وداع متفاوت استقلال خوزستان با غدیر در لیگ برتر / انصراف استقلال اهواز از اخرین بازی لیگ دسته اول/ حمایت تمام قد سعداوی از ساسان

 

دو ورزشکار خوزستانی در لیگ طلایی دو و میدانی ایران شرکت می‌کنند.

این مسابقات فردا (یکشنبه) با حضور ۱۳۵ ورزشکار در مجموعه ورزشی انقلاب تهران برگزار می‌شود.

محمد دریساوی در پرش‌های سه‌گام و طول و محمد ارزنده در پرش طول از خوزستان در این مسابقات شرکت می‌کنند.

همچنین مطابق بخشنامه برگزاری مسابقات لیگ طلایی دو و میدانی ایران، در مرحله اول به نفر اول هر رشته یک‌ونیم سکه بهار آزادی، به نفر دوم یک سکه و به نفر سوم نیم‌سکه بهار آزادی اهدا می‌شود.

مدیرعامل باشگاه استقلال اهواز گفت: با اجازه سازمان لیگ در بازی با مس رفسنجان شرکت نمی‌کنیم.

عزیز صادقی اظهار کرد: با توجه به این‌که با مشکلات مالی مواجه بودیم و هستیم، قرار شد در این بازی که نتیجه آن برای هیچ یک از دو تیم در جدول رده‌بندی تاثیری ندارد، حضور پیدا نکنیم.

وی افزود: البته ما برای این کار به سازمان لیگ نامه ارسال کردیم و با اجازه آن‌ها، در این دیدار حاضر نمی‌شویم و اگر اجازه سازمان لیگ را نداشتیم، مطمئنا با جرائم انضباطی رو‌به‌رو می‌شدیم. به هر حال بسیار نامه‌نگاری کردیم تا این اجازه را گرفتیم.

سعداوی می گوید باشگاه کمیته فنی اش را برای اشنایی با مردم معرفی کند.

 فولاد خوزستان موفق شد برابر نفت آبادان پیروز شود و این تیم را در لیگ شانزدهم دبل کند.سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان درباره ساسان انصاری هم گفت: ۴ بازی از فصل گذشته بود که او به تیم ما اضافه شد و مرد و مردانه و در یک پست غیر تخصصی و همچنین در یک جنگ نابرابر و ابرقدرت در حال جنگیدن است و تا آخرین لحظه نیز برای آقای گلی تلاش می‌کند. ضمن اینکه به تیم ملی هم دعوت شد. آیا حق چنین بازیکنی است که به جای اینکه با او تماس بگیرند و به او خسته نباشید بگویند جریمه‌اش کنند؟

 

رقابت‌های فوتبال ساحلی جوانان خوزستان با قهرمانی تیم کیان رامهرمز به پایان رسید.

علی شریفات اظهار کرد: این مسابقات از پنجم تا هشتم اردیبهشت‌ماه در اهواز به انجام رسید.

وی با بیان این‌که چهار تیم در این مسابقات با یکدیگر به رقابت پرداختند، گفت: در پایان، تیم کیان رامهرمز به قهرمانی رسید و تیم‌های دهیاری گرگر ماهشهر و وحدت چمران ماهشهر به ترتیب عناوین دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

مسوول کمیته فوتبال ساحلی هیات فوتبال خوزستان در پایان از روند برگزاری این مسابقات و همچنین سطح کیفی رقابت‌ها ابراز رضایت کرد.

رقابت‌های تنیس‌روی‌میز رده‌های سنی خردسالان و جوانان خوزستان با شناخت نفرات برتر به پایان رسید.

جمال فتاحی اظهار کرد: مسابقات رده سنی جوانان، روز پنج‌شنبه (هفتم اردیبهشت‌ماه) در سالن تنیس‌روی‌میز انقلاب اهواز برگزار شد و ۴۴ ورزشکار از شهرستان‌های اهواز، مسجدسلیمان، آبادان و شوش با یکدیگر به رقابت پرداختند.

