در حوزه فرهنگ و هنر نباید به شعار بسنده کنیم

هورنیوز – علی حسین حسین زاده، معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان، شامگاه جمعه(۱۰ دی) در مراسم افتتاح نخستین جشنواره فجر استانی گفت: از زمان فعالیت مدیریت جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شاهد جهشی در فعالیتهای فرهنگی و هنری هستیم.

 وی با بیان اینکه فعالیت های هنری را تنها از منظر هنر نگاه نمی کنیم، افزود: هنر می تواند تاثیرات مثبتی در زمینه های سیاسی و اجتماعی داشته باشد به طوری که به انتظام اجتماعی، کاهش آسیب های اجتماعی و تلطیف فضای سیاسی و اجتماعی کشور کمک می کند.

 حسین زاده اذعان داشت: از سوی دیگر هنر می تواند به زندگی بهتر در استان ها و شهرهای مختلف با نظم اجتماعی بیشتر و ارتقاء فرهنگ جامعه و ایجاد جامعه ای ایده آل تر بینجامد.

 وی با اشاره به تاثیرگذاری هنر به عنوان بخش مهمی از حوزه فرهنگ بیان کرد: علی رغم نگاه نظری که پیرامون هنر و فرهنگ وجود دارد اما در مقام اجرا و عمل و تصمیم گیری و حتی تخصیص اعتبار فاصله زیادی بین نگاه نظری و عمل شاهد هستیم.

 معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه این فاصله زیاد باعث شده حوزه فرهنگ و هنر به رغم تاثیرات فراوان مغفول بماند، اظهار کرد: باید این فاصله ها ترمیم و جایگاه واقعی فرهنگ و هنر در برنامه ها و سیاست ها نمود پیدا کند.

 وی خاطر نشان کرد: نمی توان در حوزه فرهنگ و هنر تنها به شعار بسنده کرد در حالی که انقلاب و پیام های آن را فرهنگی می دانیم و اعتقاد داریم آموزه های دینی ما از طریق فرهنگ ماندگاری پیداکرده است.

 حسین زاده یکی از ویژگی های مهم هنر را بحث ماندگاری آن دانست و اذعان داشت: از طریق هنر است که می توانیم آموزه ها و اندیشه های خود را ماندگار و پایدار کنیم و این ماندگاری در حوزه اجتماعی اثربخشی پایدار به همراه دارد.

 وی گفت: اگر هنر را وسیله یا هدف بدانیم، در واقع ابزاری است که می تواند زمینه پایداری و ماندگاری آموزه ها، فرهنگ و گذشته را و افتخارات جامعه را گسترش دهد.

 معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان تصریح کرد: از منظر فرهنگی و قالب هنری می توان در توسعه پایدار ماندگاری ایجاد کرد و به ارتقاء جامعه و انسان متعالی دست یافت.

 وی ادامه داد: ویژگی دیگری که از منظر کارکردی نگاه به هنر را می تواند توجیه کند، اثر بخشی آن است و اگر بخواهیم آموزه ها را در کنار ماندگاری تاثیرگذار کنیم، بهترین و شایسته ترین ابزار، ابزار هنر است که می تواند ما را به اهداف فرهنگی که دنبال آن هستیم برساند.

 حسین زاده اذعان داشت: ماندگاری و اثر بخشی به لحاظ کارکردی می تواند تاثیر بسزایی در نظم اجتماعی و زندگی با رضایت بیشتر برای ما فراهم کند.

 وی ادامه داد: در خوزستان هنوز آموزه های دوران دفاع مقدس که به آن افتخار می کنیم و می تواند سالیان سال این کشور را هدایت کند و به عنوان فرهنگ دفاع مقدس این جامعه را بیمه کند وجود دارد که با ابزار هنر می توان ماندگار و اثر بخش شود.

https://hoorkhabar.ir/641119کپی شد!
60