توجه به «بیوتروریسم» در مرز شلمچه

هورنیوز – کامران سالمی مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر به موضوع اربعین پرداخت و گفت: بحث بیوتروریسم از اهمیت بالایی برخوردار است و در همین راستا و برای موسوم اربعین جدید جلسات درون و برون سازمانی بسیاری برگزار و قرار است بحث بهداشت و موادغذایی جدی تر پیگیری شود.

سالمی  با بیان اینکه امسال و با هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی تعداد تکایا کمتر می شود و مسئولان تکایا آموزش خواهند دید، افزود: شبکه بهداشت موظف است سلامت زائران را مدنظر قرار دهد و به گونه ای تکایا آموزش می بینند که موارد بهداشتی و امنیتی رعایت شود و غذاها نیز همچون سال گذشته مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

وی ، به پیشرفت پروژه های عمرانی حوزه سلامت در خرمشهر نیز اشاره کرد و گفت: بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی شهید موسوی پیشرفتی ۵۰ درصدی دارد، کلینیک تخصصی بیمارستان ولیعصر نیز دارای رشدی ۳۰ درصدی است که شتاب اجرای پروژه احداث کلینیک تخصصی و بخش اورژانس بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) خرمشهر از هفته آینده با رسیدن مصالح جدید بیشتر نیز می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر همچنین از پیشرفت ۱۰ درصدی مرکز جراحی قلب و آنژیوگرافی خرمشهر خبر داد و افزود: این بیمارستان در کنار بیمارستان شهید موسوی در حال احداث است.

سالمی از انجام یک هزار و ۶۲۸ مورد زایمان در خرمشهر طی سال ۹۵ خبر داد و گفت: ۵۶۵ مورد از زایمان ها به روش سزارین و  هزار و ۶۳ مورد نیز طبیعی بوده که به ترتیب ۳۵ درصد سزارین و ۶۵ درصد زایمان های به روش طبیعی انجام شده است.

وی افزود: تا اواخر سال گذشته در پنج مرکز بهداشت تعمیرات کلی انجام گرفت و سه خانه بهداشت نیز نوسازی و در سال ۹۵ هفت خانه بهداشت، پنج مرکز بهداشتی نوسازی شدند و کار نوسازی دو مرکز نیز پایان یافت.

مدیر بهداشت و درمان خرمشهر از جذب نیرو در بدنه بهداشت و درمان خرمشهر خبر داد و گفت: در یک سال اخیر ۷۷ نیرو در بخش بهداشت و ۱۴ پزشک متخصص در بخش درمان جذب شبکه بهداشت و درمان خرمشهر شده و قرار است ۱۴ متخصص دیگر نیز به نیروهای متخصص این شبکه افزوده شوند.

سالمی به اقدامات انجام شده در بحث آموزش و پیشگیری نیز اشاره کرد و افزود: در مدت یاد شده، ۱۲۷ مورد پشتیبانی به افراد دارای رفتار پرخطر و معرفی ۵۴ مورد به آزمایشگاه ها نیز انجام شده و طرح مروج سلامت برای ۱۸ هزار و ۱۱۵ نفر در سال ۹۴ صورت گرفته که تا سال جاری ادامه دارد و غربالگری ۴۴۶ روستایی و ۳۶۹ مورد شهری نیز انجام و به ۱۵ هزار و  ۶۷۰ مورد مشاوره روانشانی، اجتماعی و اعتیاد ارائه داده ایم.همچنین از معدوم سازی ۴۲۰ فقره قلیان و ۳۲۴ کیلوگرم نیز موادغذایی غیرقابل در سطح شهرستان مصرف خبر داد.

https://hoorkhabar.ir/620391کپی شد!
25
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.