گزیده ای از خطبه های نماز جمعه شهرستانهای خوزستان

امام جمعه اندیمشک: عزاداری ماه محرم باید توام با معرفت به امام حسین(ع) باشد

حجت الاسلام نعمت اله خدامی در خطبه های این هفته نماز جمعه اندیمشک اظهار کرد: کسانی که تریبون رسمی دارند در ایام محرم با بیان اهداف سید الشهدا (ع) به افزایش بصیرت در جامعه کمک کنند.

وی افزود: استکبار ستیزی به عنوان بزرگترین معروف عاشورا است و انقلاب اسلامی نیز در ادامه همین راه سیدالشهدا (ع) شکل گرفت.

وی گفت: ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران با الگو گرفتن از قیام عاشورای حضرت سید الشهدا (ع) در برابر استکبار جهانی به خوبی ایستادگی کرده است و امروز به عنوان یک الگو در سایر کشورها معرفی می شود.

امام جمعه اندیمشک در پایان با گرامیداشت حماسه ششم مهر ۱۳۵۹ پل کرخه اندیمشک از مشارکت ادارات و نهادها در برگزاری همایش این روز تقدیر کرد و گفت: این همایش نباید فقط یک یادبود باشد بلکه باید به عنوان یک یادمان ثبت گردد. (ایرنا)

 

**********

 

امام جمعه خرمشهر: مسئولان به مطالبات مردم این شهرستان توجه کنند

حجت الاسلام سیدعبدالنبی موسوی فر در آیین نماز جمعه این هفته خرمشهر در مصلای مسجد جامع این شهر با بیان اینکه انتظار مردم از مسئولان این است که به مسایل و مشکلات آنها توجه شود گفت: واحدهای تولیدی و کارخانه های کوچک و بزرگ شهرک صنعتی خرمشهر به دلیل مشکل مالی در حال تعطیل شدن و یا ورشکستگی هستند لذا مسئولان استانی و محلی باید این مسئله را پی گیری کنند.

وی ساماندهی فاضلاب و جمع آوری آب های سطح را از دیگر مطالبات مردم خرمشهر دانست و گفت:در فصل بارندگی در اکثر مناطق خرمشهر به دلیل فرسودگی شبکه فاضلاب و سرریز شدن آب فاضلاب در سطح خیابان ها، مردم با مشکل تردد مواجه می شوند لذا اداره آب و فاضلاب و شهرداری از هم اکنون و قبل از شروع بارندگی برای ساماندهی فاضلاب این شهر وارد عمل شوند.

وی تامین امنیت و جمع آوری سگ های ولگرد را از دیگر مطالبات مردم خرمشهر بیان کرد و افزود: ساماندهی واحدهای نانوایی و افزایش کیفیت نان از مطالبات دیگر مردم خرمشهر است. (ایرنا)

 

**********

 

امام جمعه گتوند: دستگاه های ذیربط جلوی مصرف بی رویه سموم کشاورزی غیر مجاز را بگیرند

حجت الاسلام محمدعلی شاه آبادی در خطبه های نماز جمعه گتوند در مصلای امام خمینی(ره) این شهر افزود:از مسئولان بهداشت و درمان و سایر دستگاه های ذیربط شهرستان گتوند انتطار می رود برای مبارزه با عوامل سرطانزا از جمله جلوگیری از سموم کشاورزی غیر مجاز و برخورد با کشاورزان متخلف در این زمینه وارد عمل شوند.

وی ارتقای شاخص بهداشت و درمان در راستای سلامت جامعه مهم دانست و گفت: با شناسایی عوامل سرطان باید جلوی گسترش این بیماری در جامعه گرفته شود. (ایرنا)

 

**********

 

امام جمعه شوش: امنیت جامعه حاصل تلاش نیروی انتظامی است

حجت الاسلام سیدمحمد امام در خطبه های نماز جمعه این هفته شوش، با تبریک فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی افزود: نیروی انتظامی مظهر اقتدار نظام، امنیت و بالندگی کشور است.

وی گفت: امنیت کنونی ما مدیون رشادت غیور مردانی است که از جان خود گذشتند تا امنیت را برای ما به ارمغان آورند.

حجت الاسلام امام ادامه داد: نیروی انتظامی بهترین پشتیبان برای مردم است و مردم شهرستان شوش باید به این نیرو افتخار کنند و در برقراری امنیت نیروی انتظامی را یاری کنند.

