استقبال خوب گردشگران از قطار گردشگری/ یکی از محورهای توسعه خوزستان در سال ۹۶، توسعه گردشگری است

به گزارش هورنیوز ؛ نخستین قطار گردشگری استان خوزستان که از ابتدای فروردین ماه آغاز به کار کرده بود، امروز مورد بازدید عضو هیات مدیر راه آهن کشور  استاندار خوزستان قرار گرفت.

استقبال خوب گردشگران از قطار گردشگری خوزستان

عبدالکریم درویش زاده در حاشیه این بازدید گفت: باتوجه به اینکه منطقه شمال شمال خوزستان دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیبا و بکری است، با پیگیری های صورت گرفته موفق شدیم از یکم فروردین ماه ۹۶ نخستین قطار گردشگری استان را راه اندازی نماییم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در این مدت شاهد استقبال بسیار خوب گردشگران برای سفر با این قطار بودیم، افزود: بنا به درخواست های مکرر هموطنان عزیز، تلاش می کنیم که این قطار پس از پایان تعطیلات نیز نداوم فعالیت داشته باشد تا بتوانیم در فصول مختلف سال از آن استفاده نماییم.

مدیرکل راه آهن جنوب عنوان کرد: در مسیر تردد این قطار، جاذبه های گردشگری و پلهای بسیار زیبایی قرار دارد که از دلایل استقبال گردشگران از قطار گردشگری است.

درویش زاده خاطرنشان کرد: باتوجه به جاذبه های گردشگری بسیار زیبایی که در استان لرستان و به ویژه منطقه درود وجود دارد، امیدواریم در آینده علاوه خوزستان این قطار را به سمت این منطقه ادامه مسیر دهیم.

 

یکی از محورهای توسعه خوزستان در سال ۹۶، توسعه گردشگری است

غلامرضا شریعتی نیز در حاشیه بازدید از نخستین قطار گردشگری، اظهار داشت: هرگونه فعالیت گردشگری چه در زمینه هوایی، آبی، ریلی و… مورد حمایت جدی مدیریت استان خواهد بود.

وی افزود: بازدید بنده علاوه بر بازدید از این قطار، به منظور بررسی مشکلات روستاهای مسیر تردد این قطار گردشگری در شمال خوزستان به ویژه الوار گرمسیری اندیمشک که محرومیت زیادی دارند، است.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: در برنامه ششم، یک درصد از درآمد نفت و گاز به توسعه ریلی اختصاص داده شده و سرمایه گذاری در این بخش، مانند سرمایه گذاری در مناطق محروم، دیده شده که مزایای بسیاری خواهد داشت.

شریعتی گفت: با توسعه حمل و نقل ریلی که مورد تاکید دولت است، بخش گردشگری ریلی اهمیت بسیار زیادی پیدا خواهد کرد، لذا باید برای مثال با سفارش واگن های مخصوص گردشگری، به استقبال توسعه این بخش برویم.

وی افزود: امیدوارم ارگانهای مختلف مانند میراث فرهنگی که کمک خوبی تاکنون داشته، همکاری بیشتری برای این منظور داشته باشد.

استاندار خوزستان در ادامه تصریح کرد: یکی از محورهای توسعه استان خوزستان در سال ۹۶، توسعه گردشگری در نظرگرفته ایم و اعتبار بسیار قابل توجهی نسبت به سال گذشته دیده شده تا بسترهای مناسب برای توسعه این بخش که ایجاد فرصت های شغلی زیادی را به همراه دارد، مهیا شوند.

شریعتی در پایان گفت: با تمهیدات صورت گرفته ان شاءالله خوزستان در سال ۹۶ به بهشتی برای سرمایه گذاران گردشگری تبدیل خواهد شد.

https://hoorkhabar.ir/652367کپی شد!
466
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.