بسته خبری ویژه حوادث (۴)

به گزارش هورنیوز، اخبار حوادث استان خوزستان به دلیل تعداد بیشمار در طول روز به یک بسته خبری تبدیل شده و در اختیار مخاطبان قرار می گیرد.

اکثر آتش سوزیها در مراتع و جنگلهای کشور به خوزستان تعلق دارد

کیامرث حاجی زاده مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: ۵۰ درصد آتش سوزی جنگل ها و مراتع کشور در امسال تاکنون در خوزستان رخ داده است.

وی اظهار کرد: از ابتدای امسال ۹۷ مورد آتش سوزی در جنگل ها، جنگل های دست کاشت، مراتع و بیشه زارهای این استان اتفاق افتاده است.

حاجی زاده همچنین افزود: پارسال ۲۵ درصد آتش سوزی جنگل های کشور در خوزستان رخ داده است.

دو کشته در حادثه ریزش خانه ای در اهواز

محمود روزبهانی معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: به دنبال اعلام یک مورد ریزش آوار در یکی از ساختمان‌های در حال احداث کیانپارس به مرکز پیام سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در ساعت ۱۱:۰۳ دقیقه امروز، دونفر کشته شده اند.

روزبهانی در رابطه با این‌که گفته می‌شود این حادثه یک مصدوم نیز داشته است، عنوان کرد: در این حادثه یک کارگر که دورتر از محلی که دیوار ریزش کرده بود، ایستاده بود، از سر تا پا آلوده به گرد و غبار ناشی از ریزش آوار می‌شود که مردم فکر می‌کنند وی مصدوم شده است اما در واقع این کارگر دچار مصدومیت خاصی نشد.
 
وی در خصوص علت این حادثه گفت: بحث اصولی یا غیراصولی بودن گودبرداری این ساختمان و عوامل دیگر دخیل در آن توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان در حال بررسی است و این سازمان باید در این زمینه اظهارنظر کند.

اعتراف به قتل رییس باند کوچولوهای وینچسترکش آبادان

یک مقام آگاه گفت: در پی انجام سرقت های مسلحانه پارسال از سوی چند نوجوان و دستگیری ۶ سارق خشن و مسلح همه متهمان سردسته و مغز متفکر باند را نوجوانی کم سن و سال به نام ‘باقر ‘ معرفی کردند.

متهم پس از ماه ها تعقیب و مراقبت در منطقه ذوالفقاری آبادان توسط ماموران پلیس جنایی دستگیر شد. وی از سوی چند مالباخته شناسایی شد و در بازجویی فنی به جرم خود اعتراف کرد.

متهم همچنین در بازجویی به عمل آمده به قتل دکه دار آبادانی که پارسال در لین ۱۵ احمد آباد به قتل رسیده بود اعتراف کرد.

وی گفت: مقتول، ساعت یک بامداد از دکه خود در خیابان معلم در حال رفتن به خانه بود که باقر همراه همدستش به قصد سرقت به دکه دار نزدیک شده و زمانی که موفق به سرقت از وی نشدند، با اسلحه وینچستر به دکه دار شلیک کرده و وی را به قتل رساندند. باقر و همدستش بدون اینکه اموال مقتول را سرقت کنند از محل متواری شدند تا ذهنیت پلیس از اینکه قتل به دلیل سرقت بوده منحرف شود.

کارگران شرکت تاسیسات دریایی ساحل اروند تجمع کردند

کارگران شرکت تاسیسات دریایی ساحل اروند در محدوده منطقه آزاد اروند دست به تجمع اعتراض‌آمیز زدند.

اخراج از کار و عدم پرداخت حقوق این کارگران علت اصلی این تجمع عنوان شده است.این کارگران در این تجمع عنوان می‌کنند که کارگران خارجی جایگزین آنها شده‌اند.

خودکشی یک شرور

فرد مذکور حوالی ظهر روز دوشنبه در یک مجتمع مسکونی در خیابان فردوسی دزفول گرفتار شده بود که با سلاحی که در دست داشت اقدام به خودکشی کرد.