وی خواستار تقویت گشت نیروی انتظامی شد و از مردم خواست همیار پلیس در تامین امنیت اجتماعی باشند.

امام جمعه شوش بااشاره به رسم غلط تیراندازی در مجالس عروسی و عزا و اتفاقات ناگواری که رخ داده از شیوخ و بزرگان طوایف خواست برای جلوگیری از این رسم غلط وارد عمل شوند.(ایرنا)

 

**********

 

امام جمعه دزفول: حفظ امنیت مهمترین وظیفه نیروی انتظامی است

حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی در خطبه های نماز جمعه این هفته دزفول در مصلای امام علی(ع) این شهر با تایید مطالبه به حق مردم در زمینه تامین امنیت اجتماعی ، اقتصادی و اخلاقی افزود:مردم انتظار دارند در سطح جامعه ، بوستان ها و اماکن عمومی همچنین هنگامیکه فرزند دانش آموز خود را راهی مدرسه می کنند امنیت داشته باشند و این مطالبه به حقی است.

وی با بیان اینکه امنیت از نان شب نیز واجب تر می باشد اظهار کرد:امنیت فراگیر نیاز مبرم جامعه است ضمن اینکه نا امنی در حد کم و ناچیز نیز قابل قبول نیست.

خطیب جمعه دزفول با تجلیل از تلاش شبانه روزی پرسنل نیروی انتظامی این شهرستان در راستای برقراری نظم و امنیت خاطر نشان کرد:با وجود برخی کمبودها نیروی انتظامی مدام و مستمر امینت را در جامعه تامین می کند که جای تقدیر دارد.

حجت الاسلام قاضی در خاتمه از اقدامات بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در کشور ، خوزستان و دزفول تشکر و قدردانی کرد و گفت: تلاش این ستاد در خوزستان حاصل عنایت ویژه مقام معظم رهبری نسبت به این استان می باشد. (ایرنا)

 

**********

 

امام جمعه هفتکل: حفظ امنیت در جامعه اسلامی اساس کار نیروی انتظامی است

حجت‌الاسلام والمسلمین علی خلیلی پیربلوط در خطبه‌های نمازجمعه این هفته هفتگل که در مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) برگزار شد اظهار داشت: خود و همه شما خواهران و برادران گرامی را به تقوای الهی دعوت می‌کنم زیرا تقوا انسان را به خداوند نزدیک می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی بیان کرد: حفظ امنیت در جامعه اسلامی اساس کار نیروی انتظامی است زیرا اگر امنیت نباشد جامعه به رشد و پویایی نمی رسد.

امام جمعه هفتگل در ادامه به روزهای پایانی ماه ذیحجه اشاره کرد و ادامه داد: از خداوند متعال می‌خواهیم که در این روزهای باقی‌مانده از این ماه شریف ما را ببخشد و مورد رحمت خود قرار دهد.

وی در امه با اشاره به برخی از سخنان بیهوده عنوان کرد: ما پای فلسطین ایستاده‌ایم و از او حمایت می‌کنیم و به آرمان‌های خود پایبند هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین خلیلی پیربلوط تصریح کرد: هر جا ظلم و ظالم باشد ما از مظلوم دفاع خواهیم کرد و بر این اساس نیز از ظالمان دنیا بیزاریم.

وی افزود: ما از ملت‌های مظلوم جهان از جمله عراق، فلسطین، یمن و بحرین حمایت می‌کنیم و پای آنها ایستاده‌ایم زیرا آنها در مقابل ظالمان دنیای کنونی مقاومت و ایستادگی می‌کنند.

امام جمعه دومین شهر نفت‌خیز خاورمیانه با تاکید بر احترام فرزندان به پدر و مادر گفت: آن زمانی که فرزند توان نداشت آنها از او مراقبت کردند ولی اکنون که والدین ناتوان شدند فرزندان آنها را به خانه سالمندان می‌برند. (تسنیم)

 

**********

 

امام جمعه خرمشهر: مسؤولان نسبت به مطالبات مردمی توجه کنند

حجت‌الاسلام سید نبی موسوی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در رابطه با هجوم سگ‌های ولگرد در سطح شهرستان گفت: مکرر به ما گزارش رسیده است و هجوم و وجود سگ‌ها در سطح شهرستان خودنمایی می‌کند و باید مسؤولان برای جمع‌آوری آنها تلاش کنند.

