پیوند مرگ با جاده های خوزستان

به گزارش هورنیوز روزی نیست که رسانه های خوزستان از چندین تصادف، کشته شدن و مصدومیت در جاده های استان خبر ندهند. جاده هایی که با تمام استقامت خود در برابر حجم بالای ترافیک، عدم گسترش آنها متناسب با نیازهای روز و از همه مهم تر بی مهری مسئولان بی تاب شده و در این میان به هر بهانه ای قربانی می گیرند.

سرهنگ رضا دولتشاهی رییس پلیس راه خوزستان در گفتگو با ایسنا اظهار داشت:  در ده ماهه سال ۹۵ تعداد تصادفات استان خوزستان نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش یافت. همچنین در این مدت تعداد تصادفات منجر به فوت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در سال جاری به طور متوسط روزانه دو نفر بر اثر تصادفات جاده ای کشته می‌شوند. متاسفانه تعداد کشته‌شدگان تصادفات جاده‌ای در ده ماهه ۹۵ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد افزایش یافته است و در حال حاضر خوزستان در زمینه افزایش کشته‌شدگان تصادفات جاده‌ای رتبه اول را در کشور دارد.

دولتشاهی عنوان کرد: بیشترین تصادفات منجر به فوت در ده ماهه سال ۹۵ به ترتیب در محورهای امیدیه-دیلم، باغملک-ایذه-دهدز، ماهشهر-هندیجان و اهوازـ اندیمشک رخ داده است. محورهای اهوازـ آبادان، آبادان-اروند و آبادان- ماهشهر نیز از دیگر محورهای حادثه‌ساز خوزستان در سال ۹۵ هستند.

وی ادامه داد: به علت دوطرفه بودن، متاسفانه بیشترین تصادفات منجر به فوت در این محورها رخ می‌دهد. در جاده‌های دوطرفه شدت حوادث عموما نسبت به جاده‌های یک‌طرفه بیشتر است؛ در جاده‌های یک‌طرفه معمولا تصادفات به صورت واژگونی یا برخورد جلو به عقب است که این‌گونه تصادفات شدت حادثه را کاهش می‌دهند.

با بررسی تصادفات صورت گرفته در جاده های خوزستان مشخص می شود عمده سرنشینان آنها بر اثر شاخ به شاخ شدن خودروها فوت و یا مصدوم شده اند و این به معنای آنست که بسیاری از جاده های استان باوجود حجم بالای ترافیک یک بانده هستند.

https://hoorkhabar.ir/644579کپی شد!
107