رقابت های هندبال بانوان کشور در اهواز آغاز شد

به گزارس هورنیوز – نوید لیموچی در آیین آغاز رقابت های دسته دو هندبال بانوان کشور که هم اکنون در دانشگاه پیام نور اهواز با نام یادواره شهدای مدافع حرم در حال برگزاری است گفت: هیات هندبال اهواز با هدف مهیا ساختن رقابتی سالم، سازنده و موثر برای هندبال بانوان کشور این مسابقات را برگزار کرده است.

وی از زنده نگه داشتن ارزش های انسانی و دینی در هندبال بانوان، ایجاد روحیه نشاط و شادابی بین بانوان، تقویت حس رقابت و حفظ ارتباط متقابل و ارتقای سطح هندبال بانوان از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات نام برد و گفت: این مسابقات که از هشتم اسفند ماه بین ۸ تیم از از ۸ استان مختلف، در سالن دانشگاه پیام نور برگزار شده در روز جمعه ۱۳ اسفند ماه به کار خود پایان می دهد.

رییس هیات هندبال اهواز از دکتر شریعتی استاندار خوزستان، دکتر اقبالی رییس دانشگاه پیام نور استان و اسماعیل ارزانی فرماندار اهواز که برای ورزش اهواز به ویژه برگزاری این مسابقات تلاش و حمایت کردند تشکر و قدردانی کرد.

* مومنان ورزشکار و قدرتمند از مومنان ضعیف نزد خدا عزیزترند

در ادامه مشاور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنانی ورزش را لازمه داشتن جامعه سالم دانست و اظهار کرد: برای رسیدن به قله رفیع انسانیت همیشه باید از نظر روحی و جسمی در بهترین شرایط باشیم. برای رسیدن به هدف نهایی لازم است ورزش را در برنامه خود داشته باشیم. ورزش در دین اسلام دارای اهمیت بسیار است چرا که در روایات و قرآن بسیار به بدن سالم و انسان با نشاط سفارش شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حجتی نیا افزود: انسان در همه شرایط باید آمادگی جسمانی و قدرت داشته باشد. مومنان ورزشکار و قدرتمند از مومنان ضعیف نزد خدا عزیزترند. این موضوعات در بانوان نیز صدق می کند، یک بانو همیشه باید سرزنده باشد و در چارچوب خانواده به عنوان همسر مادر و فرزند بتواند نقش ایفا کند. اگر یک مادر سرزنده نباشند فرزندان نیز کسل و مضطرب خواهند بود. لذا قدر جسم سالم را باید دانست که در کنار روح سالم می تواند یک جامعه را به اهداف خود برساند. آرزوی موفقیت برای بانوان عزیز در این لیگ را دارم تا با الگو برداری از فاطمه زهرا گام های بلند موفقیت را بردارند و به قله افتخار دست پیدا کنند.

مشاور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، نام انتخابی شهدای مدافع حرم را برای این لیگ را به حق دانست و تاکید کرد: امنیت ایران مدیون جوانانی است که جان خود را فدای این آرامش می کنند. در بهترین شرایط زندگی از همه چیز خود گذشتند تا ما امنیت و سربلندی داشه باشیم. ما مدیون این خون های پاکی هستیم که در سوریه ریخته شده است. همه ما در مقابل خانواده های شهدا سر تعظیم فرود می آوریم.

به گزارش خبرنگار ما، این مسابقات در دو گروه در حال برگزاری است. گروه الف را هیات هندبال یزد، برازجان، اصفهان، کازرون و گروه ب را اهواز، بافق یزد، سنندج، تهران تشکیل می دهند.

* نتایج بازی های روز نخست هندبال دسته دو بانوان کشور به این شرح است:

یزد ١٧  کازرون ٣۵
برازجان ١۶  اصفهان ٢٩
بأفق یزد ٢٠  اهواز ٢۶
تهران ٨ – سنندج ٢١

 

 

https://hoorkhabar.ir/648683کپی شد!
371
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.