تامین بودجه ملی فاضلاب، مطالبه نمایندگان خوزستان

هورنیوز –  همایون یوسفی اظهار داشت: تامین سیستم دفع شبکه‌ای فاضلاب‌ از نیازهای مبرم اهواز و سه شهرستان خوزستان است که با توجه به اینکه سطح آب‌های زیرزمینی اهواز، باوی، حمیدیه و کارون بالاست لزوم احداث شبکه فاضلاب مناسب را به‌شدت احساس می‌کنیم.

وی با اشاره به خطرات زیست محیطی آلودگی‌های فاضلاب حاصل از نبود سیستم دفع مناسب افزود: یک شبکه دفع مناسب فاضلابی می‌تواند خیلی از مشکلات زیست‌محیطی را حل و آلودگی‌های موجود را در سطوح مختلف کاهش دهد.

وی بیان کرد: نبود سیستم یا شبکه فاضلاب مناسب خطرات جدی و جبران‌ناپذیری را ناشی می‌شود مشکلات سلامتی و زیست محیطی را برای این شهرها دارد که اهمیت این موضوع بر هیچکس پوشیده نیست و به همین دلیل ارگان‌هایی از جمله استانداری، فرمانداری و سازمان آب و فاضلاب و تمامی نمایندگان پیگیر هستیم تا این معضل را حل کنیم و به عنوان یک مطالبه جدی مردم نسبت به تامین بودجه مناسب گام برداریم.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس گفت: هر دو دستگاه شهرداری و آب و فاضلاب اهواز دلسوزانه در راستای خدمت به مردم عمل می‌کنند.

به گزارش تسنیم؛ در فصل بارندگی معضل فاضلاب اهواز در محلات و خیابان‌های مختلف این شهر از جدی ترین مشکلات مردم است و در فصل تابستان نیز همان آلودگی‌های فاضلابی که سیستم دفع مناسبی ندارد خطر بروز بیماری‌ها را در میان شهروندان تشدید می‌کنند.

این در حالی است که هیچ برنامه‌ای برای ساماندهی جدی و بلندمدت وضعیت فاضلاب شهری اهواز وجود ندارد و دستگاه‌های مربوطه، برای کنترل سرریز فاضلاب‌های شهری برنامه‌ای ریشه‌ای و زیرساختی ندارند.

https://hoorkhabar.ir/612684کپی شد!
32