سخنگوی هیات تنیس‌روی‌میز خوزستان با اشاره به نفرات برتر رده‌ سنی خردسالان، عنوان ‌کرد: این مسابقات، روز گذشته (جمعه) با حضور ۱۲ تنیسور از شهرستان‌های اهواز، ایذه و آبادان به میزبانی اهواز برگزار شد و در نهایت، محمد میرزایی از آبادان به قهرمانی رسید، علی عسکری از اهواز نایب‌قهرمان شد و امیررضا شمس از ایذه عنوان سوم را به خود اختصاص داد.

استقلال خوزستان این فرصت را دارد تا بازهم یک جشن ۵۰ هزارنفره را در ورزشگاه غدیر برای دومین سال پیاپی تدارک ببیند.

استقلال خوزستان روز گذشته آخرین دیدار لیگ شانزدهم خود در ورزشگاه غدیر را برابر گسترش فولاد تبریز انجام داد.
آنها که فصل قبل در آخرین بازی موفق شده بودند برابر ذوب آهن پیروز شوند و جام قهرمانی را کنار ۵۰ هزار هوادار بالای سر ببرند، روز گذشته در حضور تنها ۱۳۰ تماشاگر به تساوی رسیدند.

ترکیب استقلال خوزستان نسبت به دو فصل گذشته ۸ تغییر به هم دارند که بعضی از آنها به دلیل مصدومیت و تشخیص کادرفنی بوده است. البته سید سیروس پورموسوی این فرصت را دارد تا در روز ۱۹ اردیبهشت ماه یک روز باشکوه را برای خوزستانی ها و هوادارانش بسازد، او برای صعود از مرحله گروهی در بازی خانگی برابر الجزیره یک تساوی نیاز دارد.

 

ملی‌پوش خوزستانی در مسابقات تیراندازی کشورهای اسلامی شرکت می‌کند.

تیم‌ملی تیراندازی ایران در دو رشته تفنگ و تپانچه به این رقابت‌ها اعزام می‌‌شود که وحید گلخندان از خوزستان، در بخش تپانچه به مصاف حریفان خود خواهد رفت.

بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی از ۲۲ اردیبهشت تا اول خردادماه در باکو آذربایجان برگزار می‌شود.

تیم‌ملی ایران با پنج ورزشکار در رشته تپانچه و هفت تیرانداز در بخش تفنگ در این رقابت‌ها شرکت می‌کند.

وزنه‌بردار خوزستانی در پیکارهای قهرمانی آسیا به مصاف حریفان خود می‌رود.

سیدعلیرضا قریشی، رییس هیات وزنه‌برداری اظهار کرد: سیدایوب موسوی در دسته ۹۴ کیلوگرم از استان خوزستان، تیم‌ملی را در این رقابت‌ها همراهی می‌‌کند.

وی بیان کرد:‌ این رقابت‌ها از فردا (یکشنبه) در عشق‌آباد ترکمنستان آغاز می‌شود و رقابت موسوی روز پنجشنبه این هفته است.

رییس هیات وزنه‌برداری خوزستان گفت: موسوی وضعیت خوبی دارد و رشد بسیار خوبی هم در این رشته داشته است. او از امیدهای حضور در المپیک ۲۰۲۰ محسوب می‌شود. تیم‌ملی هم وضعیت بدی ندارد و باید دید به نسبت رکوردها، وضعیت به چه صورتی خواهد شد.

دارنده مدال برنز المپیک پس از بی‌اعتنایی مجدد به دعوت سرمربی تیم‌ملی، شانس حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا را از دست داد.

ترکیب تیم‌‌‌ملی کشتی فرنگی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا، هفته‌ گذشته اعلام شد که در این فهرست نام سعید عبدولی، فرنگی‌کار وزن ۷۵ کیلوگرم ایران به دلیل حضور نداشتن در اردوهای تیم‌‌ملی به چشم نمی‌خورد و قرار بود پژمان پشتام، کشتی‌گیر جوان ایران به جای عبدولی راهی این مسابقات شود.

