نباید در مقابل شفاف سازی مقاومت کرد/ مگر هیئت اجرایی را فرماندار معرفی نمیکند؟

به گزارش هورنیوز، کلاف سردرگم نتایج انتخابات پنجمین دروه شورای اسلامی شهر اهواز در حال پیچده تر شدن است، و برخی مسئولین برگزاری این انتخابات با مصاحبه های متعدد باعث شک و تردید در میان شهروندان نسبت به نتایج انتخابات این دوره از شورا شده اند!

در همین زمینه خادمی یکی از اعضای هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان خوزستان در مصاحبه ای با تسنیم مواردی را بازگو می کند که جای بسی تامل دارد!

وی در مورد بازشماری ۸۵ صندوق رای گفت: هدف از بازشماری انتخابات شورای شهر اهواز تغییر آمار و اطلاعات است. و همچنین بازشماری صندوق‌های آرا در اهواز براساس مقررات قانونی و اخلاقی شروع نشده است.

او در بخش دیگری به خط کشی و دسته بندی گروهای مختلف در شهر اهواز پرداخته و عنوان می کند: بخش نخست طرفداران، دوست و فامیل آنها انتخاب نشده‌اند و انتظار داشتند که حتما رای می‌‎آوردند و در غیراینصورت بازی را باید به هم‌بزنیم. و بخش دوم، رای مردم را سیاسی و اصلاح‌طلب، اصولگرایی تبدیل کرده‌اند؛ می‌گویند به دلیل اینکه بچه‌های حزب‌الهی و اصولگرا بیشتر رأی آوردند بنابراین یا باید به شکلی دوستان خود را در لیست قرار دهیم یا انتخابات را به هم بزنیم.

خادمی پا را از خط کشی و دسته بندی فراتر نهاد و افزود: برخی‌ها هم دوست دارند که خوزستان ناآرام و همواره با مشکلاتی دست به گریبان باشد؛ استانی با چنین ثروت و امکانات جزء استان‌های محروم بماند تلاش می‌کنند که به این فضا سوق دهند!

این عضو هیئت نظارت استان با پیش بینی که معمولاً امروزه جای خود را به دلیل و منطق داده می افزاید: کسانی که برای بازشماری حاضر می‌شوند تعدادی در آنها رسوخ کرده است و اگر درست شمارش شود به میزان قابل توجهی اختلاف وجود نخواهد داشت.

در همین زمینه و در تماسی با برخی از اعضای هیئت اجرایی شهرستان اهواز و چرایی اظهارات این عضو هیئت نظارت، حمزه سخیراوی عضو هیات اجرایی انتخابات گفت: بنده در مصاحبه های قبلی جواب همه این شبهات را دادم که می توانید به آن مراجعه کنید.

وی در همین مورد گفته بود: طبق قانون پس از اینکه نتیجه اولیه شمارش آرا مشخص شد داوطلبان حق دارند شکایت خود را ظرف ۲ روز با مشخصات و‌ مستندات دقیق به فرمانداری و هیات نظارت شهرستان تحویل دهند. در تاریخ ۱۱ /۳ /۹۶ در جلسه مشترک بین هیات اجرایی و هیات نظارت مقرر شد که صندوق هایی را که داوطلبین انتخابات به آن اعتراض دارند که در مجموع ۸۵ صندوق شد به غیر از ۹۲ صندوقی که قبلا بازشماری شده بود، این ۸۵ صندوق بازشماری شود.

همچنین جویجری عضو دیگر هیئت اجرایی اهواز گفت: این هیئت از ابتدای کار تاکنون سعی کرده در مقابل مردم زیر سوال نرود و هیچ نظری نسبت به هیچ کدام از کاندیداها نداشته و نخواهد داشت. هدف ما صیانت از آرای مردم است و در این مدت چند ماه مسئولیتی که پذیرفتیم باید به نحو احسن انجام پذیرد و معمولا در انتخابات اینگونه مباحث وجود دارد.

امیر مجدم دیگر عضو این هیئت در مورد مصاحبه فوق اظهار کرد: همه اعضای هیئت اجرایی به دنبال شفاف سازی بوده و اگر موضوع یا موردی را مطرح می کنند با سند و مسجل است.

وی افزود: اگر برخی دوستان موردی را مطرح می کنند باسند و مدرک باشد و شفاف بگویند کجا و چه موقع چه تخلفی توسط چه کسی صورت پذیرفته است.

مجدم عنوان کرد: اگر ما بعنوان هیئت اجرایی دنبال شفاف سازی هستیم به دلیل این است که مردم احساس کنند این نظام می خواهد از آرای آنان صیانت کند تا در انتخابات آتی با حضوری پرشورتر دشمنان قسم خورده ایران اسلامی را ناامید کنند.

این عضو هیئت اجرایی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: چه دلیلی دارد که ما بخواهیم برخی از صندوقها را به اختیار و مدیریت شده شمارش کنیم. یا چه اصراری هست که به اعتراض معترضین رسیدگی نشود. البته برخی از دوستان بین ۱۳ نفر اعلام کردن برای شفاف سازی شمارش صورت پذیرد تا مردم راضی باشند.

امیر مجدم افزود: اگر از روز اول بعد از نتایج به اعتراض کاندیداها رسیدگی می شد، امروز دیگر این کشمکشها وجود نداشت و آقای خادمی نباید بگوید که فقط نظر من حجت است. ضمن اینکه برای ایشان احترام قائل هستم باید بگویم که وی یک عضو از اعضای نظارت است و دلیل ندارد که فقط حرف وی به کرسی بنشیند.

