افزون بر ۱۶ هزار و ۵۰۰ متر حفاری چاه نفت و گاز به روش افقی و جهت دار در سه ماه نخست امسال

به گزارش هورنیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، مهران عالیپور مدیر عملیات ویژه حفاری شرکت در این باره گفت: این متراژ حفاری با بهره گیری از دانش فنی و تجارب ارزشمند متخصصان و کارشناسان شرکت بر روی ۳۱ حفره صورت گرفت.

وی افزود: با توجه با شرایط عرضه و تقاضا و کیفیت خدمات ارائه شده از سوی شرکت ملی حفاری این میزان حفاری در مقایسه با دوره مشابه سال قبل دو هزار و ۶۷۳ متر بیش از ۱۶ درصد افزایش دارد.

عالیپور اظهار کرد: در اجرای این خدمات در مدت پیش گفته علاوه بر پروژه های کلید در دست شرکت به شرکتهای ملی مناطق نفتخیزجنوب، شرکت نفت فلات قاره و دیگر شرکت های متقاضی خدمات حفاری افقی و جهت دار ارائه گردید.

مدیر عملیات ویژه شرکت ملی حفاری ایران توضیح داد: حفاری به شیوه افقی و جهت‌ دار در ردیف روش های روزآمد حفاری در جهان است که این شرکت هم‌ اکنون به شرکت‌ های تابع شرکت ملی نفت ایران و شرکت های بخش خصوصی فعال در عرصه صنعت حفاری ارائه می دهد.

وی با بیان اینکه بالغ بر ٢٠٠ کارشناس با تجربه هم اکنون در قالب گروه ‌های تخصصی در این مدیریت شاغل هستند، گفت: این مدیریت آماده پاسخگوی به درخواست های ارائه شده از سوی شرکت های متقاضی در نزدیکترین زمان ممکن می باشد.

عالیپور با اشاره به برنامه ریزی های به عمل آمده در ارتباط با تجهیز این مدیریت به آخرین فناوری های روز افزود: حفاری انحرافی و جهت‌دار در عملیات حفر چاه‌های در حال فوران، حفاری یک حلقه چاه با چند انشعاب، حفاری چاه ‌های متعدد از یک دکل دریایی، حفاری در مناطق غیر قابل دسترس مانند مناطق مسکونی و همچنین حفاری بر روی گسل ‌ها دارای کاربرد اساسی است.

https://hoorkhabar.ir/661017کپی شد!
54