رونمایی از طولانی ترین روزنامه‌دیواری کشور در اهواز

هورنیوز – محمد تقی زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: این روزنامه‌دیواری با محوریت مسائل محیط‌زیست، هویت ملی مذهبی، شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس، وظایف و حقوق شهروندی، مسائل تربیتی و فرهنگی، پزشکی، علوم، المپیادها، ادبیات و سلامت، ورزش و تربیت‌بدنی توسط ۷۵۰ دانش‌آموز اهوازی و زیر نظر پژوهش‌سرای غدیر ناحیه ۲ اهواز تهیه شده است.

وی افزود: همچنین در این مراسم پوستر «پرسش استاندار خوزستان از دانش‌آموزان» رونمایی می‌شود؛ این طرح مربوط به پرسشی است که استاندار در مراسم زنگ بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی، از دانش‌آموزان خوزستانی مطرح کرد، مبنی بر آن‌که «اگر شما استاندار خوزستان بودید، برای ارتقای وضعیت آموزش‌و‌پرورش چه برنامه‌های عملی را اجرا می‌کردید».

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان با اشاره به دیگر برنامه‌ها به مناسبت روز دانش‌آموز، گفت: برگزاری مسابقه ویژه دانش‌آموزان در چهار بخش نقاشی همگانی، روزنامه‌دیواری، عکس و اینفوگرافیک و شعر و مقاله با موضوع ۱۳ آبان و روز دانش‌آموز از دیگر برنامه‌های این مراسم است.

تقی‌زاده تصریح کرد: تا کنون ۳۰۰ اثر بعد از طی مراحل آموزشگاهی و شهرستانی به مرحله استانی رسیده که این آثار در نمایشگاه آثار برگزیده دانش‌آموزان در محل مراسم ( تالار ملی حفاری اهواز) به نمایش گذاشته می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان عنوان کرد: با نگاهی به تاریخ گذشته درمی‌یابیم که مناسبت‌ها، وقایع و حرکت‌های انقلابی متفاوتی در فرهنگ این سرزمین به ثبت رسیده است که باید مورد توجه ویژه جوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان قرار گیرد.

تقی‌زاده بأ تاکید بر لزوم تبیین اهداف این حرکت‌های تاریخی، گفت: پرداختن به وقایعی چون ۱۳ آبان علاوه بر این‌که از نظر میدانی ضروری است، دانش‌آموز و دانشجویی نیز که در این مراسم شرکت می‌کند، نیز باید پیام و فلسفه حضور خود را درک کرده و متناسب با آن پیام برای شرایط حال و آینده خود برنامه‌ریزی کند.

وی همچنین با بیان این‌که راهپیمایی ۱۳ آبان نیز پنج‌شنبه با حضور دانش‌آموزان و فرهنگیان خوزستانی برگزار می‌شود، گفت: آموزش‌وپرورش خوزستان به‌صورت یکپارچه در مراسم راهپیمایی و گردهمایی ۱۳ آبان که رأس ساعت ۹ صبح روز پنج‌شنبه، هم‌زمان با سراسر کشور از میدان مولوی اهواز آغاز می‌شود و تا مسجد ارشاد ادامه می‌یابد، حضور پیدا می‌کند

https://hoorkhabar.ir/632773کپی شد!
147