اماکن هنری را به بخش خصوصی واگذار نکنید

هورنیوز – مدیرکل انجمن هنرهای نمایشی گفت: سیاست واگذاری برخی اماکن هنری به بخش خصوص اشتباه است زیرا بخش خصوصی به هیچ وجه دغدغه فرهنگ و هنر ندارد.

مهدی شفیعی شامگاه جمعه در نخستین جشنواره تئاتر فجر استانی خوزستان اظهار کرد: ساخت ۱۰ پلاتو را با حمایت استاندار خوزستان در این استان در قالب تفاهمنامه ای منعقد کردیم.

وی با اشاره به سیاست اشتباه واگذاری برخی اماکن فرهنگی به بخش خصوصی در کشور ابراز امیدواری کرد: امیدوارم اتفاق بد واگذاری اماکن فرهنگی به بخش خصوصی که بدون مطالعه در برخی استان ها رخ می دهد در این استان نباشد و گریبانگیر تالارهای جدید هم نشود. بخش خصوصی به هیچ وجه دغدغه فرهنگ و هنر ندارد بلکه نگاهشان اقتصادی است.

شفیعی با اشاره به اینکه استان خوزستان یکی از استان های با بیشترین زیرساخت های فرهنگی است، بیان کرد: باید از این ظرفیتی که سالها راجع به آن مطالعه شده به نحو احسن استفاده کرد.

وی عنوان کرد: جریان فرهنگی نباید بر محوریت یک جشنواره یا رویداد باشند، بنابراین باید به دنبال چرخه منطقی تولیدات هنری و اجراهای مداوم هنری و تئاتر در کشور باشیم.

مدیرکل انجمن هنرهای نمایشی کشور یادآور شد: خیلی خوشحالم که اجرای تئاترهای غیردولتی را نیز می بینم و امیدوارم این اتفاق در استان خوزستان هم رخ بدهد.

اجرای موسیقی زنده در وصف شهدای مدافع حرم، شعرخوانی و اجرای نمایش از جمله برنامه های جانبی این آئین بود.

https://hoorkhabar.ir/641134کپی شد!
55