استقلال خوزستان بازار زمستانی را داغ می کند؟/ پیشکسوت و کارشناس فوتبال خوزستان درگذشت/ حفاری، پیروز داربی فوتسال بانوان خوزستان

تساوی آبی‌های اهواز و خوزستان در دیداری تدارکاتی

دیدار تدارکاتی تیم‌های فوتبال استقلال خوزستان و استقلال اهواز با نتیجه تساوی به پایان رسید.

این بازی که از ساعت ۱۴ امروز (شنبه) در ورزشگاه تختی اهواز برگزار شد، پس از ۹۰ دقیقه تلاش هر دو تیم با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید.

در این دیدار سلمان بحرانی برای استقلال خوزستان و هادی دغاغله برای استقلال اهواز گلزنی کردند.

این اولین دیدار تدارکاتی شاگردان پورموسوی در تعطیلات نیم‌فصل بود.


استقلال رامهرمز مجوز حضور در فصل آینده لیگ ۳ فوتبال کشور را دریافت کرد

پس از کش‎وقوس‌های فراوان سرانجام مقرر شد تیم استقلال رامهرمز در فصل آینده رقابت‎های لیگ دسته ۳ فوتبال کشور حضور پیدا کند.

 فصل گذشته رقابت‎های لیگ برتر خوزستان در حالی به پایان رسید که پرسپولیس شوش با کسب عنوان قهرمانی این رقابت‎ها براساس آیین‎نامه به رقابت‎های لیگ دسته سوم کشور صعود کرد. با این‎حال در فصل جدید این رقابت‎ها علاوه بر پرسپولیس شوش، تیم ایران‎مهر خرمشهر نیز که در لیگ برتر استان مقام سوم را کسب کرده بود، جهت حضور در لیگ دسته ۳ معرفی شد و تیم استقلال رامهرمز که نایب قهرمان مسابقات استان بود، جایی در این لیگ نداشت.


دزفول، قهرمان مسابقات مینی‌بسکتبال خوزستان

مسابقات مینی‌بسکتبال باشگاه های خوزستان با قرار گرفتن تیم هیات دزفول در رده نخست به پایان رسید.

شهرام پرنیاک، رییس هیات بسکتبال استان اظهار کرد: این مسابقات از ۱۸ آذرماه با حضور هشت تیم از شهرستان های مختلف استان آغاز شد و دهم دی‌ماه با برگزاری مرحله نهایی و شناخت تیم های برتر به پایان رسید.

وی بیان کرد: مسابقات رده‌بندی و فینال این دوره از رقابت ها با حضور جمعی از پیشکسوتان، روسای هیات های بسکتبال شهرستان های استان، خانواده های بازیکنان، تماشاگران و علاقه‌مندان به این رشته در سالن ۲۲ بهمن اهواز برگزار شد.

رییس هیات بسکتبال خوزستان افزود: در فینال این مسابقات، تیم های هیات بسکتبال دزفول و زاگرس رامهرمز در مقابل هم قرار گرفتند که تیم دزفول توانست با ارائه یک بازی زیبا، با حساب ۸۷ بر ۳۷ از سد حریف خود بگذرد و برای سومین سال پیاپی قهرمانی خود را جشن بگیرد.


هفته اول کورس سوارکاری کشور در اهواز برگزار شد

نخستین هفته از رقابت‎های کورس سوارکاری کشوری با شناخت نفرات برتر کورس‌های پنج گانه در اهواز پایان یافت.

فتاح کنعانی، ‌رییس هیات سوارکاری استان اظهار کرد: ‌این مسابقات روز گذشته (جمعه) در اهواز و میدان سوارکاری برق منطقه‎ای این شهرستان به انجام رسید.

وی گفت:‌ این رقابت‎ها با شرکت ۳۵ راس اسب خالص از استان‎های یزد، لرستان، کرمان و خوزستان در پنج کورس به انجام رسید.

