بهره برداری از ۴۰ هکتار توقفگاه خودرویی در چذابه

هورنیوز – سید فرید سماک با بیان اینکه امسال زوار اربعین حسینی نگران پارک خودروهای خود در مرز چذابه نباشند، افزود: این ۴۰ هکتار ظرفیت حدود ۲۰ هزار خودرو را دارد.

وی ادامه داد: توقفگاه جدید چذابه با تعداد ۵۰ نفر نیرو، مجهز به دوربین مدار بسته، گیت صدور قبض، سرویس بهداشتی و کاملا محافظت شده و با امنیت بالا است.

وی اظهارکرد: با اجرای کامل طرح احداث توقفگاه خودرویی در این پایانه که ۱۲۸ هکتار است، تا ۱۰ سال آینده هیچ گونه مشکلی برای پارک خودروهای زوار اربعین حسینی نخواهیم داشت.

معاون فرماندار دشت آزادگان در ادامه از احداث جاده جدید بستان به چذابه خبر داد و اظهار کرد: این جاده که در کمتر از سه ماه به بهره برداری رسید از زیر ساخت کاملا استاندارد برخوردار است و باعث سهولت در تردد و مدیریت هرچه بهتر مسیر جاده ای خواهد شد.

وی افزود: با احداث و بهره برداری از این جاده که ۱۵کیلومتر طول دارد، در ایام اربعین تردد خودروها از این جاده از بستان به چذابه، و از چذابه به سمت بستان از جاده قدیم و یک طرفه خواهد بود.

سماک اضافه کرد: در طول مسیر جاده بستان تا چذابه برای رفاه زوار حسینی، خوابگاه و محل استراحت در حسینیه ها و مساجد با ظرفیت ۲هزار نفر، راه اندازی جایگاه سوخت، و توزیع غذا بین زوار به تعداد روزی ۲۰ هزار نفر پیش بینی شده است.

وی افزود: نقشه های راهنما نیز که مسیر تردد و محل استقرار موکب ها ، مساجد، سرویس بهداشتی و جایگاه سوخت در آن مشخص شده، بین زائران توزیع می شود وهمچنین در طول مسیر نقشه های بزرگی برای راهنمایی کامل زوار نصب خواهد شد.

معاون فرماندار دشت آزادگان اظهار کرد: تامین روشنایی مسیر محل استقرار موکب ها به طول حدود ۱۰ کیلومتر از دیگر برنامه های انجام شده برای رفاه حال زائران اربعین حسینی و موکب داران است.

سماک ادامه داد: شرکت های مخابراتی ایرانسل و همراه اول با تقویت دکل های خود در مرز چذابه، آماده ارائه سرویس اینترنت در طول مسیر هستند.

وی گفت: در ایام اربعین پارسال ۱۶۰ موکب در مسیر منتهی به مرز چذابه برپا شده بود که این رقم  امسال به ۲۰۰موکب رسیده است.

فاصله شهر بستان تا توقفگاه خودرویی چذابه ۲۱ کیلومتر و فاصله توقفگاه تا سالن مسافری چذابه ۴٫۵ کیلومتر است.

پایانه مرزی چذابه در فاصله ۱۱۰ کیلومتری اهواز، به همراه پایانه های مرزی شلمچه و مهران، سه خروجی زائران اربعین حسینی هستند.

https://hoorkhabar.ir/632779کپی شد!
109