اختصاص ۲۱۸ میلیارد ریال اعتبار کسب و کار خانگی به خوزستان

هورنیوز – سید نور محمد پور بیان کرد: امسال سه بانک سپه، مسکن و تجارت به عنوان بانک های عامل طرح مشاغل خانگی تعیین شده اند.

وی ادامه داد: تعهد بانک سپه ۱۲۰ میلیارد ریال، بانک مسکن ۳۰ میلیارد ریال و بانک تجارت ۶۸ میلیارد ریال است.

وی گفت: قرار بود که اعتبار امسال مشاغل خانگی ۳۲۰ میلیارد ریال باشد که بانک تجارت با میزان تعهد تسهیلاتی که باید پرداخت کند موافقت نکرد و میزان تعهد خود را کاهش داد که در مجموع میزان اعتبار مشاغل خانگی نیز کاهش یافت.

دبیر کارگروه اشتغال خوزستان افزود: تاکنون اداره کل بهزیستی خوزستان ۵۰۰ پرونده مددجویان خود را برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی ارایه داده است.

وی بیان کرد: پارسال کل اعتباری که برای ایجاد کسب و کار خانگی در خوزستان تخصیص یافت ۵۰ میلیارد ریال بود که ۲ بانک ملی و صادرات بانک های عامل در این طرح در نظر گرفته شده بودند.

وی گفت: بانک ملی همکاری مناسبی در این طرح داشت و همچنان از پارسال تاکنون در حال پرداخت است اما بانک صادرات به تازگی برای پرداخت تسهیلات تعیین شعبه کرده و هنوز پرداختی نداشته است.

بر اساس آخرین سرشماری انجام گرفته نرخ بیکاری در خوزستان ۱۴٫۳ درصد است که بالاترین نرخ بیکاری متعلق به شهرستان مسجد سلیمان با ۲۲٫۷ درصد ، هفتکل با ۲۱٫۵درصد و لالی با ۲۱٫۴ درصد است.

مقرر شده امسال ۳۰ هزار فرصت شغلی با اجرای طرح فراگیر اشتغال در خوزستان ایجاد شود.

میزان تعهد اشتغال سال ۱۳۹۵ اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ۱۹ هزار و ۱۲۷ نفر بود که ۱۱۰ درصد این تعهد (بیش از میزان تعهد) محقق شد.

ایرنا

https://hoorkhabar.ir/669779کپی شد!
86