رفع تصرف زمین های ملی خوزستان

هورنیوز – سرهنگ محمد عزیزی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی خوزستان بیان کرد: بالغ بر ۴ میلیون و ۷۰۰هزار هکتار زمین ملی در خوزستان وجود دارد.

وی گفت: ارزش ریالی این میزان زمین های ملی رفع تصرف شده بالغ بر ۱۴ میلیارد و ۳۲۷ هزار میلیون ریال است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی خوزستان افزود: بیشتر زمین هایی که تصرف می شوند با کاربری کشاورزی و در روستاها و حاشیه شهرها است و در فصل زمستان زمانی که بارش باران زیاد است تصرف زمین نیز برای انجام کشاورزی بیشتر می شود.

سرهنگ عزیزی اضافه کرد: در برخی موارد نیز شرکت های بزرگ در خوزستان برای انجام فعالیت های خود بدون مراجعه به اداره کل منابع طبیعی خوزستان، زمین ها را تصرف می کنند.

وی با اشاره به اینکه برای ساخت و ساز خانه نیز زمین تصرف می شود اظهار داشت: موارد ساخت و ساز خانه در زمین های تصرف شده در منطقه ای همچون هفتکل در غرب خوزستان بسیار مشاهده می شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی خاطرنشان کرد: در پنج ماه نخست امسال در شهرهایی همچون هفتکل، شوش، شوشتر و در منطقه زیرکوه شاه لو کنار سد کارون سه در ایذه، خانه هایی در زمین های تصرف شده ساخته شد که توسط این اداره کل زمین ها پس گرفته، و خانه ها تخریب شد.

سرهنگ عزیزی گفت: در این مناطق که مرم نیاز به خانه دارند می توان با همکاری اداره مسکن و شهرسازی و بنیاد مسکن خانه هایی برای اهالی این مناطق احداث کرد.

https://hoorkhabar.ir/620377کپی شد!
25