رییس هیات سوارکاری خوزستان با اشاره به نفرات برتر این مسابقات، عنوان کرد:‌ در کورس اول علی زارعی با اسب “نابودگر” به مالکیت مسعود محمدپور از شوش و محمد مقدم با اسب “مروان عرب” به مالکیت عبدالحسین باوی از اهواز به ترتیب صاحب عناوین برتر شدند.


مربی تیم فوتسال حفاری: نبود باتجربه‌ها، تیم را دچار مشکل کرده است

مربی تیم فوتسال ملی‌حفاری با بیان این‌که از روند کار تیمم راضی هستم،‌ گفت: ‌تنها مشکل ما این است که در حال حاضر با توجه به محرومیت چند بازیکن باتجربه‌ام، لیدری که تیم را در لحظات حساس تیم رهبری کند، نداریم.

کیاوش علاسوند در خصوص عملکرد این تیم در نیم‌فصل دوم با توجه به یک تساوی و یک شکستی که حاصل شده است، ‌اظهارکرد: روندمان خوب است و بازیکنانم در بخش فنی به خوبی کار می‌کنند. ما در مسابقات صاحب موقعیت می‌شویم ولی فکر می‌کنم در فاز گلزنی کمی دچار مشکل هستیم که یکی از دلایل آن هم عدم حضور بازیکنان با تجربه‌مان است.

وی گفت: ‌از بازی آینده، نفرات با تجربه هم به تیم اضافه می‌شوند و تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا به روند خوب نیم‌فصل اول برگردیم و این نتایج را جبران کنیم. درباره واگذاری بازی با ارژن شیراز هم باید بگویم که در این دیدار احمد ملاعلی از بازی اخراج شد، ضمن این‌که فرید نمازی، دیگر بازیکن با تجربه‌مان را هم نداشتیم.


رضایت‌نامه بازیکن استقلال خوزستان صادر شد

بازیکن تیم فوتبال استقلال خوزستان با دریافت رضایت‌نامه از این تیم جدا شد.

ابراهیم صالحی امروز (شنبه) با دریافت رضایت‌نامه خود، از باشگاه استقلال خوزستان جدا شد.

این بازیکن دو فصل پیش عضو باشگاه استقلال خوزستان بود که برای انجام خدمت سربازی از این تیم جدا شد و به تیم فجرسپاسی شیراز پیوست. صالحی اکنون با پایان یافتن خدمت سربازی‌اش و دریافت رضایت‌نامه از باشگاه استقلال خوزستان، از جمع آبی‌پوشان جدا شد.


علی‌اصغر دوستانی، کارشناس فوتبال خوزستان و بازیکن سابق تیم‌ملی جوانان دار فانی را وداع گفت.

دوستانی شب گذشته (جمعه) بر اثر عارضه قلبی در ماهشهر درگذشت.

او از مفسران و کارشناسان فوتبال بود. مرحوم دوستانی عضویت در تیم‌های استقلال ‌آبادان و منتخب خوزستان و همچنین عضویت در تیم‌ملی جوانان را در کارنامه خود دارد.

پیکر زنده‌یاد دوستانی ساعت ۹ صبح فردا (یکشنبه) در گلزار امیدیه به خاک سپرده می‌شود.


اعطای میزبانی مسابقات قهرمانی ژیمناستیک کشور به خوزستان

سرپرست فدراسیون ژیمناستیک از اعطای میزبانی مسابقات قهرمانی کشور به خوزستان در یکی از رده‎های سنی خبر داد.

شروین اسبقیان اظهار کرد: ‌سیاست‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان، توسعه ورزش‎های پایه و پرمدال و توجه ویژه به این رشته‎ها است.

