حمله موشکی به مواضع داعش پاسخی به حرکت تروریستی تهران بود

به گزارش هورنیوز آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که امروز (دوشنبه ۵تیرماه) در مصلای اهواز برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن این عید به مسلمانان اظهار کرد: در قنوت نماز این عید بزرگ خطاب به خداوند می‌گوییم به حق این روز که تو آن را برای تمام مسلمانان عید قرار دادی و برای حضرت محمد و اهل بیت ایشان مایه شرافت و سربلندی قرار دادی، از درگاهت آمرزش می‌طلبیم.

وی ادامه داد: بنابراین روز عید فطر روز شادی برای مسلمانان و برای وجود مقدس حضرت محمد(ص) مایه سربلندی است. خداوند هرگاه نعمتی به انسان عطا می‌کند به شکرانه آن نعمت یک عید وجود دارد؛ مانند عید قربان. ماه مبارک رمضان نعمت بزرگی است که خداوند به ما اعطا کرده تا در چنین فضایی به روزه‌داری و عبادت بپردازیم، به صورت صحیح‌تر نمازهای خود را به جا بیاوریم و همچنین به خواندن ادعیه و مناجانات خاص این ایام بپردازیم. بنابراین این ماه معنویتی به وجود انسان می‌دهد که ان‌شاءالله این ذخیره معنوی تا ماه رمضان سال بعد همراه انسان باقی بماند.
نماینده ولی فقیه در خوزستان با تاکید بر لزوم قدرشناسی فرصت ماه مبارک رمضان تصریح کرد: به شکرانه نعمت ماه رمضان باید جشن بزرگی بگیریم و علاوه بر آیین‌ها  و رسومی مانند صله ارحام و دید و بازدید و پخش شیرینی و … که در اعیاد متداول است باید عمل واجب این عید بزرگ یعنی پرداخت زکات را نیز انجام دهیم.
آیت‌الله موسوی جزایری افزود: بر اساس محاسبات صورت گرفته در استان با توجه به این‌که قیمت هر کیلوگرم گندم ۱۵۰۰ تومان است، مبلغ زکات فطریه امسال بر اساس قوت غالب گندم برای هر نفر ۴۵۰۰ تومان برآورد شده و هر فردی مکلف است که علاوه بر خود، زکات فطریه همه افراد تحت تکلف خود را پرداخت کند. ان‌شاءالله همه شما زکات خود را پرداخت کرده‌اید و می‌کنیم.
وی به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص غلط بودن سیاست کاهش فرزندآوری در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که چنین سیاستی موجب پشیمانی شده و واقعا اشتباه بزرگی بود. کشور باید جوان باشد و یکپارچه جوان باقی بماند. بنابراین باید فرزندان شما زیاد باشند.
نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: رسول خدا(ص) فرمودند که ازدواج کنید، اولاد بیاورید و جمعیتتان را زیاد کنید و بدانید در روز قیامت به کثرت جمعیت امتم افتخار می‌کنم.
آیت‌الله موسوی جزایری در خطبه دوم با بیان این‌که ان‌شاءالله امام زمان (عج) به داد ما خواهند رسید و ظهور خواهند کرد، اظهار کرد: علاوه بر اهمیت نمازهای جمعه، جماعت و نمازهای مناسبت‌هایی مانند عید فطر و عید قربان برپایی این‌گونه نمازها در اهواز به ویژه برای کشورهای عربی موضوعی حائز اهمیت و بسیار مهم است. مسائل اینجا جنبه بین‌المللی پیدا می‌کند و در دنیا و به ویژه کشورهای عربی مطرح می‌شود.
وی با اشاره به حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی(ره) در روز ۱۷ خرداد سال جاری تصریح کرد: هر چند این حادثه واقعا تمامی ما را متاثر کرد اما یکی از جنبه‌های مهم آن بحثی بود که رسول خدا آن را یادآور شدند و گفتند که تا نعمتی موجود باشد انسان قدر آن را نمی‌داند و زمانی انسان قدر این نعمت را خواهد دانست که آن را از دست بدهد. ما باید همیشه قدردان نعمت امنیت کشورمان باشیم.
