آقای شهردار مجسمه این هنرمند را بدهید

به گزارش هورنیوز ، هفته گذشته نشست شورای سیاستگذاری نخستین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی با حضور شهردار اهواز در محل شهرداری اهواز برگزار شد. این در حالی بود که در دوره اول کتانباف بعنوان شهردار اهواز اواخر سال ۸۸ بود که شهرداری وعده کرد نصب آثار حجمی متناسب با وضعیت اقلیمی و فرهنگ منطقه را برای جبران بخشی از رنج‌های متحمل شده این شهر در سال‌های دفاع مقدس، همچنین شرایط اقلیمی و بحران و خلاء هویت شهری در دستور کار قرار داده و برای تحقق این امر از مجسمه‌سازان برجسته کمک گرفته است.

نخستین هنرمندی که به این دعوت لبیک گفت، فرزانه اسعدی مجسمه ساز و پیکرتراش مشهور کشور بود که بدون هیچگونه چشم‌داشتی مجسمه‌ای به شکل یک زن و پرنده‌اش که نماد مادر و فرزندان شهیدش بود به مردم شهیدپرور اهواز هدیه کرد. ارزش ریالی این مجسمه بیش از۱۰۰ میلیون تومان است که از سنگ یکپارچه به وزن حدود ۱۶ تن ساخته شده و در ‌‌نهایت به حدود ۱۲ تن رسیده است. اسعدی به تنهایی این مجسمه ۴ متری با پایه یک و نیم متری را ساخته است.

این اثر که فروردین ماه همان سال زینت بخش ساحل شرقی کارون (حوالی پل هفتم) شده بود، با گذشت حدود سه ماه، به دلایل نامعلومی از محل نصب شده برداشته شد و تا به امروز در محل پارک شهروند به طرز بسیار ناخوشایندی نگهداری می شود.

سازنده آن مجسمه یعنی فرزانه اسعدی در همان زمان با تأکید بر اینکه این مجسمه ارزش معنوی بسیاری برای من دارد افزوده بود: این اثر را به دلیل شاخص‌های این شهر در ایستادگی، مقاومت و از جان گذشتگی شهروندانش در طول دوران دفاع مقدس به تمام آنها هدیه کردم.

او با ابراز گله‌مندی از جابه‌جایی این اثر بدون اطلاع پدید آورنده، اظهار کرد: این مجسمه توسط مدیران شهرداری به عنوان متولیان شهر اهواز نصب شد، بنابراین انتظار داشتم توسط این مدیران از دلیل و نحوه جابه‌جایی این مجسمه با خبر شوم، نه از طریق مردم اهواز. اکنون که نمی خواهند مجسمه ام را بدهند.

حال باتوجه به اینگونه اتفاقاتی لازم است به شهردار اهواز یادآور شویم، اگر قرار است چنین برخوردهایی مجداداً از مدیران شما در شهرداری رخ دهد چرا دوباره باید برای ایجاد یک چنین فضایی هزینه کرد و یا اینکه با اینگونه برخوردها باعث شود تا هنرمندان کشور که بعضاً هم مایل به ارائه آثار خود به صورت هدیه به مردم این شهر هستند دیگر به سراغ شهر اهواز نیایند؟! لطفا اندکی تامل…

 

https://hoorkhabar.ir/670872کپی شد!
270