پس از این موضوع علی اشکانی، سرمربی تیم‌‌‌ملی اعلام کرد در صورتی که عبدولی در اردوهای تیم‌‌ملی در فاصله ۲۰ روز تا رقابت‌های قهرمانی آسیا حاضر شود، این کشتی‌گیر می‌تواند در این مسابقات در وزن ۷۵ کیلوگرم به روی تشک برود، اما با این وجود عبدولی باز هم اعتنایی به فرصت کادر فنی تیم‌‌‌ملی نکرد و در اردوهای تیم‌‌‌ملی حاضر نشد.

هفت ورزشکار خوزستانی به اردوی آماده‌سازی تیم‌ملی فوتسال بانوان دعوت شدند.

فرشته خسروی، فاطمه پاپی، طاهره مهدی‌پور، سارا افرازی، سحر پاپی، راحله رفیعی‌زاده و سهیلا ملمولی از استان خوزستان به این اردو فراخوانده شدند.

۲۲ بازیکن از سوی فروزان سلیمانی، سرمربی خوزستانی تیم‌ملی به این اردو دعوت شده‌اند.

اردوی تیم‌ملی فوتسال بانوان از دوم تا هفتم اردیبهشت‌ماه در مرکز ملی فوتبال ایران برگزار می‌شود.

سه فوتسالیست خوزستانی در اردوی تدارکاتی تیم‌ملی زیر ۲۰ سال شرکت می‌کنند.

با دعوت صانعی، سرمربی تیم‌ملی، امید رستمی، سعید ابراهیمی و امید خانی از استان خوزستان در این اردو شرکت می‌کنند.

بازیکنان دعوت شده به این اردو باید ساعت ۱۳ امروز (شنبه) خود را در هتل آکادمی ملی فوتبال، به کادر فنی تیم‌ملی معرفی کنند.

تیم‌های پتروشیمی بندرامام و پالایش نفت آبادان در هفته نهم دور سوم لیگ برتر بسکتبال کشور برابر حریفان خود به برتری رسیدند.

پالایش نفت آبادان امروز (پنجشنبه) در دیداری خانگی به مصاف تیم شهرداری تبریز رفت. نفتی‌ها در نهایت با نتیجه قاطع ۱۰۶ بر ۷۷ حریف خود را تسلیم کردند.

این دیدار با حواشی همراه بود که در ادامه می خوانید:

*تماشاگران آبادانی همچون دیدارهای خانگی گذشته، استقبال خوبی از این بازی های داشتند و از آغاز مسابقه با شعارهایی چون “تعصب آبادان” به حمایت از تیم‌شان پرداختند.

همچنین در یکی دیگر از دیدارهای این هفته، پتروشیمی بندرامام در خانه خود موفق شد با حساب ۱۱۲ بر ۸۱ تیم شیمیدر تهران را از پیش رو بردارد.

دیدار تیم های فولاد و استقلال خوزستان با حاشیه هایی همراه بود.

فولادی ها در داربی خوزستان، (پنجشنبه) از ساعت ۱۷:۴۵ میزبان شاگردان پورموسوی بودند.

*هواداران استقلال خوزستان با بنری که روی آن نوشته شده است، “استقلال خوزستان، لستر انگلستان” در ورزشگاه حاضر هستند.

*هر چه از زمان بازی می گذرد، بر تعداد تماشاگران حاضر در ورزشگاه افزوده می شود.

*نیمه اول این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود شاگردان پورموسوی به پایان رسید.

*در نیمه دوم از طریق بلندگوی ورزشگاه، تعداد تماشاگران ۸۰۰ نفر اعلام  شد.

*پس از این که فولاد گل سوم را دریافت کرد، هواداران این تیم شعارهایی علیه سرمربی و مدیرعامل باشگاه سردادند. همچنین درگیری جزیی بین تماشاگران فولاد ایجاد شد.

*این دیدار با نتیجه ۳ بر یک به سود استقلال خوزستان به پایان رسید.

 

https://hoorkhabar.ir/654811کپی شد!
229