مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اهواز: لزوم مشارکت شهروندان و سازمان های مردم نهاد برای توسعه فرهنگی و اجتماعی

به گزارش هورنیوز ؛ جشنواره بزرگ خیریه غذا به نفع بیماران صعب‌العلاج به ویژه کودکان سرطانی با مشارکت سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اهواز و جمعیت هلال احمر شهرستان اهواز برگزار شد.

 

لزوم مشارکت شهروندان و سازمان های مردم نهاد برای توسعه فرهنگی و اجتماعی

مهدی مکارمی مدبرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اهواز در آئین افتتاحیه این جشنواره عنوان کرد: این جشنواره که با ابتکار جمعیت هلال احمر اهواز برگزار شد و با استقبال بسیار خوبی همراه بوده، نمادی از فعالیت های فرهنگی و اجتماعی با مشارکت مردم است.

وی افزود: سازمان فرهنگی و ورزشی، حمایت از سازمان های مردم نهاد و نهادهای اجتماعی را در دستور کار خود دارد و امیدوارم در ادامه نیز شاهد افزایش برنامه های مختلف فرهنگی و اجتماعی در در راستای خدمت به مردم باشیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اهواز عنوان کرد: اجرای اینگونه برنامه ها به دلیل مشارکت مردم، هزینه های بالایی نیاز ندارند و اگر اجرای آنها رونق بگیرد شاهد توسعه فرهنگی و اجتماعی در سطح شهر اهواز خواهیم بود.

مکارمی در ادامه خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم توسعه فرهنگی و اجتماعی را در شهر اهواز داشته باشیم، باید بخش مهمی از فعالیت های فرهنگی و اجتماعی مان را بر مبنای مشارکت شهروندان و سازمان های مردم نهاد تعریف کنیم.

_pms2469

کار داوطلبانه خالصانه است

در ادامه این مراسم، مکوندی معاون جمعیت هلال احمر اهواز اظهار کرد: کار داوطلبانه فی نفسه زیباست و از آنجایی که بدون چشم داشتی است، خالصانه است.

وی افزود: نیروهای داوطلب هلال احمر همواره آمادگی برگزاری اینگونه جشنواره ها را دارند اما باید مسیرها و روندهای قانونی اخذ مجوزها کمی کوتاه تر شوند تا برنامه های بیشتری برگزار شوند.

مکوندی خاطرنشان کرد: در هشت برنامه برگزار شده در گذشته، بیش از ۲۰۰ میلیون تومان جمع آوری شد که موفق شدیم، به حدود ۱۵۰ بیمار صعب العلاج کمک کنیم.

_pms2517

کار نوع دوستانه با هیچ معیاری قابل سنجش نیست

همچنین در بخش دیگری از این مراسم، زیبا صالحپور عضو شورای شهر اهواز اظهار کرد: انجام کار خیر ریشه در باورها و اعتقادات ما مسلمانان دارد زیرا این دنیا کشتزار آخرت است.

وی افزود: امشب ما شاهد حرکتی بسیار زیبا و معنوی با مشارکت جمعی از شهروندان ما هستیم که قرار است حاصل آن گره گشای بیماران صعب العلاج باشد.

صالحپور عنوان کرد: این عمل نوع دوستانه، با هیچ معیاری قابل سنجش نیست.

عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: در دوره ای که فکر می کنند همه به دنبال کسب مادیات هستند، اما هستند کسانی که معنویت و خودگذشتی را درک کرده اند.

_pms2522

برگزاری برنامه های اجتماعی گره گشای بیماران است

مریم ابریشم کار دیگر عضو شورای شهر اهواز به خبرنگار هورنیوز گفت: اینگونه برنامه هایی یک حرکت انسان دوستانه هستند و باتوجه به هزینه های بالای درمان بیماری ها صعب العلاج، ما باید در اینگونه فعالیت های اجتماعی، به این بیماران کمک کنیم.

وی افزود: امیدوارم اینگونه جشنواره ها در طول سال تداوم داشته باشند و در قالب یک کار هنری مثل آشپزی، گره ای را از مشکل بیماران سرطانی و صعب العلاج باز شود.

عضو شورای شهر در پایان اظهار کرد: استقبال بسیار خوبی از این جشنواره شده است و به همین منظور از شهروندان عزیز اهوازی تشکر می کنم.

_pms2603

_pms2557

_pms2593

_pms2620

https://hoorkhabar.ir/627192کپی شد!
83
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.