مشارکت بنیاد برکت درطرحهای توانمندسازی اقتصادی

هورنیوز – بنیاد برکت که در سال ۸۶ زیر نظر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تأسیس شد، به شیوه‌ای کاملاً ابداعی در طرح‌های اقتصادی مشارکت می‌کند تا از کارآفرینان محلی حمایت کند.
اجرای ۸ طرح یاد شده در خوزستان منجر به ایجاد فرصت شغلی برای ۵۴۹۰ نفر شده است که یکی از اهداف مهم بنیاد برکت تلقی می‌شود.
سرمایه‌گذاری بنیاد برکت در دو مورد از این طرح‌ها هم‌چنان تداوم دارد اما در ۶ طرح دیگر، بنیاد برکت سهام خود را واگذار و از آن‌ها خارج شده است.
بنیاد برکت پس از سه تا پنج سال از شروع بهره‌برداری از طرح‌های توانمندسازی اقتصادی، سهام خود را به شرکا واگذار می‌کند تا سرمایه‌های خود را در دیگر طرح‌ها به‌کار گیرد.
محل احداث این ۸ طرح اقتصادی در حوالی شهرهای آبادان، بندر ماهشهر، دزفول، لالی، اهواز و مسجد سلیمان بوده است. تولید محصولات پلاستیکی، آرد، حلال آلی، مواد غذایی، شمش و پلیت آلیاژی آلومینیوم، انواع فرآورده‌های نفتی، تأسیس مرغداری و پرواربندی گوسفند در این طرح‌ها انجام شده است.
بنیاد برکت تاکنون در ۲۶۵ طرح اقتصادی در مناطق محروم کشور ۴۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است. این بنیاد اقتصادی و اجتماعی در حال حاضر از ۱۳۷ طرح خروج کرده اما مشارکتش در ۱۲۸ طرح دیگر هم‌چنان تداوم دارد.
مشارکت بنیاد برکت در طرح‌های یاد شده منجر به کارآفرینی پایدار برای بیش از ۱۶۵ هزار نفر در اقصی نقاط کشور شده است. این بنیاد در طول هشت سال فعالیت خود هزاران طرح عمرانی، اقتصادی، مدرسه‌سازی، مسجدسازی، درمانی، بیمه‌ای و بانکی در مناطق محروم کشور اجرا کرده است.
https://hoorkhabar.ir/620335کپی شد!
60