پرونده مؤسسه توسعه به قوه قضائیه ارجاع داده شد/نظارت ضعیف باننک مرکزی عامل سرگردانی مردم است

به گزارش هورنیوز چند روز از تجمع سپرده گذاران در مؤسسه آرمان(توسعه) می گذرد در این مدت مردم برای نشان دادن اعتراض خود نسبت به بلوکه شدن سرمایه هایشان در شعب این مؤسسه دست به اعتراضات گسترده زدند که همین امر باعث واکنش مسئولان مختلف شد.

درحالیکه نمایندگان استان خوزستان خواستار آزاد شدن پول های بلوکه شده مردم هستند، استاندار و مدیران این مؤسسه مدعی بازگشت شرایط به حالت عادی هستند.با این وجود تاکنون سپرده گذاران موفق به دریافت سپرده های خود نشده اند.

به تازگی سیدراضی نوری نماینده مردم خوزسان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست کمیسیون اقتصاد مجلس در ارتباط با مشکلات اخیر موسسه اعتباری آرمان اظهار کرد: با تعیین تکلیف نشدن پرونده موسسه توسعه (آرمان) از سوی بانک مرکزی پرونده این موسسه اعتباری به قوه قضائیه ارجاع داده شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مجلس نمی‌تواند به صورت مستقیم به برخورد با موسسات مالی غیرمجاز بپردازد، اعمال ماده ۲۳۶ آیین‌نامه را در دستور کار خود قرار داده تا با همکاری قوه قضائیه این مسئله پیگیری شده و سپرده‌گذاران به حقوق خود برسند.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظارت ضعیف بانک مرکزی نسبت به موسسات و بانک‌ها موجب نگرانی مردم شده است یادآور شد: سپرده‌گذاران شوشی به دلیل پرداخت نشدن سپرده‌هایشان از سوی بانک توسعه نگران هستند و در فرمانداری حضور پیدا کرده‌اند.

نوری در پایان ابراز امیدواری کرد تا مشکل سپرده گزاران به‌زودی برطرف شود تصریح کرد: این مساله باعث سلب اعتماد مردم از سیستم بانکی می‌شود که البته خود تبعات بدی را در آینده به دنبال خواهد داشت.

https://hoorkhabar.ir/659039کپی شد!
103