اشتغال جوانان با ایجاد کسب و کار الکترونیکی

هورنیوز – مشاور فن آوری اطلاعات استاندار خوزستان گفت: با بخش خصوصی رایزنی شده تا در زمینه ایجاد کسب و کار الکترونیکی در جهت رونق بخشی اشتغال جوانان خوزستان وارد عمل شده و از این ظرفیت استفاده شود.

طیبه اسماعیلی یکشنبه در همایش کالبد شکافی تهدیدات سایبری در تالار اداره کل مخابرات خوزستان بیان کرد: برای اینکه فضای کسب و کار را در فضای مجازی داشته باشیم باید زیرساخت هایی همچون مباحث فنی، اجتماعی و قانونی فراهم شود.
وی افزود: ایجاد فضای کسب و کار الکترونیکی و سایت هایی که کاربری عمومی دارند در چهارچوب قانون رفاه عمومی را به دنبال دارد.

اسماعیلی درادامه افزود: یکی از موارد بسیار مهم در ایجاد فضای کسب و کار الکترونیکی اعتماد سازی است تا مردم امکان استفاده از این فضا را داشته باشند و باعث ایجاد درآمد شود.
مشاور فن آوری اطلاعات استاندار خوزستان اظهار کرد: برای ایجاد کسب و کار الکترونیکی به الزامات فنی و مدیریتی نیاز است که برای این کار باید کلید عمومی که مبحثی بین المللی است ایجاد شود؛ کلید عمومی مجموعه نرم افزار و سخت افزار برای صدور گواهی مدیریت هر سایتی است که قرار است در فضای مجازی راه اندازی شود.
وی گفت: قانون تجارت الکترونیک یکی از مهم ترین قانون هایی است که در مجلس شورای اسلامی مصوب شده و برای مبادله آسان و ایمن اطلاعات قابل استفاده است.

اسماعیلی درادامه بیان کرد: مجازات ها برای جرائم سایبری در قانون مشخص است و در قوه قضائیه قاضی هایی رسیدگی به این جرائم آموزش می دهند.
مشاور فن آوری اطلاعات استاندار خوزستان گفت: با برداشتن تحریم ها سایت های کسب و کار الکترونیکی ایران در حال اتصال به سایت های اقتصاد جهانی است تا مبادلات جهانی داشته باشیم.
مدیرکل فناوری و اطلاعات خوزستان نیز گفت:زیرساخت ها در حوزه سایبری در ابعاد مختلف فرهنگی و علمی با توجه به توسعه علوم و فنون به طور مدام در حال به روز شدن هستند.

علی صالح نساج بیان کرد:۲۱ کشور دنیا از فضای سایبری به عنوان زیرساخت خود استفاده می کنند و اگر بتوانیم در این بخش تهدیدات را بشناسیم می توانیم در جهت پیشگیری آنها قدم برداریم.
وی گفت: در برنامه ششم توسعه سه بخش اقتصاد مقاومتی، پشتیبانی و علم و فناوری را در حوزه امنیت قرار داده شده است.
صالح نساج افزود: پیش از ورود تکنولوژی به یک دستگاه باید آموزش های لازم برای آشنایی با آن تکنولوژی ارائه شود تا امکان استفاده درست و در امنیت از آن تکنولوژی انجام شود.
دوم تا هشتم آبان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.

https://hoorkhabar.ir/632749کپی شد!
98