وی با بیان این‎‌که ستاد ورزش‎های پایه و پر مدال در وزارتخانه تشکیل شده است، افزود:‌ جلسات مرتبی در این خصوص زیر نظر آقای سجادی برگزار می‎شود و خود وزیر نیز به خوبی اشاره کرد که “وقت آن رسیده است که در ورزش‎های پایه و پر مدال، در مسابقات مهم مدال کسب کنیم.”


پایان مسابقات کشتی فرنگی نوجوانان خوزستان

رقابت‌های قهرمانی کشتی فرنگی نوجوانان باشگاه‌های خوزستان با قهرمانی هیات اندیمشک الف به پایان رسید.

این پیکارها از نهم دی ماه به مدت دو روز در خانه کشتی شماره یک اهواز برگزار شد.

در این مسابقات ۲۲۵ کشتی‌گیر از ۱۶ شهرستان با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در بخش تیمی این رقابت‌ها، پس از قهرمانی هیات کشتی اندیمشک الف، هیات کشتی دزفول الف به نایب‌قهرمانی رسید و هیات کشتی بهبهان الف عنوان سوم را به دست آورد.

همچنین هیات کشتی ایذه ب، باشگاه فرهنگی ورزشی نفت امیدیه و باشگاه فرهنگی ورزشی نفت مسجدسلیمان به ترتیب در رده‌های چهارم تا ششم جای گرفتند.

محسن مدهنی از هیات کشتی اندیمشک الف نیز به عنوان فنی‌ترین کشتی‌گیر این رقابت‌ها انتخاب شد.


وزنه‌بردار خوزستانی در اردوی تیم‌ملی جوانان

ورزشکار خوزستانی به اردوی آماده‌سازی تیم‌ملی وزنه‌برداری جوانان دعوت شد.

لیست دعوت شدگان به این اردو اعلام شد که نام یک وزنه بردار خوزستانی نیز در بین دعوت شدگان به چشم می خورد.

بر این اساس رحمان اورامه در دسته ۹۴ کیلوگرم از خوزستان در این اردو شرکت می‌کند.

اردوی تیم‌ملی وزنه‌برداری جوانان از ۲۴ دی‌ماه در تهران آغاز می‌شود و ۲۱ بهمن‌ماه نیز به پایان خواهد رسید.

