عکاس خوزستانی طلایی شد

هورنیوزاین عکاس جوان بهبهانی که مدتی است به عنوان عکاس تئاتر فعالیت می‎کند، در جشنواره جهانی عکس چین موسوم به (EXHIBITION OF PHOTOGRAPHY) توانست مدال طلای فدراسیون بین‎المللی عکاسی (FIAP) را کسب کند.

این عکس، صحنه‎ای از نمایش «عروسی دختر حاجی الماس» به کارگردانی هادی شجاعی با عنوان Dance of Sailors with Net را نشان می‎دهد که تیر و مرداد سال ۱۳۹۶ در مجموعه فرهنگی هنری آفاق بهبهان روی صحنه رفت.

به گزارش خبرنگار ایسنا، فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی یا فیاپ، یک فدراسیون بین‌المللی است که شامل مجموعهٔ فدراسیون‌های عکاسی ملی در کشورهای مختلف می‌شود و در حال حاضر ۸۵ فدراسیون ملی عضو آن هستند. این فدراسیون توسط دکتر” فان دی ویجر ” بلژیکی در سال ۱۹۴۶ پایه‎گذاری شد و از آن سال تاکنون واسطه‎ای بوده است برای برقراری ارتباط بین موسسات ملی عکاسی در کشورهای مختلف جهان.

گفتنی است اولین کنگره این فدراسیون که جلسه ی رسمی تشکیل آن نیز بود در سال ۱۹۵۰ در شهر برن سوئیس با شرکت ۱۰ نماینده از کشورهای مختلف تشکیل شد.

FIAP به عنوان عضو اجرایی با موسسات ملی عکاسی در سراسر جهان همکاری نزدیک دارد که تعداد آنها به بیش از ۸۵ موسسه در پنج قاره می رسد؛ فیاپ همچنین نماینده نزدیک به یک میلیون عکاس است و هرگونه جهت‎گیری سیاسی، ایدئولوژیک و نژادی در فعالیت‎های آن غیر قانونی است.

https://hoorkhabar.ir/667957کپی شد!
4353