وی متذکر شد: جمع‌آوری زباله‌ها، نخاله‌ها، خشک کردن آب‌های موجود در سطح شهرستان، ایجاد باند دوم برای جاده اهواز خرمشهر و سامان‌دهی بازارها از مطالبات مردم است. (ایرنا)

 

**********

 

امام جمعه آبادان: امر به معروف و نهی از منکر از ملزومات استحکام پایه‌های دین است

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به نزدیک بودن ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اظهار کرد: باید از فضای روحانی و معنوی که به وجود آمده است، نهایت بهره را برد و با مکتب امام حسین(ع) آشنا شد.

امام جمعه آبادان با اشاره به نزدیک بودن هفته امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: این امور از کارهایی است که بر همه ما واجب بوده و باید آن را در سطح جامعه رواج دهیم، زیرا امر به معروف و نهی از منکر باعث محکم‌تر شدن پایه‌های دین می‌شود. (فارس)

 

**********

 

امام جمعه شهرک طالقانی ماهشهر: اقتدار ناجا تامین کننده امنیت و آرامش جامعه است

حجت‌الاسلام سید سلمان هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرک طالقانی با تبریک هفته نیروی انتظامی به تلاشگران این عرصه و اعلام حمایت از آنها، تصریح کرد: اقتدار نیروی انتظامی تامین کننده امنیت و آرامش جامعه است از این‌ رو برادران سبز‌پوش ناجا با حفظ این ویژگی امین مردم باشند.

وی در ادامه به ویژگی‌های مهم و لازم نیروی انتظامی از دیدگاه مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: کارکنان نیروی انتظامی می‌توانند با رعایت پنج ویژگی اقتدار، عزت، مهربانی و رافت، دقت و مراقبت و امانت و پرهیزکاری و حفظ ارزش‌های اسلامی به امنیت جامعه که یکی از مهم‌ترین نیازهای هر جامعه است کمک کنند.

هاشمی در پایان اضافه کرد: از مسؤولان رده بالای کشور درخواست می‌شود از نیروی انتظامی برای انجام هرچه بهتر وظایف خود حمایت کنند و به آنها برای پیش‌برد اهداف خود کمک کنند. (فارس)

 

**********

 

امام جمعه شهر چمران: ناجا با تیراندازی‌ و آلودگی صوتی برخورد کند

حجت‌الاسلام سیدمنتصر هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران با اشاره به آغاز هفته نیروی انتظامی، گفت: این هفته را به مجاهدان عرصه امنیت تبریک می‌گوییم، سطح بالای امنیت امروز کشور مرهون چشم‌های بیدار نیروی انتظامی است، در منطقه‌ای که روزانه هزاران توپ و اسلحه و ماشین‌های جنگی تکفیری و استکباری در آن فعال است ما صدای یک تیر آن را نمی‌شنویم که این مسأله جای شکرگذاری دارد.

وی خاطرنشان کرد: البته دو منکری که نیروی انتظامی باید جدی‌تر همراه مردم وارد قضیه شود مسأله برخورد با تیراندازی و همچنین پخش صوت و صدای غنا و موسیقی‌های لهوی غیرمجاز در بلندگوهای عمومی در شهرستان است که در شهرهایی که پیروان و محبان اهل بیت(ع) هستند جای تأسف دارد. با تأکید مقام معظم رهبری بر تقویت فضای فرهنگی و امنیت اخلاقی باید قانونی‌تر و جدی‌تر با اینگونه مسائل برخورد شود.

امام جمعه شهر چمران در پایان با اشاره به روز روستا و عشایر و تأکید بر ضرورت حمایت از امورات روستایی و کشاورزی آنان، متذکر شد: روستاها یکی از ارکان تحقق اقتصاد مقاومتی هستند، مایه تأسف است بودجه جاده روستایی که تصویب شده و وجود دارد که هنوز احداث، ساماندهی و ترمیم و آسفالت‌ریزی آن معطل مانده است. انتظار داریم متولیان مسأله جهادی و سریع نسبت به این امر اقدام کنند تا دعای خیر روستاییان مؤمن پشت سر آنان باشد. (فارس)

 

**********

https://hoorkhabar.ir/627243کپی شد!
37