ترامپ و افزایش فشار برروی ایران

هورنیوز – همایون یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نهایی شدن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و انتخاب دونالد ترامپ، اظهار داشت: آمریکا در دوران بعد از انقلاب نشان  داده که سیاست هایش در قبال ایران، ثابت و بدون تغییر بوده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه سیاست های آمریکا  در قبال ایران با تغییر ریاست جمهوری چرخشی نداشته و فقط شاهد قوت و ضعف آن بودیم، ادامه داد: باید در این انتخابات و نتیجه آن منافع ملی، منطقه ای و بین المللی را ببینیم ضمن اینکه ارزش های نظام در چارچوب گفت و گوی با جهان قدم برداریم.

وی گفت: برای رشد بیشتر کشور نیاز داریم ارتباط سازنده با کشورهای دنیا داشته باشیم، آمریکا نشان داده سیاست خصمانه با ایران دارد بناراین اعتماد بی جا به ریاست جمهوری آمریکا به دور از منطق سیاسی است. به نظر می رسد که باید ضمن منافع ملی با تمامی کشورهای کشور روابط سازنده داشته باشیم.

این نماینده به تاثیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر اجرای برجام اشاره کرد و اظهار داشت: باید زمانی از دوره ریاست جمهوری تراپ بگذرد تا بتوان ارزیابی درستی از تغییر ریاست جمهوری آمریکا بر اجرای برجام ارائه کرد. با این حال به نظر می رسد لابی هایی علیه ایران تقویت شود تا  در اجرای برجام خللی وارد کنند.

 یوسفی تاکید کرد: با این حال  آمریکا موظف به پایبندی به توافقات بین المللی است و نمی تواند بیش از حد از مسیر اجرای برجام خارج شود آنها باید بدانند که فشار  بر ایران اثری ندارد چرا که نشان دادیم در مقابل زورگویی ایستادگی می کنیم.

 

https://hoorkhabar.ir/641116کپی شد!
86