امام جمعه اهواز با اشاره به حمله موشکی ایران به مقر داعش در استان دیرالزور سوریه عنوان کرد: به دستور فرمانده کل قوا پاسخ قاطع، محکم و دشمن‌شکنانه‌ای به عوامل این حادثه تروریستی و داعش و به سران آن‌ها و تمام کسانی که جزو عوامل این حادثه بودند درس و پیام خوبی داده شد.
آیت‌الله موسوی جزایری با بیان این‌که عذاب بر دشمنان به گونه‌های مختلف مانند سیل و زلزله و… در زمان پیامبران نازل می‌شد، گفت: در زمان نوح با سیل عظیم این عذاب به دشمنان وارد شد و امروز با حمله موشکی تحت رهبری آیت‌الله خامنه‌ای این عذاب بر دشمنان ما نازل می‌شود تا آن‌ها را از کرده خویش پشیمان کند. مسئولان امر گفتند که این حمله موشکی کل پاسخ ما نبوده است.
وی با اشاره به برخی تفکرات راجع به حمله موشکی سپاه مبنی بر این‌که در مقابل شهادت حدود ۱۸ تن از هموطنانمان در این حادثه تروریستی باید موشک‌های بیشتری به سوی دشمنان پرتاب می‌شد، افزود: این پاسخ کشور به عوامل تروریستی به این معنا است که اگر بخواهند چنین خیال‌های خامی را مجددا در اذهان نحس خود داشته باشند، قطعا در برابر هر یک نفر شهید ده‌ها موشک به آن‌ها خواهیم زد.
نماینده ولی فقیه درخوزستان با بیان این‌که ما به موشک‌هایمان نمی‌نازیم، اظهار کرد: ما به خدا توکل داریم و به خدا می‌نازیم. این موشک‌ها را خداوند به ما داده است. مغزهای متفکری که چنین موشک‌هایی را ساخته‌اند همان بسیجیان جان بر کف و فرزندان فرماندهان و شهدا و جانبازان دفاع مقدس هستند.
آیت‌الله موسوی جزایری با اشاره به امنیت امروز کشور گفت: الحمدلله امروز نماز عید سعید فطر در ایران در امنیت کامل اقامه شد، اما مسلمانان در یمن و عراق و سوریه و بحرین با مسائل و مشکلات بسیاری مواجه هستند. امروز مهم‌تر از تمام این مسائل، مساله یمن است، آیت‌الله اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت در مکاتبات خود درد و دلهایی با ما کرده و از ائمه جمعه خواسته مساله یمن را در خطبه‌های نماز جمعه و جماعت مطرح کنند.
وی ادامه داد: حملات مکرر و ِپی در پی هوایی که به صورت شبانه‌روزی و بیش از یک و نیم سال است که علیه یمن صورت می‌گیرد، مسلمانان مظلوم و مستضعف این کشور را در شرایط بسیار بدی قرار داده است. این مردم در حالی این شرایط را سپری می‌کنند که آزارشان به هیچ‌کس نرسیده و از‌ نظر قدرت و توان مالی واقعا مشکل دارند. بر اساس اطلاعات واصله، مردم یمن به کمک‌های شما مردم  ایران احتیاج دارند. این مساله ملی است و همه هموطنان در سراسر کشور در این کمک‌ها به مردم یمن مشارکت دارند.
وی افزود: آن‌چه نباید در این خصوص نادیده گرفته شود مساله توان مالی است؛ یعنی نباید این‌گونه باشد که فردی بتواند برای کمک به مردم مظلوم یمن کاری انجام دهد و از آن اجتناب کند. مردم یمن در ابعاد مختلف نظیر اقلام دارویی به کمک ما احتیاج دارند و راه‌ها و مسیرهای لازم برای رساندن کمک به یمن وجود دارد.
امام جمعه اهواز بیان کرد: آقایان احساس کرده‌اند که کمک‌های مردمی پرخیر و برکت است همان‌گونه که اگر پشتیبانی و کمک‌های مردمی را در دوران جنگ تحمیلی نداشتیم قطعا دولت نمی‌توانست جنگ را اداره کند؛ اکنون هم کمک‌های شما مردم برای کمک‌رسانی به مردم ضعیف و مظلوم یمن نیاز است.
https://hoorkhabar.ir/660862کپی شد!
100