از «ابهام در تعداد فوت شدگان» تا «اظهارات ضد و نقیض رئیس بیمارستان درباره علت حادثه»

به گزارش هورنیوز ؛ روز گذشته خبر فوت چهار بیمار در بخش دیالیز بیمارستان سینا شهرستان کارون در فضای مجازی منتشر شد.

پس از انتشار این خبر، نقل قول هایی ضد و نقیض از صحت، تعداد و نحوه رخ دادن این اتفاق مخابره شد.

 

فوت چهار نفر در بیمارستان سینا

روز گذشته علیدادی فرماندار کارون تعداد فوتی های بیمارستان را چهار نفر اعلام کرده بود.

فرماندار کارون در این خصوص اظهار کرده بود: متاسفانه ۳ نفر از این بیماران تا روز جمعه جان خود را از دست دادند و یک نفر بعد از اعزام به بیمارستان گلستان اهواز جان خود را از دست داده است.

 

فوت سه نفر/ دلیل فوت غذای مصرفی نیست

اما امروز نخستین واکنش به این خبر را دکتر سید صاحب حسینی نژاد رئیس بیمارستان سینا شهرستان کارون داشت و عنوان کرد: تعداد بیماران فوت شده سه نفر بوده است.

وی افزود: روز دوشنبه هفته قبل (چهارم مردادماه) در شیفت صبح و بعد ازظهر مثل همیشه بخش دیالیز در حال خدمات رسانی به بیماران بوده است و همه بیماران آن روز با وضعیت سلامتی خوب از بخش مرخص شده اند ولی ۲۴ ساعت بعد، پنج نفر از آنها با علایم تب، اسهال خونی، تهوع و استفراغ به اورژانس بیمارستان مراجعه کرده اند.

حسینی نژاد گفت: در همان زمان یک نفر با رضایت خود از بیمارستان مرخص شده ولی چهار نفر دیگر تحت درمان و مراقبت قرار گرفتند ولی روز چهارشنبه یک نفر از آنها فوت کرد و پنج شنبه و جمعه نیز هر روز یک نفر فوت کرد و تعداد این فوتی ها متاسفانه به سه نفر رسید و اعلام فوت چهار نفر صحت ندارد.

رئیس بیمارستان سینا کارون در خصوص بیماران فوتی نیز گفت: یک مرد ۴۰ ساله، یک مرد ۶۰ ساله و یک خانم ۵۰ ساله فوتی های این بیمارستان را تشکیل می دهند.

حسینی نژاد در خصوص غذای نذری شده بین بیماران عناون کرد: غذای مصرفی بخش دیالیز شبیه سایر بخش ها بوده و در آن روز حدود ۵۰۰ نفر از این غذا مصرف کرده اند که هیچکدام دچار عارضه نشده اند بنابراین احتمالا رعایت نکردن بهداشت فردی نزد بیماران عامل این مشکل بوده است.

وی همچنین مصرف غذای نذری و مسمومیت با غذای نذری را تکذیب کرد و گفت: هیچگونه غذای نذری در بیمارستان توزیع نشده و حراست بیمارستان از توزیع هر گونه غذا به غیر از غذای بیمارستان جلوگیری می کند.

 

اظهارات ضد و نقیض رئیس بیمارستان سینا/ احتمال فوت به دلیل غذای مصرفی

دکتر حسینی نژاد رئیس بیمارستان سینا شهرستان کارون در نشست بررسی موضوع با حضور فرج اله خبیر، معاون استاندار خوزستان گفت : احتمال دارد این سه بیمار از یک غذای مشترک که تحت نظر بیمارستان نبوده استفاده کرده باشند و به دلیل پایین بودن سطح ایمنی بدنشان مسموم و فوت کرده باشند.

دکتر حسین زاده با بیان اینکه بیماران دیالیزی به علت نیاز به دیالیز ممکن است سالها دیالیز شوند گفت: این بیماران به مرور زمان دچار ضعف ایمنی بدن می شوند به همین دلیل باید نسبت به بهداشت فردی و تغذیه و جلوگیری از انتقال عفونت ها مراقبت کنند.

وی گفت: احتمال دارد این بیماران بعد از دیالیز شدن نسبت به این امر بی توجهی کرده و از غذای مسموم استفاده کرده اند زیرا هر سه بیمار با علائم مسمومیت بعد از دیالیز به بیمارستان مراجعه کرده اند.

 

علت حادثه سریعاً بررسی و به مردم اطلاع داده شود

فرج اله خبیر معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در این نشست با ابراز تاسف و تسلیت به خانواده های درگذشتگان گفت: باید نسبت به این موضوع و دلیل اینکه چرا این حادثه در شهرستان رخ داده یک تیم کارشناسی تشکیل و موضوع را به سرعت بررسی شود.

وی گفت: بخش دیالیز بیمارستان سینای شهرستان کارون یکی از مجهز ترین بخش های دیالیز استان می باشد و بروز این حادثه باید سریعا بررسی و به مردم اطلاع رسانی شود.

 

تشکیل کمیته بررسی از سوی دانشگاه علوم پزشکی

همچنین رئیس بیمارستان سینا کارون خاطرنشان کرد: با دستور مستقیم دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، کمیته ویژه کارشناسی با حضور مسئولان ارشد دانشگاه به ویژه معاونت های بهداشت و درمان جهت بررسی دقیق موضوع تشکیل شده است تا علت دقیق فوت ٣ بیمار بررسی و معین گردد که این مهم نیازمند مشخص شدن نتایج آزمایشات تکمیلی و سم شناسی بوده و در اسرع وقت به اطلاع عموم مردم رسانده خواهد شد.

https://hoorkhabar.ir/612774کپی شد!
118
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.