید.

در وزن ۹۷ کیلوگرم علی اکبر حیدری در دیدار رده بندی مقابل دورین پیروان از رومانی با نتیجه یک بر یک پیروز شد و هشتمین مدال برنز ایران را از آن خود کرد. در دیگر دیدار رده بندی این وزن محمد یگانه برابر تورمان ایوب اف از آذربایجان با نتیجه ۵ بر ۴ شکست خورد و پنجم شد.

و بالاخره در سنگین وزن علاوه بر مدال طلای بهنام مهدی زاده، شهاب قوره جیلی نیز یک بر صفر برابر  آلین الکسوک از اوکراین پیروز شد و به مدال برنز رسید تا ایران که با ۳ تیم در این رقابت ها حاضر شده بود با ۳ طلا، یک نقره و ۸ برنز به کار خود پایان دهد.

https://hoorkhabar.ir/670869کپی شد!
165