پورقاز و سید جلال عبدی اولین جدا شده ها
قبل از سوت پایان نیم فصل مشخص شد عزت پورقاز از این تیم با نظر پورموسوی و پورقاز جدا می شود و یک روز پس از بازی با صبای قم سید جلال عبدی به باشگاه رفت و از این تیم جدا شد.
زهیوی در باشگاه استقلال، طیبی در سپاهان
 اما هنوز اتفاق خاصی نیفتاده بود تا اینکه خبر حضور رحیم زهیوی در باشگاه استقلال باعث شد تا مسئولان استقلال خوزستان بدانند که مشتری های دست به نقد برای بازیکنانشان حاضر هستند تا مبلغ هنگفتی را به این بازیکنان بدهند.
سپس لیست غیر رسمی سپاهان منتشر شد و معلوم شد سید جلال عبدی، حسن بیت سعید و طیبی در لیست عبدالله ویسی هستند تا سپاهان برای ادامه لیگ برتر تقویت بشود، عصر همان روز محمد طیبی در باشگاه سپاهان حاضر شد و بر سر مبلغ قرارداد با ویسی صحبت کرد تا نشان داده شود کاپیتان استقلال خوزستان هم در صورت نیامدن پول قصد ترک این تیم را دارد.
این مذاکرات در صورتی انجام شد که از سوی استقلالی های خوزستان به بازیکنان اجازه داده شد تا با هر تیمی می خواهند مذاکره کنند اما تا روز دوشنبه به تیم خود فرصت بدهند و هیچ قراردادی را امضا نکنند.
جلسه اضطراری در استانداری
شب گذشته جلسه اضطراری در استانداری با حضور استاندارخوزستان، شهرداراهواز، رئیس شورای شهر، هدایت ممبینی عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، مدیرعامل، سرپرست، سرمربی، بازیکنان و دیگر عوامل باشگاه استقلال خوزستان برگزار شد. رحیم زهیوی، حسن بیت سعید، دورقی، مومنی و دیگر ستاره های استقلال خوزستان در این جلسه حاضر بودند تا نشان دهند در صورت اینکه مشکلات حل شود دوست دارند در تیم استان خود بمانند.
روشنایی: بازیکنان ما جز منابع خوزستان هستند
بهمن روشنایی در جلسه مذکور این گونه سخن گفت: چرا ما باید با وجود قهرمان شدن در لیگ برتر تا این اندازه مشکلات داشته باشیم؟؛ چهار بازیکن تیم ملی نوجوانان که در مسابقات آسیا حضور داشتند از استقلال خوزستان بودند؛ چرا باید اجازه جدایی به آنها و ستاره‌های تیم بزرگسالان داده شود درحالی که استان خوزستان صنعت زیادی دارد ولی هیچکس به تیم کمک نمی‌کند؛ منابع زیادی از جمله بازیکنان فوتبال در خوزستان هستند، چرا باید دیگر شهرها از آنها بهره ببرند.
ممبینی: نمی خواهید کمک کنید بگویید
هدایت ممبینی که عضو هیات رئیسه فدراسیون است، برابر استاندار و دیگر مسئولان این حرفها را بر زبان آورد: اگر قرار است به تیم کمک شود، همه بیایند و مردانه کمک و همراهی کنند تا وضعیت بچه‌های تیم سر و سامان پیدا کند؛ چند سال قبل هم فولاد قهرمان لیگ برتر شد ولی در آسیا به مشکل خورد؛ اگر هم نمی‌خواهید به این تیم کمک کنید بگویید تا بازیکنان در نیم‌فصل به دنبال زندگی‌شان بروند.
استاندار خوزستان:مبلغ ۲-۳ میلیارد تزریق می شود
دکتر شریعی استاندار خوزستان نیز در این جلسه گفت: تمام تلاش من این است که با توجه به پیگیری هایی که برای رفع مشکلات مالی این باشگاه داشته ام و همچنان ادامه دارد حداکثر تا روز دوشنبه هفته آینده، مبلغی بین دو تا سه میلیارد تومان به باشگاه تزریق شود که این مبلغ از چند قسمت مختلف تامین می شود.
 ضمن این که در تلاش هستیم که با خریداری مواد اولیه از صنایع فولاد و در اختیار گذاشتن آن به گروه ملی جهت تولید، پول باشگاه و حقوق کارگران گروه ملی نیز به صورت کامل پرداخت شود.
 شما تا این جای کار نسبت به استان تعصب داشته اید و از شما می خواهم در ادامه لیگ و همچنین رقابت های لیگ قهرمانان آسیا با تعصب کار و افتخارآفرینی کنید.
وردوی ها: نانگ، حشمتی، ماهی و اکنون حجازیان
پورموسوی برای تقویت تیمش تا کنون آلویس نانگ، مصطفی ماهی و پیمان حشمتی را خریده است و حسین حجازیان به زودی قراردادش با این تیم را منعقد خواهد کرد تا چهارمین خرید زمستانی پورموسوی لقب بگیرد.
همه لیگ منتظر استقلال خوزستان
اکنون تیم های دست به نقد لیگ برتر علی الخصوص استقلال و سپاهان  که به بازیکنان استقلال خوزستان برای قرارداد نظر دارند، منتظر خروجی عملی این جلسه هستند، آنها امیدوار هستند تا به مانند قبل این وعده ها در حد صحبت باقی بماند و آنها بتوانند بازیکنان ستاره این تیم را به خدمت بگیرند.شاید معادلات فصل نقل و انتقالات با حل شدن معدله استقلال خوزستان به راحتی حل شود، حل معادله استقلال خوزستان به احتمال فراوان تا روز دوشنبه حل می شود.
پورموسوی: همه می مانند
سرمربی استقلال خوزستان امروز در گفت و گویی اینگونه گفت: طبق صحبت های انجام شده، ما پول های بازیکنان را روز دوشنبه واریز می کنیم و هیچ کس از تیم ما جدا نمی شود. نانگ، پیمان حشمتی و مصطفی ماهی را اضافه کرده ایم و درصدد هستیم تا تیممان را همچنان قوی تر و منسجم تر کنیم تا در نیم فصل دوم و لیگ قهرمانان آسیا بتوانیم نماینده شایسته برای مردم خوزستان باشیم.جا دارد تشکر ویژه ای از استاندار محترم دکتر شریعتی، آقای هدایت ممبینی، شهردار اهواز، رئیس و اعضای شورای شهر داشته باشم که جانانه و خالصانه در جالسه شب گذشته حضور داشتند و قول همکاری داده اند تا بتوانیم همچنان در خدمت مردم خونگرم خوزستان باشیم.
دوشنبه سرنوشت ساز
بازیکنان استقلال خوزستان که نیم فصل بدون پول بازی کرده اند منتظر این هستند تا روز دوشنبه تکلیفشان روشن شود و اگر پول برسد همه در استقلال خوزتسان خواهند ماند و حتی ممکن است پورقاز به این تیم بازگردد.اما اگر نرسد شاید روز سه شنبه دو انتقال مهم و جذاب در لیگ ایران را شاهد باشیم.

