آلودگی خاک اهواز و ماهشهر نگران‌کننده است

هورنیوز – احمدرضا لاهیجان با اشاره به انجام مطالعاتی در خصوص آلودگی خاک و آب در استان اظهار کرد:‌ این مطالعات آلودگی در محیط‌های خاکی در اطراف اهواز و ماهشهر را نشان داد.

وی افزود: ‌این مطالعات را سه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز،‌ دانشگاه مشهد و دانشگاه صنعتی اصفهان انجام داده‌اند و نتایج آن به کشورهای کانادا و استرالیا ارسال شده است تا در آزمایشگاه بین‌المللی آنالیز شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به این ‌که این آلودگی نگران‌کننده است، ‌گفت:‌ فلزات سنگین، ترکیبات آلی و فعالیت‌های صنعتی بیش‌ترین تاثیر را در بروز این آلودگی دارند.

لاهیجان‌زاده ادامه داد: به زودی گزارشی از نتایج این مطالعات به صورت کامل ارایه خواهیم کرد.

وی در خصوص انجام مطالعات در مورد سد گتوند نیز گفت: این مطالعات در خصوص مدت زمان حل شدن نمک‌های سد گتوند است و به نتایجی رسیده، ولی هنوز نمی‌توان به طور دقیق مدت زمان را اعلام کرد. این مطالعات در شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون ارایه خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: این مطالعات به درخواست ما و توسط یک گروه متخصص و با حضور کارشناسان خارجی انجام شده است ‌و نتایج آن نیز در خارج از کشور آنالیز می‌شود.

لاهیجان‌زاده اظهار کرد:‌ قرارداد این مطالعات را ما در اداره کل حفاظت محیط زیست منعقد کرده و سازمان حفاظت محیط زیست اعتبارات آن را تامین می‌کند.

https://hoorkhabar.ir/620429کپی شد!
68