وی تصریح کرد: آن افرادی دنبال نا امنی هستند که در مقابل شفافیت موضع بگیرند وگرنه مردم از شفاف سازی نتایج انتخابات بدشان نمی آیند. و همچنین باز هم کسانی دنبال برهم زدن فضا و ناامنی هستند که به خاطر چند رای صحبتهایی را در رسانه ها تیتر میکنند که خود باعث تشنج است!

البته ذکر چند نکته در مصاحبه آقای خادمی وجود دارد که ایشان جهت روشن سازی افکار عمومی می بایست پاسخگو باشند

۱) شما در مصاحبه خود از فرماندار تشکر نموده و عنوان کردید: منظور بنده با ایشان نبوده و تعدادی از اعضای هیئت اجرایی را متهم کردید که از اول به دنبال ایجاد مشکل در انتخابات بوده اند.

سوال: آیا همین افراد که به معتمدین مشهور هستند را مگر آقای فرماندار جهت تائیدیه به هیئت نظارت معرفی نکرده و این هیئت آنان را تائید نکرده است؟ پس چگونه بعنوان هیئت اجرایی منصوب شده اند و شما هم می دانستید از اول به دنبال ایجاد مشکل در انتخابات بوده اند؟!

۲) شما اشاره داشتید که اگر نتایج آرا به نفع بعضی آقایان نباشد باز می گویند ما این نتایج را قبول نداریم. در صورتیکه شما در اوایل مصاحبه خود عنوان کردید بازشماری صندوق‌های آرا در اهواز براساس مقررات قانونی و اخلاقی شروع نشده است.

سوال: آیا این خود شما نیستید که شمارش را بر خلاف قانون می دانید؛ پس چگونه انتظار دارید برخی معترضین این مورد را عنوان نکنند؟

۳) چرا شما به دنبال دسته بندی افراد و گروهها در این شهر هستید آیا شما از فضای شهر اهواز شناخت کافی دارید که اینگونه همه معترضین به نتایج انتخابات را دسته بندی می کنید؟

۴) شما گفته اید گروهی رای مردم را به سیاسی و اصلاح‌طلب، اصولگرا تبدیل کرده‌اند؛ می‌گویند به دلیل اینکه بچه‌های حزب‌الهی و اصولگرا بیشتر رأی را آوردند بنابراین یا باید به شکلی دوستان خود را در لیست قرار دهیم یا انتخابات را به هم بزنیم.

سوال: شما به چه کسانی حزب الهی می گویید و تفصیر شما از حزب الهی چیست؟ مگر همه کسانی که در نظام جمهوری اسلامی از چند مرجع تائیدیه می گیرند حزب الهی به شمار نمی آیند؟ آیا بر اساس تفصیر شما این خط کشی بین افراد محسوب نمی شود؟

۵) شما در پایان مصاحبه عنوان کردید برخی سایت و کانال‌های ضد نظام و انقلاب بعضی اطلاعات مربوط به انتخابات شورای شهر اهواز را از کجا آورده‌اند و چه کسی گفته که مدیرکل اطلاعات خوزستان و فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان به استاندار فشار آورده که انتخابات را تائید کند آیا استاندار انتخابات را تائید می‌کند؟

سوال: آیا این خود جای سوال ندارد که مردم همیشه در صحنه اهواز وقتی سایتها و کانالهای ضد نظام را قبول ندارند، شما بعنوان یک مقام مسئول چگونه این موارد را عنوان کردید؟ آیا ضرورت داشت از رسانه داخلی و توسط یک مقام مسئول عنوان شود؟ در صورتیکه اکثر مردم اهواز از این موردی که شما عنوان کردید خبر نداشته اند؟

۶) باتوجه به اینکه عده ای در فضاهای مجازی قصد دارند شورای آینده شهر اهواز را ضعیف و دارای آرای مشکوک جلوه دهند آیا بهتر نیست این بازشماری صورت گیرد و هر نتیجه ای که حاصل شد برای مردم اعلام شود؟

۷) شما عنوان کردید: تعدادی از افراد هیئت اجرایی از ابتدا به دنبال ایجاد مشکل در انتخابات بودند!

سوال: آیا این همان هیئت اجرایی نیست که در مرحله اول بیش از ۷۰۰ نفر از این کاندیداها را تائید کرد و بیش از ۶۰۰ نفر آنها موفق شدند در این رقابتها شرکت کنند. البته شما اگر می دانستید که تعدادی در هیئت اجرایی دنبال ایجاد مشکل در انتخابات هستند، چرا به آقای فرماندار تذکر ندادید که افراد دیگر را معرفی کنند؟

۸) شما اعلام کرده اید پس از دریافت اعتراضات کاندیداها به نتیجه، فرمانداری و هیئت اجرایی باید ظرف ۵ روز بازشماری صندوقها را انجام میداده و چون فرمانداری این کار را نکرده است الان دیگر نمی شود این کار صورت پذیرد و این مورد را تخلف هیئت اجرایی و فرمانداری می دانید.

سوال: آیا شما به عنوان هیئت نظارت استان که وظیفه نظارت برکلیه مراحل انتخابات را دارد، نباید از حق کاندیداهای معترض بعنوان حق الناس در آن مرحله دفاع می کردید، و به تخلف آشکار فرمانداری که شما نیز از فرماندار آن تشکر کردید رسیدگی می شد؟ آیا این تناقض در بیان و شرح وظایف شما نیست؟

https://hoorkhabar.ir/660155کپی شد!
215
۱
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

  • علیرضا رییسی زاده خوزستان و فساد بی پایانش.......................... متاسفیم که مردم چنین بازیچه ی گجستگی و مطامع برخی افراد گردید شرم بر شما شرم بی پایان.
منتشر شده۱