پایان هفته نخست دور برگشت لیگ‌برتر واترپلونخستین هفته از دور برگشت رقابتهای لیگ‌برتر واترپلو ایران با برتری تیم سایپا به پایان رسید.

نخستین هفته از دور برگشت بیست و ششمین دوره از رقابت‌های لیگ برتر واترپلو از بعد از ظهر دیروز با برگزاری دو دیدار آغاز شد. در پایان دیدارهای این هفته، امروز (جمعه) ساعت ۱۵:۰۰ تیم‌های نفت و گاز گچساران و سایپا برای کسب پیروزی در مقابل هم به ‌آب زدند.

دو تیم سایپا و نفت گاز گچساران که هفته گذشته را با شکست مقابل حریفان خود پشت سر گذاشته بودند در این بازی تمام تلاش خود را برای کسب پیروزی به کار بردند تا بتوانند خود را به تیم‌های بالای جدول برسانند. در پایان این دیدار جذاب تیم جوان سایپا با کسب نتیجه ۷ بر ۵ در مقابل میزبان خود پیروز میدان شد تا اختلاف خود را با تیم های صدر جدول حفظ کرده و امیدوار به هفته های آینده باشد.

ادامه رقابت‌های لیگ برتر وارپلو از هفته آینده با سه دیدار پیگیری خواهد شد.

نتایج هفته اول دور برگشت لیگ برتر واترپلو:

نماینده اصفهان ۳  _ دانشگاه آزاد ۱۶
نفت امیدیه ۹ _ نیروی زمینی ارتش ۵
نفت و گاز گچساران ۵ _ سایپا ۷

جدول رده بندی این رقابت‌ها نیز به شرح زیر می‌باشد:

۱) دانشگاه آزاد اسلامی        ۱۳ امتیاز
۲) نفت امیدیه                    ۱۱ امتیاز
۳) سایپا                            ۱۰ امتیاز
۴) نفت و گاز گپساران          ۷ امتیاز
۵) نیروی زمینی ارتش          ۵ امتیاز
۶) استخر شهید نوفلاح          ۲ امتیاز
۷) نماینده اصفهان           صفر امتیاز


لیست بختیاری‌زاده تحویل باشگاه شد

سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال اهواز لیست بازیکنان موردنظرش را تحویل این باشگاه داد.

