کسب ۱۷ مقام کشوری دانشگاه علوم پزشکی اهواز در جشنواره قرآن و عترت

هورنیوز – دکتر ساسان موگهی٬ اظهار کرد: در این جشنواره ۳۳ نفر از اساتید٬ ۴۳۸ نفر از کارکنان و ۴۳۴ نفر از دانشجویان این دانشگاه شرکت کردند که از این تعداد هفت استاد٬ ۲۱ کارمند و ۲۰ دانشجو به مرحله کشوری راه یافته و به ترتیب حائز ۲ ٬ ۵ و ۱۰ مقام کشوری شدند.

وی با بیان اینکه این جشنواره در روزهای ۲۴ تا ۲۶ تیرماه در شیراز برگزار شده است، عنوان کرد: چیزی که بیشتر از مقام‌آوری برای این دانشگاه مهم است، تعداد دانشگاهیانی است که مشغول فعالیت‌های قرآنی هستند؛ یعنی مقام‌آوری در جشنواره هدف نیست، بلکه هدف ایجاد بستری برای ترغیب دانشگاهیان به سوی فعالیت‌های قرآنی است و نگاه و رویکرد این است که دانشگاه٬ یک دانشگاه قرآنی باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز ادامه داد: بر همین اساس و با توجه به تلاش‌های دانشگاه در راستای تحقق این امر٬ تعداد شرکت‌کنندگان این دانشگاه در این جشنواره در سال‌های۹۳٬ ۹۴ و ۹۵ به ترتیب ۱۶۷ نفر٬ ۶۴۴ نفر و ۹۰۵ نفر بوده‌اند. جشنواره امسال در واقع جشنواره سال ۹۵ است که بنا به دلایلی در سال ۹۶ برگزار شد.

موگهی عنوان کرد: تلاش دانشگاه توسعه و تعمیق فرهنگ ایرانی- اسلامی و افزایش رفاه و سلامتی دانشگاهیان و تاثیر مثبت این گونه فعالیت‌ها در فضای دانشگاه است. در این دانشگاه اداره‌ای تحت عنوان اداره‌ی قرآن و عترت وجود دارد که مطابق با زمان‌بندی منظمی، فعالیت‌های از پیش تعیین شده خود را انجام می‌دهد.

وی افزود: همچنین وجود محافل انس با قرآن از دیگر برنامه‌‌های عملیاتی دانشگاه است که دانشجویی که در این  محافل شرکت می‌کند خود به خود جذب قرآن شده و فعالیت‌های قرآنی را دنبال می‌کند. وجود حلقه‌های قرآنی در خوابگاه‌ها نیز تا حد زیادی موثر بوده و در همین راستا تعدادی از دانشجویان آموزش دیدند و دانشجومربی قرآنی شدند. درکل٬ مجموعه‌ای از فعالیت‌ها اکنون موجب پیشرفت دانشگاه علوم پزشکی اهواز در این راستا شده است.

https://hoorkhabar.ir/663330کپی شد!
69