عدم دریاف پاداش و عیدی کارگران شهرداری اهواز

هورنیوز – بیش از ۸۰ کارگر ناحیه ۴ شهرداری اهواز، با وجود پشت سر گذاشتن یک ماه از سال جدید هنوز مطالبات مزدی مربوط به اسفند ۹۵ و پاداش و عیدی سال ۹۶ خود را دریافت نکرده‌اند.

تعدادی از این کارگران با اعلام این خبر، گفتند که با وجود اینکه ۴۰ نفر از آنان شکایتی در این خصوص به اداره کار اهواز ارائه کرده‌اند اما در عمل پیمانکار مربوطه تمایلی برای پرداخت مطالبات آنان نشان نمی‌دهد و توپ را به زمین شهردای می‌‌اندازد و شهردای نیز پاسخ مشخصی به کارگران نمی‌دهد.

مطابق تبصره ۱ ماده ۱۳  قانون کار مطالبات کارگر جزء دیون ممتاز بوده و کارفرمایان موظف می‌باشند. بدهی پیمانکاران به کارگران را برابر رای مراجع قانونی از محل‌ مطالبات پیمانکار از محل ضمانت حسن انجام کار، پرداخت نمایند.

این وضعیت در حالی است که بیش از این  ۷۰ نفر از کارگران ناحیه ۴ شهردای شهرداری سال گذشته به دنبال برگزاری یک تجمع صنفی مقابل ساختمان شهرداری با شکایت پیمانکار این مجموعه بازداشت شده بودند.

در آن زمان پیمانکار به کارگران وعده داد بود در صورت اینکه در خصوص پرداخت مطالباتشان شکایت نکنند هر چه سریعتر به حق و حقوق خود می رسند اما این کارگران با بدعهدی پیمانکار مواجه شدند.

https://hoorkhabar.ir/655278کپی شد!
93
۲
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

  • کارمند دانشگاه شهرداری اهواز سلام کارمندان دانشگاه شهرداری اهواز هم عیدی و پاداش نگرفتن که هیچ!!! سه ساله افزایش حقوقی نداشتن! معلوم هم نیست زیر نظر شهرداری هستن؟ دانشگاه علمی کاربردی؟ مدیریت دانشگاه هم که از طرف همسرشون که عضو شورای شهر هست حمایت میشه و اعتنایی به هیچ قانونی نداره. گناه ما چیه؟ مگه توی ایران زندگی نمیکنیم؟ مگه تورم توی زندگی ما وجود نداره که سه ساله فقط یه حقوق ثابت داریم بدون هیچ مزایای دیگه ای؟؟؟؟ به کی پناه ببریم!
  • شادگان شادگان هم وضعیتش بدتره
منتشر شده۲