هشدار وزارت کشور به شهرداری‌ها

هورنیوز – سیدسلمان سامانی با اشاره به ماده ۶۲ آیین‌نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر گفت: مطابق این ماده، در اختیار گذاشتن و همچنین استفاده از وسایل و امکانات ادارات، شرکت‌های دولتی، شهرداری‌ها و شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به آنها و تمامی نهادهایی که به هر میزان از بودجه عمومی استفاده می‌کنند، در فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدها ممنوع بوده و مرتکبین آن تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد، هیات‌های بازرسی وزارت کشور عملکرد کلیه دستگاه‌ها و شهرداری‌ها را رصد کرده و در صورت مشاهده هر گونه استفاده غیر قانونی از امکانات، مراتب را اعلام خواهند کرد.

سامانی با اشاره به این‌ که نتایج این بازرسی‌ها در رسیدگی به صلاحیت نامزدهای شورای اسلامی شهر لحاظ می‌شود، افزود: برای شهردارانی که این امکانات را به صورت غیر قانونی در اختیار نامزدها قرار دهند نیز پرونده تخلفات اداری تشکیل خواهد شد.

قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استان‌ها از صدور بخشنامه به تمامی هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری وزارت کشور، مستقر در استانداری‌ها خبر داد و گفت: از استانداری‌ها خواسته‌ایم این گونه پرونده‌ها را خارج از نوبت رسیدگی و با رویکرد پیشگیرانه نسبت به مسئله برخورد نمایند.

سامانی افزود: در این خصوص وزارت کشور با دقت، رعایت حق‌الناس و عدم در اختیار گذاشتن امکانات دستگاه‌ها خصوصاً شهرداری‌ها را مد نظر دارد.

https://hoorkhabar.ir/652379کپی شد!
71