فرد شرور در یک مجتمع مسکونی در دام پلیس گرفتار شده بود و پیش از بازداشت در اتاقی با سلاح کلت اقدام به خود زنی کرد.

جزئیات این حادثه از سوی نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در دست پیگیری است.

محموله سه میلیاردی در بهبهان کشف و ضبط شد

سرهنگ سید محمد صالحی جانشین فرمانده انتظامی خوزستان گفت: یک محموله کالای قاچاق به ارزش سه میلیارد ریال در شهرستان بهبهان کشف و ضبط شد.

وی اظهار کرد: در راستای مقابله با معضل قاچاق مأموران شعبه مبارزه باقاچاق کالا و ارز بهبهان هنگام کنترل جاده دیلم به امیدیه به یک دستگاه کامیون مظنون شده و وفق مقررات آن را متوقف کردند.

صالحی افزود: ماموران در بازرسی از کامیون توقیفی تعداد ۴۵ دستگاه تبلت،۲۱ دستگاه گوشی موبایل،۷۶دستگاه ساعت مچی موبایلی و ۱۶۱ هزارو ۶۹۶ عدد انواع قاشق و چنگال خارجی قاچاق که به طرز ماهرانه ای در آن کامیون جاسازی شده بود را کشف کنند.

دو قربانی در گرمای خوزستان

قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: گرمادزگی در ۲ هفته اخیر، جان ۲ کارگر را در این استان گرفت.

دکتر رمضان احدی اظهار کرد: یک کارگر ۵۵ ساله کارخانه آلومینیوم سازی مسجدسلیمان در ساعت چهار بعد از ظهر شنبه هفته جاری در هنگام کار کردن در اوج گرما به علت توقف عملکرد قلب و ریه جان خود را از دست داد چون تعریق زیاد و بالا رفتن دمای بدن در اثر گرما می تواند باعث ایست قلبی شود.

احدی گفت: همچنین یک کارگر ۳۱ ساله در ساعت چهار بعد از ظهر ۱۹ تیر ماه بر اثر گرمازدگی در محل کوره های آجرپزی در کوت عبدالله شهرستان کارون فوت کرد.

رودخانه دز یک قربانی دیگر گرفت

نوجوانی ۱۷ ساله هنگام شنا در رودخانه دز در عصر روز دوشنبه غرق شد.

این نوجوان به همراه خانواده در حال شنا در رودخانه دز بود که دچار حادثه شده و در رودخانه غرق شد. این نوجوان ۱۷ ساله به نام حسین ا.م با وجود اقدامات پزشکی به علت غرق شدن در رودخانه جان خود را از دست داد.

قتل به خاطر اختلاف ملکی

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان خوزستان گفت: اختلاف بر سر یک ملک در یکی از محلات شهر اهواز قتل مردی را رقم زد.

سرهنگ “سعیدشعبان “گفت: این اختلاف موجب درگیری بین ۲نفر شد که در این میان فردی با استفاده از اسلحه کلاش به طرف مردی حدود ۵۵ ساله شلیک و او را مجروح و از محل متواری می شود.

وی ادامه داد: با اعلام این خبر بلافاصله ماموران انتظامی و یگان های امدادی در محل حاضر، که متاسفانه وی به علت شدت جراحات وارده فوت می کند.

رییس پلیس آگاهی خوزستان ضمن اشاره به شناسایی ضارب فراری گفت: تلاش جهت دستگیری قاتل ادامه دارد

یک کشته در تصادف کامیون با موتورسیکلت در گتوند

یوسف بهداروندی رئیس شبکه بهداشت و درمان گتوند گفت: برخورد کامیون با موتورسیکلت در نزدیکی شهر ترکالکی موجب مرگ راکب موتورسیکلت شد.

وی افزود: سرنشین موتورسیکلت ساکن شهر ترکالکی حدود۳۱ ساله بوده که بر اثر شدت جراحت از ناحیه سر، در دم جان باخت.

 

https://hoorkhabar.ir/663275کپی شد!
117