کنوکارپوس متهم اصلی/ نمی توانیم بگوییم دیگر اتفاقی رخ نمی دهد!

به گزارش هورنیوز ؛ در چند سال گذشته با بارش نخستین باران پاییزی در اهواز مردم به جای خوشحالی، به دنبال اکسیژنی برای تنفس می گردند.

نخستین بارش های پاییزی در اهواز سبب بروز مشکلات تنفسی عجیبی برای مردم این شهر می شود و هزاران نفر را راهی بیمارستان ها و مراکز درمانی می کند.

سال گذشته پس از حاد شدن مشکل، بررسی های مختلف و طولانی، همراه با اظهار نظرهای متنوع از سوی متخصصین و مسئولین انجام شد که در نهایت انگشت اتهامات به سوی گیاهی به نام کنوکارپوس نشانه رفت.

کنوکارپوس نام گیاهی است که در دو دهه اخیر به صورت بسیار گسترده در استان خوزستان و به ویژه کلانشهر اهواز کاشت شد و در واقع تنها پوشش گیاهی دهه اخیر اهواز را این گیاه به خود اختصاص داد.

علت اصلی مشکلات تنفسی ناشی از این گیاه، هرس نکردن به موقع آن اعلام شده است، زیرا با این کار ذره های بسیار ریزی روی برگ های این درخت نشسته و با کمی وزش باد در هوا معلق می شوند وکه برای فردی که آن را استشمام می کند مشکل تنفسی ایجاد می کند.

۱۸۲۲۲۸۸۸۲۶

امسال نیز مردم نگران تکرار این مشکل پس از بارش های پاییزی هستند اما وزیر بهداشت در سفر اخیر خود به استان خوزستان آب پاکی را روی دست اهوازی ها ریخت.

سید حسن قاضی زاده هاشمی در این خصوص گفت: ما علت این پدیده را پیدا کرده‌ایم و کاملا مشخص است؛ علت پوشش گیاهی است که در دو دهه گذشته در خوزستان ایجاد شده است.

وی افزود: در دولت دستوری در این خصوص داده شد و امیدواریم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و مقامات استان خوزستان کمک کنند تا این پوشش گیاهی به موقع هرس شود و در عین حال نیز اطلاع‌رسانی به مردم صورت گیرد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: نمی‌توانیم بگوییم که دوباره هنگام باران های پاییزی، این اتفاق در اهواز رخ نخواهد داد، اما اگر به پیشنهادهای وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست در این خصوص عمل شود، شیوع آن کمتر خواهد بود.

این اظهارات وزیر بهداشت علاوه بر اینکه مشکلی از مردم حل نکرد، بلکه نگرانی آنها را نیز بیشتر کرده است.

در پایان، تنها می توانیم امیدوار باشیم که با هرس کردن به موقع گیاه کنوکارپوس در سطح شهر، شاید بتوان کمی از مشکلات ناشی از آن را کاهش داد تا افراد کمتری دچار تنگی نفس شوند.

https://hoorkhabar.ir/627203کپی شد!
101
۱
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

  • علی کرانی جناب آقای دکتر هاشمی از کشف شما سپاسگزاریم برادر بزرگوار حقیر سال گذشته یک شب تاصبح در راهرو یکی از درمانگاهها دراز کش بودم و خانواده ام دربه در برای تهیه سرم و دارو تاپاسی از صبح سرگردان بودند و البته بچه ها هم در اهواز میدانستند عوامل آن درختهای اهدایی و گرد و غبار بوده ما از شما انتظار داریم ضمن پیشگیری به بیمارستانها اخطار بفرمایید تا آمادگی پذیرش دا داشته باشند و به میزان کافی اسپری و دارو دراختیار داشته باشند که خانواده ها سرگردان نشوند ضمن اینکه حالا که علت مشخص شده است چرا در جهت ریشه کن کردن اقدام نمیکنید مگر مردم خوزستان جانشان را از سر راه آوروه اند
منتشر شده۱