سیاوش بختیاری‌زاده که برای نیم‌فصل دوم هدایت تیم استقلال اهواز را به دست گرفته، از چند روز پیش لیست بازیکنان موردنظرش را به مسئولان باشگاه ارائه کرده و منتظر اقدامات لازم برای جذب این بازیکنان است.

میلاد  میداودی، عادل کلاه‌کج، میلاد زنیدپور، احسان مرادیان، رضا طاهری، حمزه خذیراوی، علی هلیچی، محمد معاوی و … از جمله بازیکنانی هستند که در فهرست بختیاری‌زاده قرار گرفته‌اند که از بین این بازیکنان، میلاد میداودی به سیاه‌جامگان مشهد پیوسته است. سرمربی جدید استقلال همچنین تأکید کرده قرارداد هیچ‌کدام از بازیکنان اصلی استقلال اهواز نباید بدون هماهنگی کادر فنی فسخ شود، چرا که به تمامی آن‌ها نیاز دارد.

لیست نفرات سرمربی استقلال اهواز نشان می‌دهد که بختیاری‌زاده برای نیم‌فصل دوم روی بازیکنان خوزستانی که سابقه بازی در استقلال اهواز را هم داشته‌اند، حساب ویژه‌ای بازکرده است و می‌خواهد با کمک این نفرات برای نجات تیم قدیمی اهواز از سقوط به لیگ دسته دوم تلاش کند.


آبی های خوزستان درصدد جذب هافبک نفت

تیم فوتبال استقلال خوزستان درصدد جذب هافبک نفت و گاز گچساران است.
تیم فوتبال استقلال خوزستان که در نظر دارد تا تیمش را برای نیم فصل دوم مسابقات لیگ برتر تقویت کند، درصدد جذب حسین حجازیان است.آبی های خوزستان تاکنون نانگ، مصطفی ماهی و پیمان حشمتی را جذب کرده اند و برای چهارمین خرید خود درصدد جذب هافبک نفت و گاز گچساران هستند.

نفت و گاز گچساران در ۲ بازی قبلی خود که به مصاف تیم استقلال خوزستان رفت، نتایج خوبی گرفت و حجازیان نیز توانست نظر پورموسوی را به خود جلب کند و در فهرست خرید این تیم قرار بگیرد.

طبق شنیده ها قرار است قرارداد وی به زودی با آبی های دیار کارون منعقد شود.


پیوستن مدافع شهرداری همدان به استقلال خوزستان

پیمان حشمتی، مدافع تیم فوتبال شهرداری همدان با استقلال خوزستان قرارداد بست.
مدیرعامل باشگاه شهرداری همدان گفت : پیمان حشمتی، مدافع چپ تیم شهرداری همدان با استقلال خوزستان به توافق رسید و با این تیم، قرارداد امضا کرد.
اسکندریان افزود : حشمتی که در تمرینات چند روز گذشته استقلال خوزستان حاضر بوده دومین بازیکن همدانی این تیم پس از علی اصغر عاشوری است که امسال در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا و نیم فصل دوم لیگ برتر به میدان خواهد رفت .ملی حفاری در هفته نخست دور برگشت لیگ برتر فوتسال بانوان کشور موفق به شکست پالایش نفت آبادان دیگر نماینده خوزستان در این مسابقات شد.

 

پالایش نفت آبادان امروز (جمعه) در داربی خوزستان پذیرای تیم ملی حفاری بود.

‌این بازی در پایان تلاش هر دو تیم با نتیجه ‌۴ بر ۲ به سود ملی حفاری به پایان رسید تا شاگردان زیور بابایی همچنان بدون باخت به کار خود ادامه دهد.

نفتی ها در نیم فصل اول نیز نتیجه داربی را واگذار کرده بودند.

در حال حاضر ملی حفاری صدرنشین است و تیم های دانشگاه آزاد و پالایش نفت آبادان به ترتیب در رده های دوم و سوم جدول رده بندی قرار دارند.

https://hoorkhabar.ir/641051کپی شد!
188
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.